سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۶
خشایار اعتمادی در جدیدترین فعالیت هنری خود تک‌آهنگی را با عنوان "بُهت" به صورت دوصدایی با همکاری یاسر داوودیان منتشر کرد.

به گزارش دیباچه، تک‌آهنگ "بُهت" با مجوز رسمی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مشترک خشایار اعتمادی و یاسر داوودیان، منتشر است.

«بهت» خشایار اعتمادی منتشر شد

ترانه این قطعه دوصدایی توسط سام شرف زاده، هادی زینتی و لیلا اشکانی سروده شده و مرتضی شفیع به همراه خشایار اعتمادی، آهنگسازی آنرا بر عهده داشته‌اند.

تنظیم تک‌آهنگ"بُهت" را نیز حامد برادران انجام داده و نوازندگی گیتار در این اثر برعهده فرشید ادهمی بوده است.

خشایار اعتمادی درباره تک‌آهنگ"بُهت" گفت: اردیبهشت سال گذشته، مرتضی شفیع این قطعه را به صورت یک خط ملودی و یک خط شعر بسیار کوتاه در اختیار من قرار داد؛ یک پیش ملودی که هنوز سرنوشت مشخصی نداشت و ساخته و پرداخته نشده بود. البته ملودی اول قلب یک اثر است و این را نمی‌شود انکار کرد. شاعر اثر هم در این مدت زمانِ گذشته، احساسش با احساس شعر دچار فاصله شده بود و نمی‌توانست کار را ادامه دهد. طبیعتا ملودی هم باید از شعر تبعیت می‌کرد. پس از گذشت یک سال من به اتفاق یاسر داوودیان که دوست و همراه همیشگی من است تصمیم به اجرای مشترک این قطعه گرفتیم.

وی در ادامه افزود: در نهایت از شاعر اثر اجازه گرفتیم که با ترانه سرایان دیگر هم مشورتی داشته باشیم و از همکاری آنها استفاده کنیم و ادامه کار را با دوستان دیگر، آقای شرف زاده و آقای زینتی هم پیش بردیم. در این اثر همه دوستان محبت کردند، منیت ها را کنار گذاشتند و بدون اینکه دنبال نام باشند تنها پیگیر اتمام و نتیجه دهی کار به شکل احسن بودند. این کار با حس من و درونیاتم تلفیق شد و به دلم نشست. امیدوارم مخاطبان عزیز هم راضی باشند.

یاسر داوودیان (خواننده موسیقی پاپ) درباره تولید این اثر گفت: بخش اول ملودی این کار، حدود یکسال پیش توسط آقای مرتضی شفیع اتود زده شد و در قالب اتود باقی مانده بود. پس از آن، مدت زیادی با رایزنی‌های مختلف و مشورت با دوستان موزیسین و ترانه سرا، در صدد اجرای آن به بهترین شکل بودیم؛ ترانه سرایان زیادی، سروده هایشان را در اختیارمان قرار دادند اما نتیجه دلخواهی را که می خواستیم و فضای عامیانه و لحن ترانه‌ها را آنطور که می‌خواستیم دریافت نکرده بودیم.

وی در ادامه افزود: در نهایت، در یک جمع بندی و توافق، کار را با سه ترانه سرا، سام شرف زاده، هادی زینتی و لیلا اشکانی ضبط کردیم. من در آهنگسازی این قطعه همکاری داشتم اما کلیت ساخت آن توسط خشایار اعتمادی و مرتضی شفیع صورت گرفته است. در حین ساخت و ضبط قطعه، تأثیر و فضا و ملودی آنقدر جذاب و عاطفی و زیبا شده بود که من پیشنهاد همخوانی با خشایار را به او دادم. او هم از این ایده استقبال کرد و خدا را شکر، نتیجه کار هم شد آنچه اکنون می شنوید.

تک‌آهنگ"بُهت" با "شماره مجوز: ۰۰۵۴۶/ق/۹۶/۲ – شماره ثبت کتابخانه ملی: ۱۸۲۰۷و" از طریق رسانه‌های معتبر قابل شنیدن آنلاین و دانلود قانونی است.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار