جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
جمشید مشایخی گفت: به هر حال تئاتر مانند سینما نیست که پس از هر اشتباه بتوان آن را روی صحنه دوباره اجرا کرد. اما من بر این باورم در چنین لحظاتی هم باید به افتخار حضور مردم محکم ایستاد و کار را به سرانجام رساند زیرا این مردم هستند که به هنرمند نمره می‌دهند.

به گزارش دیباچه، اجرای نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی با حضور جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در تالار استادناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز شد.

جمشید مشایخی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون شامگاه 28 خرداد ماه با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر ، نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی را افتتاح کرد.

جمشید مشایخی: محمد حاتمی در این نمایش تمام حرف دل و جانم را زدی!

وی پیش از آغاز اجرای نمایش با تقدیر از امکانات مناسب تماشاخانه ایرانشهر بیان کرد: امیدوارم همواره در کشور شاهد گشایش تالارهای نمایشی با کیفیت باشیم. به هر روی هنر تئاتر فضای بسیار دشواری دارد و لازم است امکاناتی فراهم شود که عوامل اجرایی نمایش بتوانند به راحتی یک اثر نمایشی را روی صحنه ببرند.

مشایخی ادامه داد: همه آنچه که ما در تئاتر به عنوان بازیگر روی صحنه می‌بریم برای مردم و رضایت ذهن و اندیشه آنهاست. شما بازیگری را تصور کنید که چندماه تمرین کرده اما درست در لحظه‌ای که می‌خواهد روی صحنه حاضر شود با یک لحظه ترس از مخاطب فهیم خود تمامی دیالوگ‌هایش را فراموش میکند. این تجربه‌ای بود که من بارها و بارها شاهد آن بوده‌ام و همواره به این موضوع فکر می‌کنم که این فراموشی فقط و فقط به دلیل حضور مردمی است که ما هنرمندان خاک پای آنها هستیم. ما اگر چیز در هنر آموخته‌ایم فقط به جهت حضور مردم است.

این بازیگر با تقدیر از گروه اجرایی نمایش «پالت» عنوان کرد: من همواره به محمد حاتمی علاقه زیادی داشته و دارم و می‌دانم اثر نمایشی که او برای شما تماشاگران آماده کرده مانند خودش پاک، شریف و انسانی است. به هر حال تئاتر مانند سینما نیست که پس از هر اشتباه بتوان آن را روی صحنه دوباره اجرا کرد. اما من بر این باورم در چنین لحظاتی هم باید به افتخار حضور مردم محکم ایستاد و کار را به سرانجام رساند زیرا این مردم هستند که به هنرمند نمره می‌دهند.

وی پس از پایان اجرای نمایش نیز خطاب به محمد حاتمی گفت: محمد حاتمی تو در این نمایش تمام حرف دل و جانم را زدی و زمانی که از فردوسی بزرگ و تمامی مشاهیر ایران سخنی به میان آوردی خشنودم کردی. امیدوارم خودت و یارانت همیشه پیروز باشید.

محمد حاتمی نیز با تقدیر از حضور جمشید مشایخی در اولین اجرای نمایش «پالت» بیان کرد: بسیار مفتخرم که امشب در خدمت استاد جمشید مشایخی هنرمند بزرگوار و گرانقدر تئاتر کشورمان هستیم که به اعتقاد من پدرمعنوی همه ما در حرفه بازیگری هستند. من بر این باورم حضور جمشید مشایخی در چنین اثر نمایشی برکت کار ماست که من هیچ گاه این اتفاق را فراموش نمیکنم.

نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی وتهیه کنندگی امیرحسین پورعظیمی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 21:30 در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

سوسن پرور، یزدان جیریایی، مهران رنج بر، بهنام شرفی، سمیرا کریمی، محمد نادری و محمد حاتمی ( به ترتیب حروف الفبا) بازیگران نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی و تهیهکنندگی امیرحسین پور عظیمی هستند.

این در حالی است که ایمان یزدی مدیرتولید، دیاکو خاکی دستیار کارگردان و برنامه ریز، روزبه حسینی دراماتورژ، محمد حاتمی طراح صحنه و نور، هلیا شکری طراح لباس، فهیمه حسینی طراح پوستر، بروشور و عکاس، علی شایانفر ساخت دکور، فرزانه میرزا بابایی، سارا احمدی و یاسمن لطفی دستیاران لباس، نیما قپانوری کارگردان ویدئویی و ساخت تیزر، شمیس پورشاه رضایی منشی صحنه، مهران انامی مدیر صحنه، امیرقالیچی تبلیغات مجازی و علیرضا سعیدی امور رسانه ای عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می‌دهند.

گروه موسیقی «ایونت» به سرپرستی حسام هوشیانی و نوازندگی آریا قاسمی نوازنده گیتار و خواننده، آروین سیدان نوازنده هارمونیکا، امیرحسین قائم مقامی نوازنده گیتار سولو، حسام هوشیانی نوازنده کوبه‌ای نیز کار آهنگسازی و اجرای موسیقی نمایش را به عهده گرفته‌اند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲