پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۶۵۳
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
رضا گوران گفت: نمایش «مده‌آ» به عنوان یک طنز سیاه متفاوت‌ترین اثر در کارنامه کاری‌ام است.

به گزارش دیباچه، این کارگردان بیان کرد: آذر، دی و بهمن‌ماه امسال قصد دارم نمایش «مده‌آ» را به صحنه ببرم که شروع اجرای آن در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر خواهد بود اما احتمالا پس از آن ادامه خواهد داشت.

رضا گوران «مده‌آ» را به روی صحنه می برد

او با اشاره به اینکه از تیرماه تمرینات نمایش خود را شروع می‌کند، گفت: ۱۵ دقیقه از «مده‌آ» را قبلا در استونی با بازیگران این کشور و به زبان استونی اجرا کردم اما الان می‌خواهم با تفاوت‌های ایجاد شده، نمایش را در ایران به صحنه ببرم.

گوران اضافه کرد: متن «مده‌آ» را با برداشتی از نمایشنامه اصلی آن نوشتم و از آنجا که شیوه کارم کارگاهی است، می‌توانم بگویم این طنز سیاه، متفاوت‌ترین کار من به لحاظ متن و اجرا در کارنامه کاری‌ام محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه هنوز هیچ کدام از بازیگران این نمایش مشخص نشده‌اند، گفت: قرار بود شهریور و مهرماه امسال در سالن اصلی تئاترشهر اجرای دیگری داشته باشم ولی به دلیل کامل نشدن گروه آن نمایش ترجیح دادم در زمانی دیگر آن را به صحنه ببرم و در این باره مدیر تئاترشهر (پیمان شریعتی) با درک شرایط، کنار ما قرار گرفت و از آنجا که معمولا چنین اتفاقی از سوی مدیران مرسوم نیست دوست دارم حتما به این همراهی و کمکی که از سوی پیمان شریعتی صورت گرفت اشاره و تشکر کنم.

گوران که در حوزه سینما هم فعالیتی را آغاز کرده است، یادآور شد: فیلم نیمه بلند «هنوز نه» پروانه نمایش گرفته و به گروه هنر و تجربه داده شده تا در آنجا نوبت اکران بگیرد.

در فیلم «هنوز نه» که اولی تجربه جدی فیلمسازی گوران است، داستان زوج جوانی روایت می‌شود که در حومه شهر زندگی می‌کنند و می‌خواهند رازی را با هم درمیان بگذارند که این موضوع اتفاقاتی را در پی دارد.

سهیلاگلستانی، نازنین بیاتی، حسام محمودی، لیندا کیانی، نیلافر زواروق، مرجان هاشمی و علی ثمین از جمله بازیگران این فیلم هستند.

این کارگردان همچنین گفت: برای اولین فیلم بلند سینمایی‌ام فیلمنامه‌ای با نام «تکفیر» را نوشته‌ام که با چند تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار در حال رایزنی هستم تا پس از رسیدن به توافق برای گرفتن پروانه ساخت، آن را به وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه کنم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دیباچه ، مده آ ، رضا گوران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳