پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۴۴۲
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
«کامیک کان» بین المللی سن دیگو، کنفرانسی است که سالانه و در هر تابستان به مدت چهار روز در شهر «سن دیگو» آمریکا برگزار می شود و محبوبترین هنرمندان و سریال ها و فیلمها را معرفی می کند، در کنفرانس امسال کدام بازیگران محبوب شده اند و کدام آثار تولید شده در صدرند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، «کامیک کان» بین المللی سن دیگو، کنفرانسی است که سالانه و در هر تابستان به مدت چهار روز در شهر «سن دیگو» آمریکا برگزار می شود و در آن همه سریال ها، فیلمها، بازی های یارانه ای و دیگر محصولات فرهنگی مردمی مورد بررسی قرار می گیرند و آثار و اشخاصی که بالاترین رتبه را داشته باشند به عنوان برترین ها معرفی می شوند.

محبوب ترین بازیگران و آثار سینمایی تلویزیونی امسال+جزئیات


چه کسانی به بالاترین ترند جهانی کمیک کان 2017 دست یافتند؟


1- «کارا جوزلین دلوین » در فیلم «والرین و شهر هزار سیاره»

کارا جوزلین دلوین، بازیگر انگلیسی و نوه رئیس پیشین کمپانی «English Heritage»، سِر جوزلین استیونز است.

«والرین و شهر هزار سیاره» فیلمی است فرانسوی در سبک علمی، تخیلی و اکشن به نویسندگی و کارگردانی لوک بسون که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

از بازیگران آن می‌توان به دین دی‌هان، کارا دلوین، کلایو اوون، ریحانا و کریس وو اشاره کرد. «والرین و شهر هزار سیاره» قرار است در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ در سراسر جهان به نمایش درآمد، و ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۷ نیز در فرانسه اکران شد.

کارا جوزلین دلوین، ثابت کرد که حتی اگر در مراسم نباشد نامش در این لیست و ترند های «کامیک کان» خواهد بود!


2- « کاترینا آنا وینیتسکا » در فیلم «واکینگ ها»

کاترینا آنا وینیتسکا که بیشتر با نام کاترین وینیک شناخته می‌شود، بازیگر سینما و تلویزیون و اهل کانادا است؛ او بیشتر به خاطر بازی در فیلم سرگرمی، هنر سرقت و همچنین ایفای نقش لاگرتا در مجموعه تلویزیونی وایکینگ‌ها، استخوان‌ها و فیلم‌های مهلت دو هفته‌ای و برج تاریک شهرت دارد.

«وایکینگ‌ها» مجموعه ای تلویزیونی کانادایی، ایرلندی به سبک درام تاریخی و اکشن است که توسط مایکل هرست نوشته شده است. پخش فصل نخست مجموعه، شامل ۹ قسمت، از ۳ مارس ۲۰۱۳ در آمریکا و کانادا آغاز شد، و فصل دوم آن از ۲۷ فوریهٔ ۲۰۱۴ در ده قسمت شروع، و تا ۱ مهٔ ۲۰۱۴ ادامه داشت.

فصل سوم مجموعه به تعداد ۱۰ قسمت در سال ۲۰۱۵ پخش گردید، و فصل چهارم نیز به تعداد ۲۰ قسمت از ۱۸ فوریه ۲۰۱۶ پخش گردید و همچنین مجموعه برای فصل پنجم در تاریخ ۲۹ ژوئن تمدید شد.

داستان مجموعه دربارهٔ راگنار لودبروک (با بازی تراویس فیمل)، یکی از قهرمانان باستانی اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌ها است. راگنر، که یک وایکینگ کشاورز است، برای اولین بار پیشنهاد حمله به غرب و انگلستان را مطرح می‌کند، و همراه برادر جنگجوی خود، رولو (کلایو استندن)، و همسرش لاگرتا (کاترین وینیک)، که یک باکره سپر است، به آنجا سفر می‌کنند.


4- «بری لارسون » در فیلم «کاپیتان مارول»

براینی سیدونی دسالانریس که با نام هنری بری لارسون شناخته می‌شود هنرپیشه، و خواننده و کارگردان و فیلمنامه نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۹۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده است. بری کار خود را از تلویزیون و مجموعه «پدر بیدار» شروع کرد و کم‌کم راهش به هالیوود باز شد. شهرت او با بازی در فیلم «تنر هال» که در آن با رونی مارا همبازی بود و همچنین فیلم خیابان جامپ شماره ۲۱ بیشتر از قبل شد؛ اما فیلمی که زندگی هنری او را به طور کلی متحول کرد اتاق بود که در سال ۲۰۱۵ و بر اساس یک داستان واقعی ساخته شد و بری در آن نقش مادری کم سن و سال را بازی کرد که به همراه پسر کوچکش در یک اتاق زندانی شده‌اند. بری به خاطر بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام و جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

با اینکه او هم در کامیکان حضور نداشت اما به خاطر بازی درفیلم « کاپیتان مارول » در ترند های برتر مراسم قرار گرفت !

فیلم‌های دنیای سینمایی «مارول» مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی است که بر پایه شخصیت‌های مارول کامیکس ساخته و منتشر می‌شوند. تولید این فیلم‌ها از سال ۲۰۰۷ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است. این مجموعه فیلم‌ها پرفروش‌ترین مجموعه فیلم تاریخ سینماست.

کوین فایگی تهیه کننده اصلی تمامی فیلم‌های دنیای سینمای مارول بوده است. آوی آراد تهیه کننده دو فیلم منتشر شده در سال ۲۰۰۸ و گیل آن هارد تهیه کننده هالک شگفت‌انگیز بود. رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، کریس ایوانز، کریس همسورث، ساموئل ال. جکسون و اسکارلت جوهانسون، بازیگرانی هستند که در بیشتر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول حضور داشته‌اند.


5-« امیلیا کلارک» در فیلم «جنگ ستارگان»

امیلیا کلارک، بازیگر انگلیسی است که بیشتر برای ایفای نقش دنریس تارگرین در مجموعه تلویزیونی فانتزی قرون وسطایی بازی تاج و تخت که از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود، شناخته شده‌است. کلارک در لندن به دنیا آمد اما بزرگ شدهٔ برکشر می‌باشد. او پس از دیدن اجرای موزیکال نمایش در قایق که پدرش طراح و مهندس صدای آن بود وارد حرفهٔ بازیگری شد.

امیلیا کلارک که یکی از ستارگان سریال بازی «تاج و تخت» در فیلم «هان سولو: داستان جنگ‌های ستاره‌ای» از مجموعه فیلمهای «جنگ ستارگان» مقابل آلدن ارنرایش و دونالد گلاور بازی می‌کند که به ترتیب نقش‌های هان سولو و لاندو کالریسیان را ایفای نقش کرده است.

سریال «بازی تاج و تخت»، مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است.

این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد.


6-« سریندا سوان» در سریال «غیر انسانی»

سریندا سوان بازیگر کانادایی است که بیشتر بخاطر ایفای نقش در سریال «پادشاهان فرار» و «انسان‌های فردا» شهرت دارد.

این بازیگر با حضور در سریال «غیر انسانی» خودی نشان داده و یکی از ده بازیگر لیست «کمیک کان» است.

«غیر انسانی» سریالی علمی تخیلی است که علاوه بر سریندا سوان، انسون مونت، ایوان رئون و ایزابل کورنیش در آن ایفای نقش می کنند.


7-« گال گدوت» در فیلم «زن شگفت انگیز»

گال گدوت مدل و بازیگر سااکن آمریکاست و فعالیت‌های سینمایی خود را با بازی در فیلم سریع و خشمگین ۴ (۲۰۰۹) آغاز کرد و در سری بعد همین فیلم به عنوان سریع و خشمگین ۶ در کنار پل واکر و ون دیزل ظاهر شد. گدوت برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های شوالیه و روز، تریپل ناین و ایفای نقش شخصیت دایانا پرینس / زن شگفت‌انگیز در فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس شامل بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (۲۰۱۶) و فیلم‌های زن شگفت‌انگیز و لیگ عدالت شناخته شده است.

«زن شگفت انگیز» فیلمی ابرقهرمانی آمریکایی به کارگردانی پتی جنکینز و نویسندگی آلن هاین‌برگ است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. فیلمنامه این فیلم بر پایه شخصیتی به همین نام از دی‌سی کامیکس به رشته تحریر درآمده است. این فیلم به عنوان چهارمین قسمت از فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس به شمار می‌رود. گل گدوت در نقش پرنسس دایانا / زن شگفت‌انگیز، کریس پاین، کانی نیلسن، رابین رایت، دنی هوستون، دیوید تیولیس، ایون برمنر و لوسی دیویس بازیگران این فیلم هستند. زن شگفت‌انگیز نخستین اثر سینمایی جداگانه از این شخصیت است که بر روی پرده‌های سینما رفته است. لازم است ذکر شود که این شخصیت در فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (۲۰۱۶) نیز حضور داشت.


8-« شارلیز ترون » در فیلمی از دیوید لینچ

شارلیز ترون هنرپیشه و تهیه‌کننده آفریقای جنوبی، آمریکایی است. ترون کار خود را از اواخر دههٔ ۹۰ و با بازی در فیلم‌هایی چون ۲ روز در دره، جو یانگ نیرومند، وکیل مدافع شیطان و قوانین خانه سایدر آغاز کرد. او برای بازی در نقش قاتل سریالی زن در هیولا توانست علاوه بر کسب نقدهای مثبت منتقدین، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را ببرد تا اولین آفریقایی باشد که در رده بازیگران، موفق به کسب اسکار می‌شودهمچنین وی برای بازی در فیلم سرزمین شمالی نامزد جایزه اسکار شد.

شالیز ترون امسال یکی از پرکاران بود و پیش از «کامیک کان» امسال در فیلم «سریع و خشن» بازی داشت و حضورش در فیلم «سردترین شهر» فیلمی آمریکایی در سبک اکشن با اتفاقات جاسوسی به نویسندگی کرت جاستاد و کارگردانی دیوید لینچ است و بازیگرانی چون جیمز مک اووی، سوفیا بوتلا و جان گودمن در آن بازی می کنند.


9-« سوفیا بوتلا»

سوفیا بوتلا، هنرپیشهٔ اهل الجزایر است. عمدهٔ شهرت او با عنوان دختر نیل در تبلیغات نایکی است. او در موزیک ویدئوهای خوانندگانی همانند مدونا، آشر، نی-یو، ریانا، کریس براون، جمیروکوای و مایکل جکسون ایفای نقش کرده است.

در پایان باید گفت سریال «بازی تاج تخت» ساخته دیوید بنیاف و دی. بی. وایس و فیلم «بلوند اتمی» ساخته دیوید لینچ دو اثری هستند که در لیست برتر «کامیک کان» امسال قرار دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲