سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۸۲۰
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
به بهانه زادروز مرد استثنائی فیلم «فارست گامپ»
امروز یکشنبه 18 تیرماه (9 جولای) زادروز یکی از پرافتخارترین بازیگران سینمای جهان است؛ هنرمندی که حاصل کنکاشش در رسیدن به نقش هایی ماندگار یک دوجین جایزه ای است که از جشنواره های مختلف دریافت کرده است.
 
به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، امروز یکشنبه 9 جولای 20017، برابر با 18 تیرماه  زادروز یکی پرافتخارترین بازیگران سینمای جهان است؛ هنرمندی که حاصل کنکاشش در رسیدن به نقش هایی ماندگار یک دوجین جایزه ای است که از جشنواره های مختلف دریافت کرده است. 

تام هنکس یکی از معدود بازیگرانی است که نقش های متفاوتی در کارنامه اش دارد. او تربیت یافته تئاتر است و برای رسیدن به جایگاه فعلی اش زحمات زیادی کشیده است.  

تام هنکس! و گذرش از «مسیر سبز» تا 61 سالگی

تام هنکس، پیش از به شهرت رسیدن در آثار بسیاری اعم از تلویزیونی و سینمایی بازی کرد و طی سالهای فعالیتش تجربه زندگی در کالیفرنیا، نیویورک و لس آنجلس را از سر گذراند. او با بازی در فیلم « هیچ چیز مشترک» در سال 1986 توانست توان و استعداد خود را به رخ بکشد. موفقیتی که اقبال چندانی برای تام هنکس به همراه نداشت، زیرا او بازهم با پیشنهادهای ضعیفی مواجه شد و این وضعیت تا سال 1993 ادامه داشت تا اینکه او در فیلم «فیلادلفیا» ساخته جاناتان دمی با دنزل واشنکتن همبازی شد و اسکار بهترین بازیگرنقش اول مرد را گرفت. 

تام هنگس 2 سال بعد با بازی در فیلم «فارست گامپ» ساخته رابرت زمکیس باز هم موفقیتش را تکرار کرد؛ فیلمی بر گرفته  از رمانی به همین نام نوشته وینسنت گروم که نامزد 13 جایزه اسکار شد و دومین اسکار بهترین بازیگر را برای تام هنکس به ارمغان آورد تا او پس از دنیل دی لوئیس دومین رکورددار کسب اسکار باشد. 
تام هنکس از آن سال تاکنون در بیش از 30 فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است. او در فیلم نفس گیر«نجات سرباز یاران» یکی از بهترین فیلمهای استیون اسپیلبرگ حضور دارد  و بازی اش در فیلم «مسیر سبز» ساخته فرانک دارابونت او را نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کرد. 

« باک هوارد بزرگ »، «رمز داوینچی»، «فرشتگان و شیاطین»، «کاپیتان فیلیپس»، «نجات آقای بنکس»، « پل جاسوس‌ها»، «سالی»،  « هلوگرامی برای پادشاه» برخی از فیلمهایی است که تام هنکس در آنها بازی کرده است. تام هنکس امروز 61 ساله شد تا سینمای جهان به داشتنش ببالد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار