پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
گفتگو با معصومه رضایی بازیگر نمایش «اوردوز»
معصومه رضایی یکی از بازیگران نمایش «اوردوز» به کارگردانی شهاب امرائی با گلایه از وضعیت کنونی تئاتر، از ویژگی های نمایش و نقشش گفت.

به گزارش دیباچه، نمایش «اوردوز» به کارگردانی شهاب امرایی، یکی از آثار جدیدی است که این روزها در سالن اصلی تالار محراب به روی صحنه است و اجرای آن تا 30 تیرماه ماه ادامه دارد.

معصومه رضایی یکی از بازیگران این نمایش درباره فعالیت های پیشینش در عرصه تئاتر گفت: پس از آنکه در سال 80 با حضور در نمایش های آئینی سنتی به تئاتر آمدم، در کارگاه های حمید پورآذری شرکت کرده و بازیگری را به طور جدی تر دنبال کردم و پس از آن در کنار بازیگری تئاتر، در نمایش های رادیویی هم به ایفای نقش پرداختم، سال 87 هم وارد دانشکده سینما و تئاتر شدم و در رشته ادبیات نمایشی ادامه تحصیل دادم.

معصومه رضایی درباره ویژگی های «اوردوز» گفت: متن نمایش «اوردوز» بسیار روان و پرکشش نوشته شده و قابلیت های دراماتیک فراوانی دارد که در جذب مخاطب بسیار موثرند.

رضایی افزود: نمایش «اوردوز» یک رئالیسم بسیار قوی است که در دل آن اتفاقات جالبی در حال رخ دادن است و فکر می کنم سعید کاظمی، به عنوان نویسنده نمایش از آن دسته هنرمندانی است که آینده خوبی خواهد داشت.

معصومه رضایی درباره ویژگی های نقشش نیز گفت: نقشی که به من پیشنهاد شد، از نظر ویژگی های کاراکتر جذاب است و از جمله نقش هایی است که هر بازیگر زنی دوست دارد آنرا تجربه کند زیرا به درستی پرداخت شده و چالش های لازم را برای اجرایی بهتر دارد.

رضایی درباره شرایط کنونی تئاتر و تفاوتش با سالهای پیش گفت: در ابتدا با به وجود آمدن سالن های خصوصی این تصور به وجود آمد که تئاتر در حال رشد است و امیدی در دل جوان تر ها پیدا شد که می توانند به راحتی نمایش تولید کرده و روی صحنه ببرند؛ اما کم کم مشخص شد که تماشاخانه های خصوصی به مکان هایی برای کسب درآمد تبدیل شده اند و تئاتر هم مثل سینما به چهره ها رو آورد تا با استفاده از بازیگران معروف سینمایی و تلویزیونی صندلی های تماشاخانه ها را پر کند.

تماشاخانه های خصوصی محلی برای کسب درآمدند/سالن های دولتی بهایی به جوان ها نمی دهند

معصومه رضایی در پایان گفت: در حال حاضر تئاتر محلی شده برای سرمایه دارها که هر کس پولدارتر باشد می تواند مخاطب بیشتری را به سالن ها بکشاند و متاسفانه هنر نمایش با همین فرمول از خلاقیت تهی شده است و اما در کنار یکه تازی تئاتر سرمایه داری، سالن های دولتی مانند تئاتر شهر همچنان همان الگوی پیشین خود را دنبال کرده و بهایی به جوان ها برای تجربه کردن نمی دهند و هنوز سالن های دولتی در اختیار قشر خاصی هستند.

در خلاصه داستان نمایش «اوردوز» آمده است: جشن سال نو در خانواده ای مهاجر و مقیم آمریکا با مرگ یکی از حاضران در مهمانی به پایان می رسد.

نمایش «اوردوز» به نویسندگی سعید کاظمی و کارگردانی شهاب امرائی با بازی فرشید صمدی پور، امین اسکندریان، معصومه رضایی، فاطمه سرمدی، داوود سلیمانی، نسترن قاضیانی، ملیکا مشعل، محمد نریمانی و حسن اسدی تا 31 تیرماه در سالن اصلی تالار محراب به روی صحنه است و رأس ساعت 19:30 اجرا می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳