پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
نگاهی خوشبینانه به وضعیت تئاتر
در زمانی نه چندان دور تئاتر اینقدر مخاطب نداشت و مردم تا این حد به آن اهمیت نمی دادند، اما حال وجود سالن های خصوصی و تبلیغات در دنیای مجازی باعث شده مردم نگاه جدی تری به مقوله تئاتر داشته باشند؛ اما ادامه این روند مستلزم چیست؟
 
به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه، در زمانی نه چندان دور، یک تئاتر شهر بود و چند سالن دیگر و کلی هنرمند تئاتر که برای اجرای اثرشان باید مدتها انتظار می کشیدند. نقش تبلیغات اینقدر پر رنگ نبود و تعداد روزنامه ها کمتر از این بود و دنیای دیگری به نام فضای مجازی وجود نداشت. 

حال دیگر پایتخت نشینان تئاتر را می شناسند!

تئاتری ها مخاطب آثار یکدیگر بودند و تنها برخی از خانواده ها نمایش های روی صحنه را دنبال می کردند و تئاتر جایی در سبد اقتصادی خانواده ﻫا نداشت! 

تا اینکه سالن های خصوصی ساخته شدند و برای اجرا به بهره‌ برداری رسیدند . خانه تئاتر قدرت بیشتری در حمایت از هنرمندان پیدا کرد و سایت های تخصصی، برای تبلیغ و ارائه آثار و فروش مجازی بلیت راه اندازی شدند و تهیه کننده و حامی مالی در تئاتر معنا پیدا کرد؛ و همه اینها باعث شد هنردوستان بیشتری به دیدن تئاتر گرایش پیدا کنند. 

ناگفته پیداست که وجود سالن های خصوصی در جذب مخاطبان تئاتر موثر است اگر، کاستی های آن بر طرف شود و صاحبان آنها فقط به سود و درآمد زایی فکر نکنند!  

البته وجود اتحادیه ای مستقل می تواند به اوضاع نابسامان موجود نظم ببخشد؛ و اعمال قوانین جدی در تعرفه ها و قیمت اجاره سالن ها بزرگترین قدمی است که می تواند در جهت سود آوردی دو جانبه هنرمند و سالن دار برداشته شود. و تنها در این صورت است که بخش خصوصی می تواند در بهتر شدن اوضاع موثر باشد و به این ترتیب است که مخاطبان بیشتری جذب تئاتر می شوند. 

در پایان باید گفت، حال که تئاتر مخاطبان بیشتری دارد و آثار متنوعی به روی صحنه اند و اطلاع رسانی و تبلیغات در کسری از ثانیه امکان پذیر است، کاش همه مسئولان و هنرمندان و سالن داران دست به دست هم دهند تا سال ۱۳۹۶ آغازی باشد برای تعاملی سازنده و ارائه آثاری بهتر برای جذب مخاطب بیشتر! امید که چنین باشد. 
 
 
یادداشت وحید خانه ساز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳