پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
گفتگو با کارگردان نمایش «چل گیس»
حسین جمالی، کارگردان نمایش «چل گیس» که این روزها در تئاترشهر به روی صحنه است از حال و هوای متن اثر و چگونگی تمرینات و اجرای نمایشش گفت.
 
 «چل گیس» نام نمایشی است که این روزها در تئاترشهر به روی صحنه است . حسین جمالی کارگردان این نمایش درباره متن این اثر به خبرنگار تئاتر دیباچه گفت: قصه نمایش، همان قصه چل گیس و حسن کچل با همان نوستالژی هاست که با نگاهی تازه آن را برای مخاطب بیان می کنم. 
جمالی افزود: نمایشم یک اثر موزیکال است که در آن به جای استفاده از سازهای سنتی و مرسوم از سازهای مدرن سود برده ام. 

حسین جمالی: علی حاتمی «حسن کچل» دیگری آفرید/ تئاتر شهر را حق تئاتری ها می دانم!

حسین جمالی، ضمن یاد کردن از علی حاتمی کارگردان سینمای ایران گفت: همانطور که شکسپیر با نوشتن نمایشنامه «هملت» تمام هملت های پیش از خود را از میان برد، علی حاتمی نیز با ساخت «حسن کچل» همه حسن کچل های پیشین را تحت تآثیر قرار داد. 

جمالی ادامه داد: فیلم «حسن کچل» اثری ماندگار در سینماست که توانست تعریف جدیدی از این شخصیت ارائه دهد و حاتمی در روایت قصه تا آنجا موفق بود که فیلم ارزنده اش  پس از چهل سال ﻫنوز دیدنی است. 

حسین جمالی درباره چگونگی به اجرا رساندن نمایشش نیز گفت: من و اعضای گروهم تلاش کردیم از به صحنه بردن این قصه لذت ببریم زیرا معتقدیم اگر ما از کارمان لذت ببریم مخاطب نیز ما را همراهی می کند و در این حس خوب شریک می شود.  

جمالی گفت: «چل گیس» یک اثر بازیگر محور است  و شیوه تمرینات ما به نوعی کارگاهی است زیرا نمایش  را بر اساس اتودهای مختلف پیش برده ایم. 

حسین جمالی در پاسخ به این سوال که چرا در نمایشش از بازیگران چهره استفاده نکرده است گفت: برای اجرای اثرم به بازیگران باشعور احتیاج داشتم نه چهره! چهره با عدد و رقم می آید و قیمت برایش مهم است و کسی که چنین توقعی دارد بهتر است به اجرا در سالن های خصوصی فکر کند! من اجرا در تئاتر شهر را حق بازیگران تئاتر می دانم  .

حسین جمالی در پایان گفت: با اینکه نمایش«چل گیس» یک اثر بزرگسال است اما کودکان نیز می توانند به تماشای آن بنشینند.
نمایش «چل گیس» در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه است و راس ساعت 21:00  اجرا می شود. گفتنی است حمید پورآذری طراحی صحنه نمایش «چل گیس» را بر عهده دارد و بهناز نادری، فربد فرهنگ، وحید نفر، مسیح کاظمی، یلدا عباسی، مجید رحمتی و آرش غلام آزاد در آن بازی می کنند.

از دیگر عوامل نمایش «چل گیس» می توان به عقیل تقی‌زاده (مدیرتولید و برنامه ریز)، اشکان شهروزی (دستیار کارگردان)، محمدزمان وفاجویی (مدیر و مشاور اجرا)، مایکل تیوا (آهنگساز و تنظیم کننده)، پگاه ترکی (طراح لباس)، پژواک سراج (طراح پوستر)، شاهین رحمانعلی (طراح نور)، بهمن صنیعی (طراح گریم) اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳