چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
اولین سکانس از سریال جدید بهرامیان به همراه مدیران سیما و جمعی از خبرنگاران در چهار راه سیروس کلید خورد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه، صبح روز شنبه 17 تیر 1396 سریال « از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان در جنوب شرقی تهران با حضور  مجید زین‌العابدین (مدیر شبکه پنج سیما)، غلامرضا الماسی(مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج) و برخی دیگر از مدیران کلید خورد.
سریال «از یادها رفته» حرف‌ها و مسائل روز را در قالب تاریخ بیان می‌کند

در ابتدای این بازدید، اکبر تحویلیان تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی - اظهار کرد: فضای عمومی این کار همانند یک رمان است و در میان آن به وضعیت  تاریخی داستان سریال که در سال‌های ۱۳۱۹ می‌گذرد، اشاره می‌شود، داستان اصلی این سریال درباره خسرو و مهربانو است.

وی افزود: در این سریال  حرف‌ها و مسائل روز را در قالب تاریخ بیان می‌کنیم.  اتفاقات تاریخی که در داستان سریال «از یادها رفته» گنجانده شده، نعل به نعل بر اساس مستندات تاریخی نیست و کاملا عامدانه بوده است.

در ادامه  بهرام بهرامیان کارگردان سریال «از یادها رفته»  این سریال را اثری ویژه برشمرد و درباره روند تولید آن یادآور شد: حدود سه ماه، مرحله پیش تولید داشتیم که در این مدت طراحی لباس و صحنه  در آن دوران تاریخی را مورد بررسی قرار دادیم. همه گروه تلاش کردند تا کار به خوبی پیش برود تا بتوانیم به بهترین شکل مهمان دیدگان مردم باشیم.
سریال «از یادها رفته» حرف‌ها و مسائل روز را در قالب تاریخ بیان می‌کند

حامد افضلی یکی از دو نویسنده  سریال «از یادها رفته» نیز در کلامی کوتاه در خصوص موضوع سریال بیان کرد: این سریال در ۵۰ قسمت نوشته شده است و موضوعاتی همچون کشف حجاب ، کشت وتولید تریاک را مورد توجه قرار داده است.

مجید زین‌العابدین  مدیر شبکه پنج سیما نیز  سخنانی خطاب به عوامل سریال «از یادها رفته» اظهار کرد:‌ شما باید مانیفستی داشته باشید که بدانید بر آن اساس چه بخش‌هایی از سریال در قالب تاریخ و چه بخش‌هایی در قالب درام روایت می‌شود.

زین‌العابدین دهه ۲۰ را در تاریخ ایران بسیار حساس شمرد و گفت: در آن دوران، ایران در آستانه تحولات عظیم سیاسی همانند اتفاقات شهریور ۱۳۲۰ قرار داشت. در سال‌های بعد و قبل از سال ۲۰ نیز تحولات مهم سیاسی و اجتماعی همانند قیام گوهرشاد رقم خورده بود.

مدیر شبکه پنج سیما با اشاره به نقش زنان در سریال «از یادها رفته» خاطرنشان کرد: نقش زنان در این سریال پررنگ است. همچنان که در تحولات اجتماعی آن دوران پررنگ بوده و نقش مهمی را ایفا کرده بودند.

 مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» یک ملودرام تاریخی است که در ۵۰ قسمت برای پخش از شبکه پنج سیما ساخته می‌شود. داستان این سریال به زندگی دختر جوانی در سال ۱۳۱۹ می‌پردازد که به دلیل عدم شناخت‌ از وضعیت کشور و آداب و رسوم، دچار بحران شدیدی می‌شود.

سعید راد، بیتا فرهی، رضا یزدانی، مائده طهماسبی، رسول نجفیان، حبیب دهقان‌نسب، سیما تیرانداز و ... از جمله بازیگرانی هستند که در سریال «از یادها رفته» ایفای نقش می‌کنند. 

لازم به ذکر است که لوکیشن فعلی سریال «از یادها رفته» یکی از خانه‌های آیت‌الله کاشانی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳