شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۵۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
نشست خبری سریال «زیر پای مادر» روز گذشته بیست و چهارم خرداد ماه با حضور عوامل این سریال و با حاشیه ای باورنکردنی به انتها رسید.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه، نشست خبری سریال «زیر پای مادر» روز گذشته بیست و چهارم خرداد ماه با حضور عوامل این سریال از جمله بهرنگ توفیقی کارگردان، زینب تقوایی تهیه کننده، علیرضا آرا، مجید نوروزی ، درسا بختیاری و بهناز جعفری برگزار شد. 

از نقد تا توهین در نشست خبری سریال «زیر پای مادر»

این نشست با یک ساعت تاخیر به علت دیر رسیدن برخی عوامل در اتاق کوچکی در نیاوران برگزار شده و در انتهای آن نیز با واکنش های عجیبی از سوی بهناز جعفری در برخورد با جمعی از خبرنگاران حاضر در نشست نیمه کاره ماند. بر همین اساس بعضی از خبرگزاری ها به گفتگو های فردی خود اکتفا کردند.

در ابتدا بهرنگ توفیقی در خصوص حضور سعید نعمت الله نیز گفته بود که وی  قرار است در جمع حضور پیدا کند زیرا حضور سعید نعمت الله در این سریال فقط در جایگاه نویسنده نبوده  و رد پای او در بخشی از کارگردانی نیز دیده شده است. البته توفیقی ادامه داد که متعقد است کار باید تیمی باشد و نظر عوامل برایش مهم است.

توفیقی در خصوص دیالوگ ها نیز عنوان کرد: این جنس دیالوگ ها می تواند اثر را به یک کار غنی به لحاظ ادبیات و گفتار تبدیل کند. 

وی ادامه داد: انقدر هم که می گویند خلیل خوب نیست و در یک سکناس به اشتباهات خود اعتراف می کند و شخصیت ها به طور کل سیاه یا سفید مطلق نیستند.

این کارگردان درباره نوع  انتخاب بازیگران و داشتن فیلمنامه کامل نیز گفت: در انتخاب بازیگر با نویسنده و تهیه کننده مشورت می کنم. در خصوص فیلمنامه می توانم بگویم که من به فیلمنامه وفادار هستم و  بلد نیستم بدون فیلمنامه یا با فیلمنامه ناقص کار کنم. شما وقتی با سعید نعمت الله کار می کنید از کلیت داستان باخبر هستید و میدانید که چه خطی را در حال طی کردن هستید.

در ادامه  زینب تقوایی تهیه‌کننده سریال «زیر پای مادر» درباره تغییرات نامگذاری این سریال گفت: گروه ما عنوان «لبخند رخساره» را دوست داشت اما در زمان پخش سریال با توجه به حساسیتی که روی ماه رمضان وجود دارد، تصمیم گیری دیگری انجام شد. به همین دلیل قرار شد اسمی انتخاب شود که با محتوای کار نزدیکی بیشتری دارد.


مجید نوروزی بازیگر نقش اشکان در سریال «زیر پای مادر» نیز در این نشست نسبت به پرسشی درباره بازی خود و اغراق در بازی گفت: من  در تئاتر و در تلویزیون بر اساس مدیومی که وجود دارد بازی می کنم و به نظرم  فضای تئاتر و تلویزیون تفاوت زیادی با هم دارند.  سعی کردم در مدیوم تلویزیون متناسب با همین فضا کار کنم اما نمی دانم چه قدر موفق بودم.

علیرضا آرا درباره همکاری با بهرنگ توفیقی گفت : این دومین همکاری من با بهرنگ توفیقی بعد از سریال پشت بام تهران است.آنجا هم سعید نعمت الله، بهرنگ توفیقی و زینب تقوایی حضور داشتند.

از نقد تا توهین در نشست خبری سریال «زیر پای مادر»

این بازیگر در پاسخ به این موضوع که شخصیت آتنه و اینکه چقدر این شخصیت قابل باور است، توضیح داد: شخصیت آتنه چندان دور و ماورایی نیست بلکه شخصیتی ملموس است و ما می توانیم آن را در جامعه ببینیم، اما شاید این شخصیت تاکنون در ابعاد تلویزیون دیده نشده و از این حیث برای مخاطب جذاب است. امیدواریم این شخصیت ها بیشتر در تلویزیون دیده شوند چرا که تلویزیون ما همیشه سراغ فضایی پاک و وارسته رفته است .البته نه اینکه این شخصیت ها بخواهند آن فضا را خراب کنند ، اما آنها می توانند به تصویر کشیده شوند. بخشی از این مسئله مربوط به محدودیت هایی است که وجود دارد. به طور مثال سریالی مثل «ساعت شنی» که چندین سال پخش شد، مورد نقد واقع ، و انگار با نمایش این سریال پایه های نظام متزلزل شد!
درسا بختیاری بازیگر ، درباره شباهت هم نسلانش با شخصیت ستارهنیز گفت: این میزان از احترام و یا گفتاری که نقش ستاره دارد تقریبا در هم سن های من وجود ندارد مگر اینکه به سمت آدم های خاص بروند. با این حال این نقش برای خود من باورپذیر بود و فکر می کنم خیلی ها دوستش دارند.
در ادامه علیرضا آرا نیز در خصوص فضای مجازی گفت: در این چند وقت بارها نقد هایی شنیده ام که بیشتر تخریب بود اما بهتر است بگویم نقد با تخریب متفاوت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار