جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۶۰۵
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
غزال نوعی در حاشیه رونمایی از کتاب «امین آباد شعبه دیگری ندارد» گفت: این کتاب اصلا اثر حرفه ای یک نویسنده حرفه ای نیست بلکه اولین اثر یک نویسنده آماتور است.
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه دیباچه مراسم رونمایی  کتاب «امین آباد شعبه دیگری ندارد» غزال نوعی که توسط انتشارات آیین ما به چاپ رسیده است روز جمعه 13 مرداد ماه با حضور نویسنده و چهره های شاخص فرهنگی و هنری در شهر کتاب پاسداران برگزار شد.

درابتدای مراسم رونمایی شاهین آرپناهی صاحب امتیاز و مدیر مسئول انتشارات «آیین ما» گفت:غزال نوعی نویسنده این کتاب با ذوق خاصی اتفاقات را بر بستری از طنز روایت می کند، تا انگیزه و کشش به خواندن را در مخاطب برانگیزاند.

در بخش دیگر مراسم آرپناهی قسمتی از کتاب را برای مهمانان خواند تا با فضای کتاب آشنا شوند. 

کتاب «امین آباد شعبه دیگری ندارد» رونمایی شد

آرپناهی با اشاره به اینکه کتاب «امین آباد شعبه دیگری ندارد» فروش آنلاین خواهد داشت، ادامه داد : علاقه مندان می توانند برای سفارش و خرید آن به سایت  www.aeenema.ir  مراجعه نمایند.  همچنین رمان «امین آباد شعبه دیگری ندارد» در فروشگاه های شهر کتاب نیز به فروش می رسد. 


یکی از موارد جالب توجه، ابتکار انتشارات« آیین ما» برای اختصاص یارانه فرهنگی است، آرپناهی با تاکید بر این مسئله گفت: برای تشویق مخاطبان به خرید کتاب و رفاه ایشان هزینه پست خرید سه کتاب و یا بیشتر رایگان می باشد. برای خرید هایی با تعداد 3 و بالاتر، هزینه پست رایگان خواهد بود.

وی افزود:در انتشارات خود تلاش می کنیم با توجه به سهم کوچک خود از نشر، رفتار خرید و مصرف کتاب مردم را از حالت رفتار خرید تصادفی یا اتفاقی به رفتار خرید برنامه ریزی شده تغییر دهیم. 

در ادامه مراسم افسانه منفرد نویسنده، منتقد در خصوص این کتاب گفت:چند روز گذشته کتاب به دست من رسید، معیارهای مختلفی برای ارزیابی یک کتاب وجود دارد اما مهمترین ملاک این است که نتوانیم کتاب را زمین بگذاریم و من زمانی که شروع کردم نتوانستم کنار بگذارم. 
وی ادامه داد: داستان نویسی نویسندگان خانم از دهه 40 رشد بسیاری کرده است و در این سال ها رشد بسیاری دارد.

ناصرگذشته ویراستار کتاب «امین آباد شعبه دیگری ندارد»در خصوص این کتاب گفت:این کتاب خیلی صمیمانه،ساده و طنز گونه است .سعی کردیم کتاب صمیمانه و ادبی باشد، البته خانم نوعی نسبت به انتقاد ها پذیرا هستند .

وی افزود: کتاب ساده نوشته شده است اما ساده نوشتن آسان نیست ، البته تصویر سازی کتاب توانسته به برقراری ارتباط بین کتاب و مخاطب کمک نماید.
غزال نوعی نویسنده کتاب نیز با تشکر از همه حضار  گفت: معمولا فرزندان ارشد خانواده از همه آرام تر هستند اما در منزل ما این مورد برعکس بود و من در منزل از همه پر دردسر تر بودم و مادرم در آن سال ها میتوانست هر چیزی را در آینده من ببیند جز نویسنده شدن!

وی با اشاره به ترس خانم های خانه دار از قضاوت های اجتماعی گفت: شاید خیلی ها به همین دلیل این جرأت را به خود نمی دهند که بنویسند ولی ما همه یک ترس هایی داریم و باید این جرأت را به خود بدهیم که به آن غلبه کنیم. 

نوعی ادامه داد: دلیل اصلی نوشتن کتاب منسجم کردن نوشته های پراکنده من بود.  واقعا با نوشتن این اتفاقات و نوشتن احساساتم، خواستم بگویم که همه ما زن ها وقتی خسته می شویم احساس می کنیم فقط ما هستیم که خسته شده ایم و بقیه ۲۴ ساعته عاشق هستند، اما اینگونه نیست و وقتی من این ها رامی نوشتم خیلی از دوستان به من پیامک می دادند و  می گفتند با خواندن قسمت های مختلف به این نتیجه رسیدیم که ما تنها نیستیم.


نوعی اظهار داشت: این کتاب اصلا اثر حرفه ای یک نویسنده حرفه ای نیست بلکه اولین اثر یک نویسنده آماتور است. امیدوارم آنقدر برایتان جذابیت داشته باشد که کتاب های آینده من را نیز تهیه کنید.

نویسنده کتاب «امین آباد شعبه دیگری ندارد» در پایان از دکتر ناصرگذشته بابت همراهی در طول نگارش کتاب و از شاهین آرپناهی و تیم آیین ما بابت انتشار کتاب و دریافت مجوز انتشار آن تشکر کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲