پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۶۳۶
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
عضو هیئت مدیره و سخنگوی خانه سینما از تشکیل جلسه‌ی با سردار ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و مسئولین پلیس تهران در راستای جلوگیری از تکثیر غیرقانونی فیلم‌ها خبر داد.

به گزارش دیباچه، علی قائم مقامی درباره‌ی این جلسه توضیح داد: در این جلسه که روز گذشته 7 خرداد ماه با حضور برخی اعضای هیأت مدیره خانه سینما و اعضای از دو صنف کانون کارگردانان و شورایعالی تهیه‌کنندگان برگزار شد، در رابطه با پیگیری و تکثیر غیرقانونی آثار سینمایی به خصوص فیلم «گشت ارشاد ۲» بحث‌های مفصلی شد.

پلیس تهران با خانه سینما به توافق رسیدند

او با بیان اینکه "این جلسه، جلسه بسیار صمیمی و خوبی بود و افراد شرکت کننده در جلسه توضیحات مبسوطی درباره قاچاق فیلم‌ها ارائه دادند"، درباره‌ی دستاورد این نشست،گفت: در نهایت توافق بر این شد که چنانچه از این پس فیلمی تکثیر غیر قاتونی شد، نامه‌ای از طرف خانه سینما به پلیس تهران ارسال و نیروی انتظامی در اسرع وقت سرمنشأ این اتفاق را شناسایی و دستگیر کند و در این خصوص سریعا اقدامات قانونی صورت گیرد.

قائم مقامی ادامه داد: امیدواریم عرضه‌ی غیرقانونی فیلم‌ها دیگر اتفاق نیفتد اما اگر این موضوع اتفاق افتاد، تهیه کننده‌ای که فیلمش قاچاق شده باید به خانه سینما مراجعه کند و خانه سینما موضوع را به فرمانده محترم تهران بزرگ منعکس تا اقدام قانونی سریع در این خصوص صورت گیرد. با این توافق در پیگیری و به سرانجام رسیدن شکایات احتمالی همکاران محترم تسریع می‌شود.

او در پاسخ به اینکه یکی از فیلم‌هایی که اخیرا توزیع غیرقانونی شده «گشت ۲»‌است درباره این فیلم در این جلسه چه مواردی مطرح شد، توضیح داد: خود آقای سهیلی شخصا به پلیس «فتا» شکایت کردند و طبق اعلام نیروی انتظامی ظرف کمتر از ۴۸ ساعت عوامل تکثیر غیرقانونی در حومه تهران شناسائی و اقدامات قانونی صورت گرفته و خانه سینما از این سرعت عمل نیروی انتظامی در راستای مبارزه با قاچاق فیلم‌ها صمیمانه تشکر می‌کند.

سخنگوی خانه سینما در پاسخ به اینکه طی چند ماه اخیر نسخه بازبینی فیلم‌ها عرضه شده است، گفت: قرار است هر گونه شکایتی حتی در راستای نسخه بازبینی از طرف خانه سینما به پلیس نیروی انتظامی اطلاع داده شود تا در اسرع وقت عوامل و سرمنشأ تکثیر غیرقانونی شناسایی شوند.

او در پایان با اشاره به اقدام سعید سهیلی کارگردان «گشت ۲» در خصوص سوزاندن کارت خانه سینما مطرح کرد: ناراحتی ایشان را درک می‌کنیم اما خانه سینما از دو هفته قبل با جدیت پیگیر قاچاق فیلم «گشت 2 » بود و مکاتباتی با مراجع قانونی انجام داده و از همکار عزیزمان آقای سهیلی توقع رفتار معقول‌تری داشتیم نه اینکه کارت‌های صنفی‌شان را جلوی دوربین آتش بزند!

به گفته‌ی قائم مقامی؛ در این جلسه همایون اسعدیان، مرتضی رزاق کریمی، علی قائم مقامی از هیات مدیره خانه سینما، سیدضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان، مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان، مازیار میری و مصطفی کیایی عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان حضور داشتند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲