جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
میرباقریی: علیرغم اینکه وضع مالی ما تغییری نسبت به سال قبل ندارد اما کار خود را در حوزه تولید ادامه دادیم و اکنون ۸ هزار نفر از بازیگر تا کارگردان تا عوامل مختلف تولید در حال کار هستند. در حالی که پیش از این دو هزار بازیگر فعال بودند و حدود ۴۰ تا ۵۰ کارگردان فعالیت می کردند.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه،مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در حاشیه بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «پنچری» در جمع خبرنگاران گفت: تولید سریال‌های طنز در اولویت ما قرار دارد و بعد از ماه مبارک رمضان نیز سریال «پنچری» پخش خواهد شد.
 
وی گفت: در حال حاضر 50 سریال در حال ساخت داریم و 70 سریال نیز آماده ساخت است. البته وضعیت مالی به نسبت سال گذشته تغییری نداشته؛ اما ما هیچ مشکل مالی بابت تولید سریال‌هایمان نداریم. بیشتر سریال‌ها برای شبکه سه است؛ کار «الف» ویژه جدید در حال تولید نداریم،  سریال های الف ویژه قبلی ما از پاییز پخش خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: علیرغم اینکه وضع مالی ما تغییری نسبت به سال قبل ندارد اما کار خود را در حوزه تولید ادامه دادیم و اکنون ۸ هزار نفر از بازیگر تا کارگردان تا عوامل مختلف تولید در حال کار هستند. در حالی که پیش از این دو هزار بازیگر فعال بودند و حدود ۴۰ تا ۵۰ کارگردان فعالیت می کردند.
 
میرباقری ادامه داد: بر همین اساس منبع ویژه‌ای برای تولید سریال‌هایمان قرار داده‌ایم و طی آن از گروه‌های تولید خواسته‌ایم تا از خواسته و درآمد خود کمی کوتاه بیایند. ضمن اینکه ما  تا پایان سال 97 کنداکتور پخش را بسته ایم.

معاون سیمای رسانه ملی در خصوص برنامه «پایش» و «ثریا» گفت: عوامل برنامه «پایش» درگیر برنامه دیگری بودند و «ثریا» هم برای پخش مشکلی ندارد. سازمان صدا و سیما سیاست، اهداف، رویکرد و برنامه‌های مختلفی دارد و نمی‌تواند نا منظم کار کند. در ضمن ما در سازمان معاونت‌های مختلف داریم که هر کدام سیستم دارند و باید سیستمی کار کنیم ، دوستان بر اساس چارچوب صدا و سیما و متناسب با نظام حرکت کنند و اگر چارچوب‌ها به هم بخورد، روی سیستم هم تاثیر می‌گذارد.
 
وی در مورد پخش ربنای شجریان گفت: در رابطه با برنامه ایشان به خاطر شرکت در فتنه 88 یک منعی را گذاشته بودند. پبشنهاد همه این بود که هنرمندان در مسائلی که امنیت کشورشان را به خطر می‌اندازد، شرکت نکنند چرا که هنرمند آدم سیاسی نیست باید در کار اصلی خودش قرار بگیرد.

میرباقری افزود: شما در کشوری هستید که انقلاب بزرگی انجام شده است. امنیت موجود در ایران را در انتخابات هم شاهد بودیم و دیدیم که یک ترقه هم زده نشد اما در مقابل در فرانسه شرایط خوبی را شاهد نیستیم. هنرمندان ما باید قدردان این انقلاب، آزادی و امنیت باشند. این آزاذی و امنیت توسط حاکمیت و مردم انجام شده و نمی توان حاکمیت را زیر سؤال برد.

معاون سیمای رسانه ملی در ادامه گفت: امکان دارد ناشی‌گری‌هایی از طرف کسانی مطرح شود و حاکمیت هم این ناشی‌گری‌ها را ببخشد. اگر مسیر درست طی شود ما هیچ مشکلی با کسی نداریم. اگر احترام به انقلاب، آزادی، امنيت و حاکمیت از طریق وی ابراز شود، هیچ منعی برای پخش دعای ربنا نداریم.
 

میرباقری انتخاب سریال «نفس» برای پخش در ماه رمضان را فرصتی مغتنم توصیف کرد و گفت: نسل جدید ما چندان نسبت به اتفاقات چند دهه گذشته اشراف ندارند. آنها نسبت به موضوع نفاق و مشکلاتی که برای انقلاب به وجود آمد، وقوف کامل ندارند. سریال «نفس» در آستانه ۳۱ خرداد این فرصت را به جوانان خواهد داد تا از کم و کیف اتفاقات باخبر شوند.

8 هزار نفر در حال کار هستند/توسعه کیفی سریال ها جزو راهبرد های جدی ما می باشد

وی درباره کامل بودن فیلمنامه‌ها قبل از شروع تولید سریال‌ها نیز گفت:‌این حرف به صورت نظری جمله خوبی است که باید فیلمنامه قبل از تولید سریال کامل شود اما در عالم واقع شدنی نیست. کامل بودن فیلمنامه قبل از شروع تولید سریال‌ها جزو سیاست‌گذاری‌هایمان است که باید تلاش کنیم تا به آن برسیم.

معاون سیما با اشاره به انحلال مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی بیان داشت: مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی تجربه ناموفقی در سازمان صدا و سیما بود هم از نظر جایگاه و هم از نظر فرآیند. این مرکز قرار بود به فیلمنامه‌ها بپردازد و روی آنها متمرکز باشد اما کمی که جلو رفت تولید را به تمرکز روی فیلمنامه ترجیح داد.

وی در ادامه افزود: توسعه کیفی سریال‌ها جزو راهبردهای جدی‌مان است و این توسعه کیفی بدون وجود آنتن و کمیت قابل اطمینان شدنی نیست. همچنین ما توسعه کمی را زودتر انجام دادیم در حال حاضر دو سریال رمضانی که روی آنتن هستند از نظر ساخت و موضوع قابل قبول هستند.
 
8 هزار نفر در حال کار هستند/توسعه کیفی سریال ها جزو راهبرد های جدی ما می باشد 

معاون سیما در جمع بازیگران حاضر در صحنه سریال «پنچری» به گلایه‌ها و انتظارت آنها پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال «شهره سلطانی» مبنی بر اینکه من سالها است که در تلویزیون کار می‌کنم، اما الان به این نتیجه رسیدم که هیچ امنیت شغلی ندارم، هم من و هم دوستانم دچار این مشکل شدیم، بیان داشت: امنیت شغلی شما به تولیدات تلویزیون گره خورده است از طرفی سازمان صدا و سیما کمی بدهی دارد که باید این بدهی صاف شود و به لطف خداوند زمانیکه تولیدات رسانه ملی بیشتر از گذشته شود می‌توانیم به ایجاد این امنیت هم امیدوار باشیم.

«مریم سعادت» دیگر بازیگر این سریال با اشاره به عدم دریافت مبلغی که در قراردادهایشان با برخی تهیه کننده‌ها بسته‌اند، گلایه‌ای داشت و گفت: مشکلی که ما در این زمینه داریم این است که اگر بعد از انجام تولید برخی کارها تهیه‌کننده پولمان را به موقع پرداخت نکند، دستمان به هیچ جا بند نیست و نمی‌دانیم باید شکایت‌مان را به کجا ببریم!

میرباقری در پاسخ به این سوال گفت: این موضوع می‌تواند ضعف مجموعه سازمان صدا و سیما باشد، وظایف ما درباره تهیه‌کننده تعریف شده است و انتظار داریم که گروه تولید هم به وظایفشان عمل کنند.
همچنین «مهران مهام» تهیه‌کننده سریال «پنچری» در این زمینه ادامه داد: به نظرم سازمان صدا و سیما باید فرمی را در این زمینه ابلاغ کند و افرادی که در حوزه تلویزیون با این رسانه همکاری می‌کنند را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد چرا که بسیاری از بازیگران تلویزیونی ما بیمه نیستند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲