جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۹۲۵
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
کارگردان سریال «پنچری» گفت: بعضی از افراد در اطراف ما هستند که به دلایلی پنچر می‌شوند. این پنچری با نداری و تهیدست بودن فرق دارد. ممکن است شما لاستیکی داشته باشید که به یکباره سوراخ و پنچر شود و یا اینکه چیزی را از دست بدهید.

به گزارش دیباچه، «برزو نیک نژاد» نویسنده و کارگردان سریال «پنچری» گفت: سعی کردیم تا طوری کار کنیم که به دل مردم بنشیند.

وی درباره نگارش این سریال بیان داشت: تا قسمت 18 را خودم نوشتم، اما بعد از مدتی که درگیر کارگردانی شدم دیگر نتوانستم ادامه متن‌ها را بنویسم و تصمیم گرفتیم تا با علیرضا کاظمی پور و سعید جلالی همکاری کنیم. ما با هم در سریال‌های دیگری همکاری داشتیم و در اینجا هم به همین شکل ادامه می‌دهیم.

نیک نژاد: «پنچری» در مورد آدمهایی است که همیشه حالشان خوب بوده اما در شرایطی پنچر می‌شوند

نیک‌نژاد با بیان اینکه رگه‌های کمدی در این کار وجود دارد، ادامه داد: گاهی اوقات که می‌خواهیم رگه‌هایی از کمدی را به دیالوگ‌های این داستان اضافه کنیم، بیشتر خودم مشورت می‌دهم و نظرم را به گروه نویسندگان می‌گویم. از طرفی این دو نویسنده در «دردسرهای عظیم» با ما همکار بودند و کارنامه پربارتر از من داشتند و در این ژانر هم تخصص خوبی دارند.

این کارگردان در ادامه با اشاره به وجه مشترک سریال‌هایش با یکدیگر بیان داشت:‌ شاید اگر بگویم وجه مشترک تمامی این آثار، تنها کارگردانش است بیراه نگفته باشم. «پنچری» به ترکیب سریال «دردسرهای عظیم» نزدیکتر است و از جنس کارهای مشترک مهران مهام و علیرضا کاظمی پور است تا من.

کارگردان سریال «قرعه» درباره فضای خانوادگی که در اغلب کارهایش وجود دارد، نیز بیان داشت: در «پنچری» هم مانند همه آثارم خانواده نقش پررنگی دارد و دورهمی خانواده‌ها را شاهد خواهیم بود. اما شاید روزی قرار باشد به فرم و قصه‌ای بپردازیم که می‌بایست دورهمی را خودمان ایجاد کنیم و یا شاید هم باید ببینیم که آیا این دورهمی واقعی است یا اینکه داریم تلاش می‌کنیم تا نشان دهیم هنوز هم خانواده‌ها را دور یکدیگر جمع می‌شوند!

نیک‌نژاد با اشاره به اینکه «پنچری» با نداری فرق دارد، گفت: بعضی از افراد در اطراف ما هستند که به دلایلی گاهی اوقات پنچر می‌شوند. این پنچری با نداری و تهیدست بودن فرق دارد. ممکن است شما لاستیکی داشته باشید که به یکباره سوراخ و پنچر شود و یا اینکه چیزی را از دست بدهید. شاید برای برگشت به گذشته بسیاری از افراد تو را کمک کنند مثل همان‌هایی که اغلب در احوالپرسی‌ها می‌گویند: چی شده؟ چرا پنچری؟! قصه ما درباره همین افراد است که همیشه حالشان خوب بوده و اما در شرایطی پنچر می‌شوند.

وی ادامه داد: من این سریال را خیلی دوست دارم به این دلیل که با همه بچه‌های گروه کاملا دلی جلو رفتیم و امیدوارم تا در زمانی که این سریال پخش می‌شود حال دل مردم هم خوب باشد و استقبال خوبی از «پنچری» کنند.

این کارگردان با بیان اینکه لوکیشن‌های جدیدی در این سریال خواهیم دید، افزود:‌حتما در این سریال لوکیشن‌های جدیدی خواهیم دید. در «پنچری» قشر متوسط جامعه را می‌بینیم که لوکیشن‌هایمان به فراخور همان اقشار انتخاب شده‌اند. هم خانه قدیمی داریم و هم خانه و آپارتمان نوساز.

وی با اشاره به ادامه تولید سریال «پنچری» نیز بیان داشت:‌ همه چیز به نگاه مردم برمی‌گردد و اصلا اینطور نیست که از الان بخواهیم برای ادامه ساخت این سریال برنامه‌ریزی کنیم. تا به حال خیلی از سریال‌ها بودند که سازندگان به ادامه آن فکر می‌کردند، اما در عمل شرایط طوری پیش نرفت و استقبال مردم از آن در حدی نبود که ادامه‌اش ساخته شود.

این کارگردان درباره حضور بازیگرانی مثل حمید لولایی بعد از مدت‌ها در این سریال نیز گفت:‌ تعدادی از این بازیگران افرادی بودند که مردم آنها را دوست داشته و خاطره خوبی با آنها داشتند. مثل حمید لولایی و ایفای نقشش در «زیر آسمان شهر». منتهی لولایی مدتی به دلایلی در تلویزیون حضور نداشت و ما هم به فراخور قصه در خدمت آنها بودیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه آیا این حضور تداعی کننده حضور پیشین برخی از این بازیگران در سریال‌های قبلی‌شان خواهد بود؟ بیان داشت: برخی اوقات بازیگرها در نقش‌هایشان ذهن مخاطب را به سمت خاطرات قدیمی می‌برند و در این سریال با اینکه ما تمام تلاشمان را به کار بستیم تا کاراکترهای «پنچری» هیچ ربطی به شخصیت‌هایی که این بازیگران در سریال‌های قبلی خود بازی کردند، نداشته باشند، اما ممکن است این اتفاق برای بازیگران و مخاطبان ما رقم بخورد. ضمن اینکه خمیر مایه بازیگری آنها در «پنچری» با سایر نقش‌هایی که تا به حال بازی کردند،‌ تفاوت دارد.

به گزارش فارس، یوسف تیموری، زهره فکور صبور، مریم سعادت، رضا داوود نژاد، حمید لولایی، مهران غفوریان، شهره سلطانی، مائده طهماسبی، بهشاد شریفیان، اشکان اشتیاق و ... از بازیگران این سریال هستند.

سریال «پنچری» در 40 قسمت به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه کنندگی مهران مهام برای گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تولید می‌شود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار