جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
فیلم «زیر سقف دودی» که به تحکیم خانواده توجه دارد و مسئله طلاق عاطفی را ریشه‌یابی می‌کند، با بی‌مهری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شده است.

به گزارش دیباچه، فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» ساخته پوران درخشنده -فیلمی که در جشنواره فیلم فجر مورد توجه کارشناسان و مخاطبان قرار گرفت- هنوز آنطور که شایسته است نتوانسته سالن سینما در اختیار بگیرد. این فیلم که در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی کاندیدای مهمترین جوایز جشنواره فیلم فجر شد، امروز با بی‌مهری وزارت ارشاد مواجه شده است.

وزارت ارشاد از فیلم «زیر سقف دودی» حمایت نمی‌کند؟

این فیلم از ۱۷ خردادماه در سینماها اکران شده اما هنوز نتوانسته است سالن سینما فرهنگ را در اختیار بگیرد. سینما فرهنگ یکی از مهمترین سینماهای تهران است که خانواده‌ها و جوانان مخاطبان این سینما هستند. این سینما که زیر نظر مؤسسه سینماشهر (وابسته به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اداره می‌شود هیچ سانسی به فیلم «زیر سقف دودی» ارائه نداد. دلیل عدم ارائه سانس به فیلم «زیر سقف دودی» را از دفتر پخش فیلم، حوزه هنری جویا شدیم.

غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: مدتی است قرارداد فیلم را به موسسه سینماشهر ارائه دادیم اما هنوز هیچ پاسخی از سوی مهندس مسچی مدیرعامل سینماشهر دریافت نکردیم، وقتی جویا شدم مسئول دفتر ایشان تاکید کردند که قرارداد فیلم «زیر سقف دودی» در نوبت است. این در حالی است که فیلم ما که قراردادش زودتر به دفتر موسسه سینماشهر ارائه شده اما فیلم سینمایی «رگ خواب» که اکرانش از روز شنبه 27 خرداد است توانسته در سینما فرهنگ اکران شود.

وی در ادامه گفت: فیلم «زیر سقف دودی» پتانسیل خوبی در جذب مخاطب دارد و امیدواریم با حمایت وزارت ارشاد بتوانیم سالن فرهنگ را نیز در اختیار بگیریم تا بتوانیم مخاطب بیشتری را در بربگیریم.

فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» روایت خانواده هایی است که فرزندانشان در امنیت خاطر رشد نمی‌کنند؛ اما در خانواده‌ای که در فیلم مطرح می‌شود این محبت و عشق را از فرزندان خود دریغ می‌کنند و شرایط خوبی برای تربیت بچه‌های خانواده فراهم نیست و آدم‌ها در آین فضا احساس خوشبختی نمی‌کنند. بچه‌هایی که دیگر چیزی به عنوان خانواده را لمس نمی‌کنند و هیچ عشقی در خانواده ‌‌‌خود نمی‌بینند. مسایل مطرح شده در فیلم در خانواده‌‌ها فراگیر شده و متاسفانه آمار ازدواج سفید در کشور بالا رفته است. فیلمی که توانسته به معضلات اجتماعی به درستی بپردازد و عوامل آن را با حضور یک روانشناس واکاوی کند، از سوی وزارت ارشاد حمایت نشده و نتوانسته نظر مسئول سینماشهر را به خود جلب کند.

وزارت ارشاد در شرایطی از فیلم پوران درخشنده حمایت نکرده است که چندماهی از مراسم رونمایی از آثار پوران درخشنده در موزه سینما نگذشته است و در آن مراسم همه کارگردانان و مسئولین وقت وزارت ارشاد جسارت او در انتخاب سوژه و توجه‌اش به خانواده را تحسین کردند.

حال باید دید وزارت ارشاد در روزهای باقی‌مانده اکران فیلم و با توجه به آغاز اکران فیلم‌های عید فطر چگونه به این فیلم توجه می‌شود؟

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲