پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۶
در آئین معرفی پروژه ملی «ماهنگ» در پاسخ به دیباچه مطرح شد
آئین معرفی پروژه ملی کشف استعدادهای موسیقی ایران «ماهنگ»، صبح امروز، جمعه 16 تیرماه در باغ موزه سینما برگزار شد.
 
 
به گزارش خبرنگار دیباچه، آئین معرفی پروژه ملی کشف استعدادهای موسیقی ایران «ماهنگ»، صبح امروز، جمعه 16 تیرماه در باغ موزه سینما برگزار شد. 

حجت حاتم: از همه سبک ها حمایت می کنیم/ باوجود محدودیت ها با برنامه های مشابه رقابت می کنیم

حجت حاتم (تهیه کننده پروژه استعدادیابی «ماهنگ») و اعضای هیئت داوران، امید کرامتی (آهنگساز)، بابک شهرکی (نوازنده وعضو ارکسترز آکادمیک تهران)، پیام حصیری (خواننده)، صبا محمدی (خواننده) و حمید خزائی (خواننده) مهمترین حاضران نشست بودند و علاوه بر اهالی رسانه، برخی از هنرمندان عرصه موسیقی نیز در این تشکل فرهنگی حضور داشتند. 

در ابتدای نشست حجت حاتم، ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: هدف از برگزاری چنین برنامه ای کشف استعدادهای کشف نشده در عرصه های مختلف موسیقی است؛ از ترانه سرایی گرفته تا نوازندگی و آهنگسازی؛ و مهم تر اینکه خانم ها نیز می توانند با وجود محدودیت های موجود، در این برنامه شرکت کنند و با دیگر شرکت کنندگان رقابت کنند. 

حجت حاتم افزود: برای بالا بردن کیفیت برنامه از داوران و مشاوران حرفه ای استفاده کرده ایم و شیوه انتخاب های ما هم مثل دیگر برنامه های مشابه نیست. ما اتوبوسی طراحی کرده ایم که داوران بوسیله آن به شهرهای مختلف می روند تا استعدادیابی کنند و طی این مدت شرکت کنندگان توسط عوامل اجرایی مسابقه توسط برنامه «ماهنگ» حمایت می شوند. 

حجت حاتم درباره روند مسابقه نیز گفت: از میان متقاضیان 80 نفر انتخاب خواهند شد و رقابت آنها به صورت هفتگی تا هشت هفته ادامه خواهد داشت، تا در نهایت این تعداد افراد به نصف، یعنی 40 نفر برسد و پس از آن، بازهم طی هشت هفته این تعداد نصف می شوند تا درنهایت برنده نهایی به فینال برسد. 

حجت حاتم: از همه سبک ها حمایت می کنیم/ باوجود محدودیت ها با برنامه های مشابه رقابت می کنیم

حاتم گفت: جایزه نفر اول 180 میلیون تومان وجه نقد است که البته امتیازهایی از قبیل ساخت کلیپ از سوی «ماهنگ» نیز وجود دارد، و اینکه شخص برنده تا مرحله حرفه ای شدن و مطرح شدن در عرصه موسیقی از سوی «مآهنگ» حمایت می شود. 

در ادامه اعضای هیئت داورانن به معرفی خود پرداختند و حاضران را از رزومه کاری خود با خبر کردند. 
حجت حاتم در میانه نشست به سوالات خبرنگار دیباچه و برخی از خبرنگاران دیگر پاسخ داد. 
او در پاسخ به این سوالات که پروژه «ماهنگ» چه شاخه هایی از موسیقی را حمایت می کند و داوران و مشاوران چقدر بر سبک های مختلف  اشراف دارند، به خبرنگار دیباچه گفت: جز محدودیت خانم ها برای خوانندگی هیچ محدودیت دیگری برای متقاضیان در انتخاب و اجرای سبک های مختلف وجود ندارد. 

وی ادامه داد: افراد 16 سال به بالا می توانند در این مسابقه شرکت کنند و بخت خود را برای ستاره شدن بیازمایند. 

حجت حاتم درباره شیوه ساخت برنامه و چگونگی اطلاع رسانی به مخاطبان گفت: در درجه اول اهالی رسانه می توانند در انعکاس اخبار، مخاطبان را در جریان روند مسابقه قرار دهند. ثبت نام از فردا به دو صورت گروهی و انفرادی در سایت آغاز می شود و تبلیغات نیز از فردا به صورت رسمی در نشریات و شبکه های مجازی به صورت گسترده آغاز می شود. 

حاتم گفت: پس از شروع برنامه نیز قسمت های ضبط شده در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود و مخاطبان می توانند از طریق اس ام اس به شرکت کننده مورد علاقه خود رأی دهند. 

حجت حاتم درباره تفاوت های پروژه استعدادیابی «ماهنگ» با دیگر آثار مشابه ماهواره ای و خارجی گفت: محدودیت هایی در پخش تصویر خانم ها و خواندن آنها و نشان دادن ساز و پرداختن به سبک های مختلف وجود دارد اما تلاش کرده ایم در نوع اجرا و ضبط و پخش برنامه در قالب «دی و دی» و  «وی او دی» درست عمل کنیم و با پخش آنلاین در شبکه های مجازی مخاطب را در جریان روند مسابقه قراردهیم؛ و اینکه تنها خط قرمز ما احترام به قومیت ها و رعایت حد و حدودهای اخلاقی است. 

در ادامه برنامه دو خواننده جوان به اجرای موسیقی پرداختند و هیئت داوران به صورت سمبلیک به آنها امتیاز دادند تا به این ترتیب پروژه ملی کشف استعدادهای موسیقی ایران «مآهنگ» فعالیت خود را آغاز کرده باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳