جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
گفتگویی شفاف با کارگردان فیلم شکست خورده «قلب سفید قاصدک ها»
علی روئین تن تهیه کننده فیلم سینمایی «قلب سفید قاصدک ها» که طی 61 روز، زیر 100 هزارتومان فروخته است! از دلایل این شکست تجاری گفت.

«قلب سفید قاصدکها» ساخته افشین محمودی یکی از آثار در حال اکران است که در قعر جدول فروش قرار دارد؛ این فیلم با اینکه از ارزش های هنری والایی برخوردار است و به موضوع جنگ و خرمشهر می پردازد، اما تنها در یک سینما و یک سانس اکران شده است!

علی روئین تن تهیه کننده این اثر سینمایی درباره فیلم «قلب سفید قاصدک ها» به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: فیلمهایی با موضوعات جنگ؛ آثاری دلی و عاشقانه هستند و از آنجایی که آدم ها، این روزها خیلی دغدغه جنگ ندارند این گونه فیلمها مانند سازندگانشان تنها هستند و مثل خرمشهر مظلومند!

علی روئین تن: فیلمم به فارابی هیچ ربطی ندارد!/ عده ای می خواهند مرا خراب کنند!

روئین تن افزود: همیشه آنهایی که به موضوعات خاص تر پرداخته اند در اقلیت بوده اند و آثارشان از طرف مخاطبان داخلی کمتر مورد استقبال قرار گرفته است؛ مثل کیارستمی که با آن شهرت جهانی اش همیشه آثارش در ایران کم می فروخت! مهم این است که او و کارگردان هایی مانند او، حرفشان می زنند و ژانرشان را زنده نگه می دارند!

علی روئین تن درباره دلایل شکست فیلمش در گیشه گفت: اگر جز «قلب سفید قاصدک ها» فیلم دیگری در یک سالن و فقط در یک سانس، آنهم ظهر! اکران می شد به همین اندازه نمی فروخت! البته من می توانستم آمار کذب و دروغ اعلام کنم و فیلمم را پر فروش جلوه دهم اما چهارچوب هایی در زندگی ام وجود دارد که این اجازه را به من نمی دهد، بنابراین من کار خودم را می کنم و فیلمم را می سازم و این اتفاقات و حاشیه سازی ها باعث می شود پس از بررسی جریان جامعه، مسیر درستی را برای ادامه دادن انتخاب کنم.

علی روئین تن در پاسخ به این سوال که بنیاد سینمایی فارابی در تولید فیلمش چه نقشی دارد، گفت: معنی نشر این اخبار کذب را نمی فهمم؛ اما می دانم عده ای همچنان برای زدن من حضور دارند و در این راه از هیچ اقدامی فرو گذار نیستند!

روئین تن گفت: اما من همچنان پای فیلمم ایستاده ام و در ساخت آن با هیچ ارگان دولتی شراکت نکرده ام و آن را کاملأ مستقل و متعلق به خودم، علی روئین تن می دانم!

این تهیه کننده و کارگردان سینما با تأکید بر اینکه بنیاد سینمایی فارابی هیچ نقشی در تهیه فیلمش نداشته است گفت: نمی دانم این شیطنت ها از کجا آب می خورد، اما احتمالأ عده ای علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی را هدف قرار داده اند و قصد دارند او را خراب کنند! واقعأ اگر فارابی بد است پس چطور فیلم موفقی چون «ویلایی ها» را تولید و پخش کرده است؟ همه چیز مشخص است؛ اما این که من و اثرم دراین میان چه می کنیم از آن سوالهایی است که پاسخی برایش پیدا نمی کنم! واقعأ نمی دانم چرا پای مرا وسط می کشند!

روئین تن در ادامه گفت: آنهایی که مرا می شناسند می دانند برای اعتقاد خودم کار می کنم و فیلم می سازم و عضو هیچ جناح چپ و راستی نیستم، که اگر بودم مانند دیگر آثار دولتی تیزر فیلمم پی در پی و پشت سر هم از رسانه ملی پخش می شد و قطعأ فروش بسیار بالایی داشت.

این هنرمند گفت: «قلب سفید قاصدک ها» درباره خرمشهر است و آنقدر مهجور است که هیچ ارگان دولتی زیر بارش نرفته است و اگر کمکی هم بوده صرفأ ابزاری بوده و دیگران سودش را برده اند!

روئین تن در پاسخ به این سوال که برای نمایش فیلمش در سالن های بیشتر چه اقداماتی کرده است گفت: همه تلاشم را کردم تا فیلمم در سینماهای بیشتری اکران شود و همه آنهایی که دراین رابطه می توانستند کمکی کنند، سنگ تمام گذاشتند؛ اما مسئله این است که اینگونه فیلم ها را کسی نمی خواهد!

علی روئین تن در پایان گفت: افتخارم این است که تا کنون دو کارگردان جوان را به سینما معرفی کرده ام و خوشحالم از اینکه ماه چهره خلیلی را در گروه بازیگرانم داشتم و امیدوارم برای دیگر بازیگران که همه در فیلم خوش درخشیده اند، اتفاق های خوبی بیفتند و پیشنهادهای ویژه ای در عرصه بازیگری داشته باشند.

فیلم سینمایی «قلب سفید قاصدک ها» اثری است به نویسندگی و کارگردانی افشین محمودی که بازیگرانی چون ماه چهره خلیلی، حبیب بختیاری، کاظم روزی طلب، آزاده شمس در آن ایفای نقش می کنند.

در خلاصه این فیلم آمده است: آغاز جنگ همراه می‌شود با تولد دختر بچه‌ای که در هنگام فوت کردن کیک تولد بمب بر سرش می‌بارد و پدر و مادر از دست می‌دهد. او قلندر وار سر می‌تراشد و هویت عوض می‌کند اما تحمل مسایل جنگ زدگی از او خانمی می‌سازد کامل ، بزرگ و ماندنی.

«قلب سفید قاصدک ها» به تهیه کنندگی علی روئین تن در گروه سینمایی آزاد اکران است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار