شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۲۹۳
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
به بهانه زادروز
امروز 29 خردادماه زادروز یکی از کاربلدترین هنرمندان عرصه سینما و تئاتر است. بازیگری که با انتخاب های درستش، کارنامه پرباری برای خود رقم زده است.رضا کیانیان! زادروزش مبارک.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، امروز 29 خردادماه زادروز رضا کیانیان است؛ بازیگری کنکاش گر که تلاش همواره اش در کشف دنیای پیرامونش ستودنی است.

رضا کیانیان هنرمندی است که طی سالهای فعالیتش در عرصه سینما علاوه بر ایفای نقش های متفاوت در آثار مختلف، درباره بازیگری پژوهش کرده و قلم زده است و حاصل این تلاش آثاری است که او درباره بازیگری منتشر کرده است.

رضاکیانیان هنرمندی کنکاش گر با کارنامه ای پربار!

رضا کیانیان زاده خراسان است و در سال 1330 به دنیا آمده است. او بازیگری را از برادر بزرگش داوود کیانیان که او نیز هنرمند تئاتر است و از بزرگان نمایش کودک و نوجوان به حساب می آید، آموخت و پس از آن، به تجربه اندوزی ادامه داد تا اینکه به دانشکده هنرهای زیبای تهران رفت و تئاتر خواند.

کیانیان در سال 1368 با فیلم «تمام وسوسه های زمین» ساخته حمید سمندریان پا به عرصه سینما گذاشت و پس از بازی در آثاری چون «مرد ناتمام» ساخته محرم زینال‌زاده، «ایلیا، نقاش جوان» ساخته ابوالحسن داوودی و «پاتال و آرزوهای کوچک» ساخته مسعود کرامتی در فیلم «کیمیا» ساخته احمد درویش خوش درخشید. فیلمی درباره جنگ که در آن با خسرو شکیبایی و بیتا فرهی همبازی بود.

کیانیان سپس در آثاری چون «سینما سینماست» ساخته ضیاالدین دری، «آژانس شیشه ای» و «روبان قرمز» ساخته ابراهیم حاتمی کیا، «بوی کافور عطر یاس» ساخته بهمن فرمان آرا و «سگ کشی» ساخته بهرام بیضایی نقش های متفاوتی ایفا کرد.

رضا کیانیان یکی از معدود بازیگرانی است که با انتخاب های درست و حساب شده اش کارنامه پرباری برای خود رقم زده است؛ او تاکنون با کارگردان هایی چون مسعود کیمیایی، علی رفیعی، محمد بزرگ نیا، کمال تبریزی، همکاری کرده است.

کیانیان علاوه بر بازی در آثار سینمایی در چند مجموعه تلویزیونی نیز بازی کرده است که «شلیک نهایی»، «آپارتمان»، «یک مشت پر عقاب» و «مختارنامه» از آن جمله اند.

رضا کیانیان امروز 29 خردادماه 66 ساله می شود و همچنان یکی از کاربلدترین بازیگران سینمای ایران است. به امید سلامتی برای رضا کیانیان و حضور همچنانش بر روی صحنه تئاتر و دیدنش بر پرده نقره ای سینما. زادروزش مبارک!



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار