جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
صندوق اعتباری هنر که 10 سال از تأسیسش می گذرد، مسئولیتش حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان است؛ اما در این میان بی نظمی هایی وجود دارد که متقاضیان را از ادامه روند ثبت نام امید می کند.
به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، صندوق اعتباری هنر که 10 سال از تأسیسش می گذرد و مسئولیتش حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان است.

گره كور معاونت مطبوعاتى در صندوق اعتبارى هنر

صندوق اعتباری هنر با تصمیم ایجاد ظرفیت تازه در زمینه خدمات رسانی به اهالی  فرهنگ و هنر و رسانه کشور اقدام به فراهم کردن شرایط برای بیمه تکمیلی نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان کشور کرده است و هدف از این اقدام، خدمات دهی  پزشکی در راستای تامین درصد بالایی از هزینه های درمان بخصوص اعمال جراحی و هزینه های بیمارستانی برای نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان کشور است.

طبق اعلام مسئولان مربوطه، متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترتی این موسسه نسبت به ثبت نام و بهرمندی از خدمات بیمه تکمیلی ویژه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان نسبت به ثبت نام اقدام کنند؛ البته تنها اعضاء صندوق اعتباری هنر با داشتن بیمه پایه مجاز به استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی هستند، با این وجود متقاضیانی که شرایط لازم را برای عضویت دارند، پس از طی مراحل عضویت، می توانند از خدمات بیمه درمان تکمیلی بهره مند شوند.

اما در این میان نکته ای وجود دارد که بسیار مهم است. آنگونه که به نظر می رسد نظم و انضباط حاکم بر این موسسه، مجازی است و در واقعیت شکل و شمایل کار جور دیگری است. با یک بار مراجعه به صندوق اعتباری هنر خواهید دید که روال کار خیلی منظم و دقیق نیست و طی کردن مراحل بیمه تکمیلی آنقدر هم که می گویند راحت نیست. 

به عنوان مثال مسئولان مربوطه در این موسسه معتقدند که معاونت مطبوعاتی هنوز لیست اعضا را به آنها ارائه نکرده است، در حالی که طبق فراخوان منتشر شده (که از از سی ام تیرماه سال 1395 معتبر و قابل اجراست) از سوی صندوق اعتباری هنر، به صورت پی در پی از روزنامه نگاران درخواست می شود برای ثبت نام بیمه تکمیلی به این موسسه مراجعه کنند.

متأسفانه صندوق اعتباری هنر با اطلاع رسانی ناقص و محدود، آنچنان که باید خود را به هنرمندان نشناسانده و نسبت به اقدامات اداری و هماهنگی های درون گروهی ضعیف عمل کرده و ارتباط مطلوبی با دیگر سازمان ها و موسسه های مرتبط ندارد؛ لذا بهتر آن است که نسبت به کاستی ها و بی نظمی های موجود چاره ای اندیشیده شود تا به این ترتیب هنرمندان از بلاتکلیفی موجود رها شوند و تکلیف خود را نسبت به آینده شغلی خود بدانند و زمان خود را صرف راهرو گردی های اداری نکنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار