شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
در گفتگو با دیباچه مطرح شد
رحیم نوروزی بازیگر سه عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما که این روزها در نمایش «اتاق» بازی می کند و «بوف نه چندان کور» را در نوبت اجرا دارد ضمن بیان اینکه نمایشی را مردادماه به روی صحنه می برد از حال و هوای این روزهای تئاتر گفت.
 
رحیم نوروزی بازیگر عرصه تئاتر که در تلویزیون و سینما نیز فعال است  و این روزها در نمایش «اتاق» به کارگردانی فاطمه حسینی ایفای نقش می کند، درباره فعالیت های دیگرش در عرصه تئاتر به خبرنگار دیباچه گفت: نمایشی را مرداد ماه امسال به روی صحنه خواهم برد که هنوز اسم مشخصی برای آن در نظر نگرفته ام. 

رحیم نوروزی: نگاه صرفا تجاری، تئاتر را به نابودی می کشاند!

رحیم نوروزی افزود: این اثر را با اقتباس از چهار داستان «هاروکی موراکامی» نویسنده ژاپنی معاصر نوشته ام و بازیگرانم را از میان شاگردانم انتخاب کرده ام؛ زیرا آنها، فارغ از فضای حرفه ای و به دور از مناسبات نادرست فقط به تئاتر فکر می کنند. 

رحیم نوروزی با اشاره به اینکه روند همکاری با هنرجویان تئاتر و شاگردانش را ادامه خواهد داد، گفت: در زمانی نه چندان دور شرایط به گونه دیگری بود، یادم هست در اواخر دهه هفتاد، محل تمرینمان زیر زمین خانه یکی از بازیگران یا  شرکت پدر یکی دیگر از بچه ها بود و این وضعیت گاه یک سال ادامه داشت و همه فکر و ذکر ما اجرا بود. 

این هنرمند ادامه داد: اما طی سالهای اخیر فضا تغییر کرده و شرایطی ایجاد شده که به سود تئاتر نیست،  حضور تهیه کنندگان و نگاه تجاری به تئاتر باعث شده سالن داران به بیشتر کردن تعداد صندلی ها  فکر کنند و هنرمندان برای جذب مخاطب بیشتر به هرچیزی چنگ زنند که در نهایت همه اینها وجهه فاخر تئاتر را مخدوش می کند و آن را به تجارتی معیوب تبدیل می کند که سودش به جیب عده ای می رود و عده ای دیگر را به ماهی گرفتن از آب گل آلود وا می دارد. 

رحیم نوروزی که خود در عرصه تلویزیون و سینما نیز سابقه پرباری دارد، درباره حضور چهره ها در تئاتر و تأثیرشان بر کیفیت این هنر نمایشی گفت: من خودم را چهره و سلبریتی نمی دانم و درباره ورود بازیگران غیر تئاتری به تئاتر نظری ندارم و نمی توانم در اینباره داوری کنم؛ اما آنچه مشخص است این است که حضور هنرمندان عرصه های دیگر دهن کجی به تئاتریی هایی است که عمر خود را در این عرصه گذاشته اند و ذره ذره تجربه اندوزی کرده اند. 

نوروزی گفت: متأسفانه این روزها برخی تئاتر را فرصتی برای کسب تشخص بیشتر می دانند و به تئاتر می آیند تا برای خود سابقه بخرند در حالی که تئاتر دانشی را می طلبد که فرا گرفتنش سالها زمان می برد. 

رحیم نوروزی در پایان گفت: آن چهره هایی که برای کسب اعتبار به تئاتر می آیند نمی دانند که باید دست نیافتنی باشند نه اینکه در هر عرصه ای ورود کنند و مدام جلوی چشم مخاطب باشند و به بهانه های مختلف در انظار عمومی ظاهر شوند. 

رحیم نوروزی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر است و علاوه بر ایفای نقش در آثار مختلف، چند نمایش را نیز کارگردانی کرده است. نوروزی که این روزها در نمایش «اتاق» به کارگردانی فاطمه علی حسینی بازی می کند و هر شب در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود، نمایش «بوف نه چندان کور» به کارگردانی محمدعلی سجادی را نیز در نوبت اجرا دارد. این اثر قرار است از 31خردادماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهراجرا شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار