شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
در گفتگو با دیباچه مطرح شد
پیروز جابری کارگردان، تدوینگر و تصویربردار تلویزیون و سینما قرار است در اثری مستند توجه مسئولان را به مناطق کردنشین معطوف دارد و آنها را به اشتغال زائی و جذب گردشگر در این بخش از کشور ترغیب کند.

پیروز جابری هنرمند عرصه تلویزیون و سینما که تاکنون چند فیلم مستند ساخته و تصویربرداری و تدوین برنامه های مختلفی را به عهده داشته است درباره فعالیت این روزهایش به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: مستندی به نام «گنجینه میراث» را در دست تولید دارم که قسمت های بیشتر آن ضبط شده و روزهای آخر فیلمبرداری را می گذرانیم.

پیروز جابری: من کرمانشاهی ام و باید در رشد و ارتقاء فرهنگ و اقتصاد سرزمینم بکوشم!/ در مسیر کردستان منطقه ای را می شناسم که شبیه ونیز ایتالیاست!

پیروز جابری در توضیحات بیشتر گفت: با توجه به اینکه دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، نسبت به مناطق کرد نشین نگاه ویژه ای دارند و اشتغال زائی در روستاهای کشور یکی از فوریت های دولت ایشان است تصمیم گرفتم ضمن پرداختن به این موضوع، دیدنی های مهجور منطقه کرمانشاه و کردستان را به تصویر بکشم تا به این ترتیب مخاطب را با جاذبه های بیشتر گردشگری این دو استان مواجه کنم.

پیروز جابری گفت: از آنجایی که خودم کرد هستم روستاهایی بکری را در منطقه کرمانشاه و کردستان می شناسم، مناطقی که تاکنون دوربینی آنجا نرفته و تصویری از آنها ضبط نشده است.

جابری گفت: در مسیر کردستان و در حوالی سد سیروان دو روستا با نام های «سلن» و «حجیج» وجود دارد که بافت جغرافیایی آنها شباهت بسیاری به ونیز ایتالیا دارد و مردمانش با قایق حد فاصل این دو روستا را طی می کنند. این منطقه آنقدر بکر و زیباست که اگر درباره آن اطلاع رسانی شود می تواند به یکی از مناطق مهم گردشگری و توریستی تبدیل شود و بازدهی مالی بالایی برای مردم منطقه داشته باشد.

این کارگردان ادامه داد: در مسیر کرمانشاه پاوه نیز دو روستا با نامهای «نبره» و «پالنگان» وجود دارند که صنایع دستی متنوعی دارند و تولید انبوه تر محصولات آن می تواند اشتغال زائی کند و برای مردم زحمتکش آن منطقه درآمد محسوب شود.

پیروز جابری: من کرمانشاهی ام و باید در رشد و ارتقاء فرهنگ و اقتصاد سرزمینم بکوشم!/ در مسیر کردستان منطقه ای را می شناسم که شبیه ونیز ایتالیاست!

پیروز جابری با اشاره به اینکه تلاش می کند همه جذابیت های فرهنگی و جغرافیایی منطقه کرمانشاه و کردستان را به تصویر بکشد گفت: به طور مثال گیوه که یکی از بهترین محصولات منطقه غرب محسوب می شود روند تولید جالبی دارد که دیدنش برای مخاطب جذاب خواهد بود، مثلا برای ساخت زیره آن پارچه ای با متراژ بسیار بالا را آنقدر می کوبند تا به حد و اندازه زیره کفش شود. بی شک دیدن این روند برای مخاطب جذاب است و تازگی خواهد داشت.

پیروز جابری درباره چگونگی روند تولید و ساخت فیلم «گنجینه میراث» گفت: در ابتدا قرار بود برای روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فیلم بسازم اما پیشنهاد ساخت چنین اثری را دادم که مورد موافقت قرار گرفت و پس از آن به اتفاق عوامل فیلمم با دکتر زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، به استان کردستان سفر کردیم تا «گنجینه میراث» را تولید کنیم.

پیروز جابری: من کرمانشاهی ام و باید در رشد و ارتقاء فرهنگ و اقتصاد سرزمینم بکوشم!/ در مسیر کردستان منطقه ای را می شناسم که شبیه ونیز ایتالیاست!

پیروز جابری ادامه داد: علاوه بر تعاملی که با خانم دکتر احمدی پور داشته ام، تاکنون با آقای زاهدی استاندارد سنندج و همچنین رئیس میراث فرهنگی کرمانشاه نیز صحبت کرده ام که نظر آنها نیز بر ساخت فیلم بود تا به این ترتیب دیدنی های منطقه کردنشین دیده شود و مورد حمایت قرار گیرد.

پیروز جابری ادامه داد: «گنجینه میراث» روزهای آخر تولید را سپری می کند و از آنجایی که فیلم مستند به کامل شدن نیاز دارد مشغول گرفتن تصاویر «اینسرتی» یا همان نماهای بسته ام؛ البته این را هم بگویم که طبق صحبت هایی که با خانم دکتر زهرا احمدی پور داشته ام قرار است حدود پنج ماه دیگر برای پیگیری روند پیش گرفته شده با عواملم به کردستان بروم و نتایج برنامه های تنظیم شده را به تصویر بکشم و در نهایت فیلمم را سکانس های ضبط شده کامل تر و چالشی تر کنم.

پیروز جابری در پایان ضمن تشکر از مسئولان ذیربط در تهران، کرمانشاه و کردستان گفت: با ساخت این فیلم علاوه بر معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری منطقه کردستان و کرمانشاه می خواهم دین خود را به سرزمین و زادگاهم ادا کنم و به مخاطبان نشان دهم که مردم این منطقه بر خلاف ظاهر خشنی که دارند انسان هایی میهمان نواز و مهربانند که می توانند با تکیه بر منابع طبیعی و داشته های بکر جغرافیایی از کوچ اجباری به شهرهای بزرگ بپرهیزند و در آبادانی شهر و دیار خود بکوشند.

از دیگر عوامل فیلم مستند «گنجینه میراث» می توان به فریده تنکابنی (تهیه‌کننده)، حمیدرضا عابدینی (مدیر تولید) و آرمین امینی( دستیار تصویربردار) اشاره کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار