پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
گپی کوتاه با کارگردان سریال «در قلب من» و مدیر آکادمی سمندریان
حمید لبخنده، هنرمند عرصه تئاتر و سینما که سالهاست مدیریت آکادمی سمندریان را به عهده دارد از خط و مشی و ویژگی های این آموزشگاه گفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه، حمید لبخنده، نویسنده، بازیگر و کارگردان عرصه تئاتر و سینما که چند مجموعه تلویزیونی ساخته و از همان ابتدا با حمید سمندریان و هما روستا در تأسیس آکادمی «سمندریان» همراه بوده و مدیریت این آموزشگاه را به عهده دارد، درباره چگونگی همکاری اش با زنده یادان سمندریان و هما روستا گفت: من شاگرد سمندریان بودم و از سالهای دور با او رابطه خانوادگی داشتم؛ تا آنجا که در دوره ای باهم زندگی کردیم. همین ارتباط و دوستی مرا به ادامه راه او و مدیریت آموزشگاه متعهد کرد؛ هرچند درگذشت هما روستا شرایط کار را کمی دشوار کرد و جای خالی او همچنان در آکادمی احساس می شود.

حمید لبخنده: هدف ما روشن نگه داشتن چراغ آکادمی است/ به هنرجویان قول واهی نمی دهیم!

لبخنده درباره شیوه آموزش در آکادمی سمندریان گفت: روش ما همان روش حمید سمندریان است و طی 8 سال مدیریتم به اتفاق دیگر همکارانم تلاش کرده ام شیوه تدریس سمندریان همان باشد که در زمان حیاتش بود لذا، از شاگردان نخبه خودش دعوت به کار کردیم تا در آکادمی تدریس کنند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «در قلب من»، درباره چگونگی گزینش هنرجویان آموزشگاه نیز گفت: شاگردان را از میان مستعدترین ها انتخاب می کنیم و از آنجایی که ورودی هر دوره 20 تا 25 نفر است روی این موضوع دقت خاصی داریم.

حمید لبخنده در پاسخ به این سوال که هنرجویان پس از فارغ التحصیلی چقدر مورد حمایت آکادمی هستند گفت: به هنرجویان قول واهی نمی دهیم؛ اما معمولأ کارگردان ها برای انتخاب بازیگران به آکادمی سر می زنند و ما بر اساس ویژگی های نقش هنرجویان را معرفی می کنیم.

این هنرمند گفت: هدف اصلی ما زنده نگاه داشتن نام استاد حمید سمندریان و روشن نگه داشتن چراغ آکادمی است و به کسب درآمد فکر نمی کنیم.

حمید لبخنده در پایان گفت: آکادمی سمندریان در طول سال دو جشن برگزار می کند که جشن اصلی همان است که زنده یاد هما روستا با نام «جشن آکادمی» بنیان نهاد و در مهرماه برگزار می شود و بر اساس آن به دو تن از بهترین ها نشان سمندریان اهدا می شود؛ و دیگری جشن زادروز حمید سمندریان است که با دعوت از شاگردان استاد در آکادمی برگزار می شود.

حمید لبخنده نویسنده، بازیگر و کارگردان است و تا کنون مجموعه هایی چون «با من بمان»، «در پناه پویا» را ساخته و فیلم سینمایی «آبی» را در سال 1379 ساخته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳