پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۹۶۴
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۰۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۶
محمدحسین توتونچیان از استقبال کم‌نظیر مردم در پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی خبر داد.

به گزارش دیباچه، مدیر سایت فروش نمایش «اعتراف» با اشاره نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» همایون غنی‌زاده به عنوان یکی از نمایشهای پرفروش سال گذشته بیان کرد: برای نمایش «می‌سی‌سی پی...» آمار فروش خیلی خوبی داشتیم هرچند قیمت بلیت‌ آن بالاتر بود، اما رقمی که در پیش فروش بلیت‌های نمایش «اعتراف» در حوزه تئاتر رد و بدل شده است با نمایش «می‌سی‌سی‌پی » می‌تواند برابری کند.

حکایت نمایشی که پیش فروش بلیت هایش میلیاردی شد

او با بیان اینکه «فکر می‌کنم چنین استقبالی از خرید بلیت‌های یک نمایش تا به حال نشده بود»، ادامه داد: در حال حاضر (ظهر 21تیرماه) پیش‌فروش بلیت‌های «اعتراف» تا 16 مردادماه تکمیل شده است و اگر نمایش در سالنی اجرا می‌شد که امکان تعیین قیمت بلیت در اختیار تهیه‌کننده بود، رقم فروش بالایی به دست می‌آمد.

توتونچیان افزود: در نمایشی مثل «می‌سی‌سی‌پی...» به دلیل اینکه در تالار وحدت اجرا می‌شد و قوانین اداره کل هنرهای نمایش برای تعیین بلیت شامل حالش نبود، تهیه‌کننده اجازه داشت قیمتی را که براساس منافع کار وجود دارد روی بلیت‌ها بگذارد، اما متأسفانه در نمایش «اعتراف» اجازه داده نشد تا بلیت‌ها به قیمت واقعی به فروش برسند که اگر اینطور می‌شد بین 90 تا 100 هزارتومان باید بلیت‌ها را قیمت‌گذاری می‌کردیم و در آن صورت باز هم اطمینان دارم استقبال زیادی صورت می‌گرفت.

مدیر سایت ایران کنسرت و ایران نمایش خاطر نشان کرد: این میزان استقبال به دلیل حضور استاد علی نصیریان و نیز بازیگری است که در عرصه بین‌المللی موفقیت داشته و احترام را برای ما کسب کرده است به همین دلیل غیر از حمایت مردم، نمی‌شد چیز دیگری را انتظار داشت چون مردم برای هنر ارزش قائل هستند و وقتی یک هنرمند خوب و محبوب کاری را عرضه می‌کند با استقبال مخاطبان روبرو می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد:‌ در میزان استقبال مردم عوامل مختلفی تأثیرگذار است، اما از آنجا که نمایش «اعتراف» تبلیغات محیطی و بیلبورد شهری ندارد بیشتر به واسطه تبلیغی که خود تماشاگران انجام می‌دهند و سینه به سینه منتقل می‌شود کار مورد استقبال قرار گرفته است.

به گفته توتونچیان پیش فروش بلیت‌های «اعتراف» برای شروع اجرا از 31 خردادماه آغاز شده بود و فعلا تا 16 مردادماه بلیت‌ها تمام شده است. همچنین سه روز 17 تا 19 مردادماه هم تمدید شده است که احتمالا تا چند ساعت دیگر پُر (sold out) می‌شود.

البته این بلیت‌ها جدا از چیزی است که در گیشه تئاترشهر و به صورت صندلی اضافه (کوسن) در صورت تقاضا با قیمتی کمتر فروخته می‌شود. بر این اساس با درنظرگیری تعداد صندلی‌های سالن اصلی تئاترشهر و قیمت بلیت‌های نمایش که 40، 50 و 60 هزار تومان است می‌توان به رقم حدودی هر شب 32 میلیون تومان رسید که در مجموع حدود 40 شب اجرا به فروش بیش از یک میلیارد تومان می‌رسد.

نمایش «اعتراف» دومین تجربه‌ کارگردانی شهاب حسینی در تئاتر است و او علاوه بر کارگردانی، در کنار علی نصیریان بازی در نقش اصلی را نیز بر عهده دارد.

صالح میرزا آقایی، نیما رئیسی، مهدی بجستانی، پرویز بزرگی، شهرام ابراهیمی، میثاق زارع، غزاله نظر، ایلیا نصرالهی، پرند عین‌بیگی، تنی آواکیان، فاطمه عرب کرمانی، مهران هاشمی و فرنام حقیقت جو، دیگر بازیگران نمایش «اعتراف» بر اساس متنی از "برد میرمن" هستند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲