جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۴۹۶
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
به بهانه بازی یکی از ورزیدگان سینما در نقشی نوستالژیک
آرنولود شوارتزنگر سوپراستار سینما که حال دیگر سن و سالی از او گذشته، قرار است بازهم در فیلم «ترمیناتور» بازی کند!

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، آرنولد شوارتزنگر شخصیتی که طی چند دهه یکی از چهره های مطرح جهان بوده و هرازگاهی نامش در رسانه ها شنیده می شود، قرار است در فیلمی جدید از سری «ترمیناتور» بازی کند. البته، کارگردانی جیمز کامرون او را به همکاری با این پروژه ترغیب کرده است؛ زیرا فیلمهای دیگر این سری اکشن آنچنان موفق نبوند و همین موضوع باعث شده بود شوراتزنگر از بازی در فیلمهای بعدی دلسرد شود.


آرنولد شوراتزینگر پیرمرد نابودگر سینما با «ترمیناتور» باز می گردد!

فیلم «ترمیناتور1» که در فارسی «نابودگر» ترجمه می شود در سال 1984 ساخته شد و کارگردانش جیمز کامرون بود و به جز آرنولد شوراتزنگر، بازیگرانی چون لیندا همیلتون و مایکل بین در آن ایفای نقش کرده اند.

«ترمیناتور1» درباره آینده است و از جنگ ماشین ها در سال 2029 می گوید؛ روباتها قدرت را در دست گرفته اند و در حال منقرض کردن نسل آدمها هستند. در این میان یک ربات انسان نما(آرنولد) به سال 1984 می رود تا زنی جوان به نام سارا کانر (لیندا همیلتون) را که مادر جان کانر، ناجی بشریت در جدال با روبات‌ها خواهد بود، بکشد. به دنبال او انسان‌ها، جنگجویی جوان به نام کایل ریس را می‌فرستند تا از سارا کانر در مقابل نابودگر دفاع کند. این دو نابودگر، درگیر رقابتی پرفراز و نشیب می‌شوند تا این که در انتها نابودگر انسان نما(آرنولد) از بین می‌رود و ماه‌ها بعد سارا از آن جنگجوی جوان حامله‌است.

این فیلم در زمان اکران با استقبال عجیب سینما دوستان روبرو شد و همین باعث شد، شماره بعدی آن ساخته شود. «ترمیناتور2» را بازهم جیمز کامرون کارگردانی کرد و آرنولد شوراتزنگر نقش اول آن بود و لیندا همیلتون، رابرت پاتریک،ادوارد فرلانگ در آن بازی می کردند.

تاریخ وقوع این فیلم بازهم سال 2029 است؛ زمانی که انسانها در برابر ماشینها ایستادگی می‌کنند و آنها را در رسیدن به اهدافشان ناکام می‌گذارند. در این میان دو ربات انسان‌نما (معروف به ترمیناتور) به زمان گذشته می روند. قصه تقریبأ شبیه قسمت اول است؛ ترمیناتور1 (آرنولد) برای نجات کسی به گذشته می رود و ترمیناتور2 برای نابودی هردو تعقیبشان می کند.

«ترمیناتور2» نیز فروش بالایی داشت و آرنولد شوراتزنگر را مشهورتر کرد.

پس از این دو فیلم موفق، سه فیلم دیگر در ادامه این دو اثر اکشن ساخته شد اما هیچ کدام مانند دو فیلم پیشین موفق نبودند؛ شاید به این دلیل که جیمز کامرون کارگردان آنها نبود! پافشاری آرنولد شوراتزنگر نیز برای تکرار موفقیت دو قسمت اول «ترمیناتور» به جایی نرسید و با بازی اش در فیلم های «ترمیناتور3؛ خیزش ماشین ها» و «ترمیناتور؛ پیدایش» به کارگردانی جاناتان موستو و آلن تیلور او را مشهورتر از پیش نکرد! البته فیلمی دیگر از این سری در سال 2009 تولید شد و جوزف مکگینتی نیکول آن را کارگردانی کرد که آرنولد شوراتزنگر در آن حضور نداشت.

حال جیمزکامرون قرار است «ترمیناتور» جدید را کارگردانی کند و آرنولد شوراتزنگر به امید تکرار موفقیت های پیشین در آن بازی خواهد کرد، هرچند او جوان سالهای پیش نیست اما می توان او را با آن بدن هنوز آماده و وزیده در قامت ترمیناتور تصور کرد.

می توان گفت حضور آرنولد شوارتزنگر دراین فیلم قطعی است، زیرا خودش در جشنواره کن امسال بر حضورش تأکید کرده و گفته است: «فیلم جدید خیلی خوب از کار در می‌آید».

گفتنی است حق ساخت فیلم‌های «ترمیناتور» از سال ۲۰۱۹ در اختیار جیمز کامرون قرار می‌گیرد؛ حال باید منتظر ماند و دید که آرنولد شوراتزنگر و جیمزکامرون چه می کنند؟



یادداشت وحید خانه ساز


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار