پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش دیباچه
سینما همیشه برای علاقمندان به بازیگری جذاب و هیجان انگیز بوده و از سالها پیش تاکنون خواننده های بسیاری خود را در این عرصه محک زده اند. این خوانندگان چه کسانی هستند و در چه آثاری بازی کرده اند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، پرده نقره ای همیشه برای علاقمندان به بازیگری وسوسه برانگیز بوده است؛ در این میان اما، همه عاشقان بازیگری بخت رفتن جلوی دوربین و به شهرت رسیدن را ندارند؛ زیرا برای ورود به سینمای این روزها شرایطی وجود دارد که همگان واجد آن نیستند! در این میان خوانندگان شاید برای بازیگر شدن فرصت های بیشتر و بهتری دارند؛ زیرا از پیش، شهرت را تجربه کرده اند و چهره به حساب می آیند و فروش گیشه را بالا ببرند.

کدام خوانندگان سودای بازیگر شدن دارند؟


اما کدام خوانندگان به سینما آمده اند و در چه آثاری ایفای نقش کرده اند؟


رضا صادقی

رضا صادقی خواننده پاپ و اهل جنوب است و در ابتدا با پخش کنسرت هایش به چشم آمد و پس از آن بود که با خواندن آهنگ های به روز خود را در دل مخاطبان جا کرد و به شهرت رسید.

این خواننده، 6 سال پیش در فیلم سینمایی «بی خداحافظی» ساخته احمد امینی بازی کرد. رضا صادقی دراین اثر سینمایی نقش خودش را بازی می کرد و قصه اثر به نوعی زندگی نامه خودش است. «بی خداحافظی» روایت زندگی سه جوان است که هر کدام برای رسیدن به هدفی از بندرعباس عازم تهران می‌شوند. این فیلم در سال 1390 اکران شد و با اینکه صادقی در آن چند آهنگ می خواند اما خوب نفروخت.

پگاه آهنگرانی، محمدرضا فروتن، افشین هاشمی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.


حمید عسگری

حمید عسکری خواننده عرصه پاپ است و تاکنون برای خواننده های بسیاری ترانه سروده است و آلبوم «کما» یکی از آلبوم های پرفروش اوست.

حمید عسکری برای نخستین بار در سال 93 جلوی دوربین آرش معیریان رفت و در فیلم «شانس، عشق، تصادف» نقش یک مدرس موسیقی را بازی کرد؛ اثری که محمدرضا شریفی نیا، بهنوش طباطبایی و سحر قریشی بازی می کردند.

«دو دوست» نیز نام فیلمی دیگری است که محمد بانکی آنرا کارگردانی کرده و به جز حمید عسکری، سحر قریشی، الهام حمیدی در آن بازی کرده اند. این فیلم سال پیش اکران شد و با استقبال مخاطبان مواجه نشد.


رضا یزدانی

رضا یزدانی خواننده «پاپ-راک» است و با خواندن تیتراژ فیلم سینمایی «حکم» ساخته مسعود کیمیایی به شهرت رسید و پس از آن نیز تجربه همکاری با کیمیایی را در فیلم «رئیس» تکرار کرد پس از آن تیتراژ آثاری چون «کیفر» ساخته حسن فتحی، «طهران تهران» را خواند و همکاری خود را با سینماگران قطع نکرد.

یزدانی در سال 1389 جلوی دوربین محمدرضا خاکی رفت و در فیلم سینمایی «بوی گندم» بازی کرد؛ فیلمی درباره سه دوست که از دوران کودکی با یکدیگر قرار می گذارند تا کنسرتی را در جوانی به روی سکوی نفتی برگزار کنند.

رضا یزدانی سال پیش نیز در فیلم سینمایی «تیک آف» ساخته احسان عبدی پور ایفای نقش کرد؛ فیلمی که به زندگی چهار جوان امروزی می پردازد و بازیگرانی چون ، پگاه آهنگرانی، سوگل قلاتیان و مصطفی زمانی در آن بازی می کنند.

فیلم سینمایی «تیک آف» به تازگی در سینماهای کشور اکران شده است.


فرزاد فرزین

فرزاد فرزین خواننده پاپ است و سالهاست که در این عرصه فعال است و تاکنون آلبوم های «شراره»، «شوک»، «شانس»، «شلیک» و «شخصی» را منتشر کرده است.

«پسران آجری» نخستین تجربه سینمایی فرزاد فرزین است که در سال ۸۵ به کارگردانی مجید قاری‌زاده تولید و در سال ۸۷ توسط شرکت تصویر دنیای هنر پخش ‌شد. این فیلم قصه زندگی امید، حسن و محسن صفاست که هر سه سر راهی هستند و در محله ای به نام آجری زندگی می کنند. فرزاد فرزین در این فیلم نقش خواننده‌ای را بازی می‌کند که در پایان آن، در شهر بم کنسرت برگزار می‌کند. فرزین دو قطعه موسیقی نیز در فیلم «پسران آجری» اجرا کرده است.

«کنسرت روی آب» دومین اثر سینمایی فرزاد فرزین است؛ اثری به کارگردانی جهانگیر جهانگیری که در سال 1389 اکران شد و درباره شخصی به نام هدایتی است که به همراه برادر علاقمند به خوانندگی اش قصد دارند روی عرشه کشتی کنسرت برگزار کنند که در نهایت این اتفاق می افتد و آنها به خواسته شان می رسند. حمید لولایی، علیرضا اوسیوند، فلور نظری و اکرم محمدی در این فیلم بازی می کنند. فرزین در این فیلم نیز تیتراژ پایانی را خوانده است.

«سگ های پوشالی» نیز سومین اثر سینمایی فرزاد فرزین است؛ فیلمی به کارگردانی رضا توکلی که در سال 92 ساخته شد و بازیگرانی چون لیلا اوتادی‌، علیرضا جلالی‌تبار‌، مهدی سلوکی‌ و نیما شاهرخ‌شاهی در آن ایفای نقش می کنند.

فرزین «سگهای پوشالی» را نخستینن تجربه حرفه‌ای اش در سینما می‌داند، زیرا معتقد است که نقش‌هایش در دو فیلم قبلی، مربوط به موسیقی بود؛ اما این فیلم اصلاً ارتباطی با موسیقی ندارد.

«سگ های پوشالی» درباره مهندس جوانی است که در بدو افتتاحیه یک پروژه ملی دچار سانحه‌ای عجیب و شگفت‌انگیز می‌شود و همین مسئله او و دیگران را نیز دچار سردرگمی می‌کند.

سریال «عاشقانه» ساخته منوچهر هادی با تهیه کنندگی مهدی گلستانه آخرین اثر در حال پخش فرزاد فرزین است، مجموعه ای با بازی محمدرضا گلزار، ساره بیات، پانته‌آ بهرام، مهناز افشار، بهاره کیان افشار، حمیدرضا پگاه، علیرضا زمانی‌نسب، حسین یاری، مسعود رایگان و هومن سیدی.

سریال «عاشقانه» برای پخش در شبکه نمایش خانگی تهیه شده اما این روزها بنا به دلایلی توزیع آن متوقف شده است.


بنیامین بهادری

بنیامین بهادری خواننده و ترانه سرای عرصه پاپ است و چند سال پیش با آلبوم «85» مشهور شد و تاکنون چند اثر منتشر کرده است.

بهادری سینما را با فیلم «سلام بمبئی» تجربه کرده است، اثری به کارگردانی قربان محمدپور و بازی محمدرضا گلزار و دیا میرزا(بازیگر هندی).

«سلام بمبئی» محصول مشترک ایران و هند است و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.

بنیامین بهادری در این فیلم که محصول مشترک سینمای ایران و هندوستان است، چند قطعه موسیقی نیز اجرا کرده است.

زانیار خسروی

زانیار خسروی ترانه سرا، تنظیم کننده و خواننده پاپ است و نخستین آلبوم رسمی خود را در سال 1392به نام بیست و هشت منتشر کرد و پس از آن نیز آثار بسیاری خواند.

زانیار خسروی در سال 1390 جلوی دوربین پیمان معادی رفت و در فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» بازی کرد. این فیلم نخستین ساخته بلند پیمان معادی است که در جشنواره فجر به عنوان برترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شد و بازیگرانی چون مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسین پاکدل، صابر ابر ایفای نقش کردند.

زانیار خسروی سپس در سریالی به نام «عشق تعطیل نیست» ساخته بیژن بیرنگ که برای شبکه نمایش خانگی تولید شده بود، مقابل دوربین قرار گرفت اما این سریال پس از پخش پنج قسمت با شکست مواجه شد و پروژه تولید آن تعطیل شد. بنابراین با شکست پروژه "عشق تعطیل نیست” به کارگردانی بیژن بیرنگ، دومین تجربه تصویری زانیار بر خلاف تجربه "برف روی کاج‌ها”، ناموفق شد اما بعید است که زانیار دوباره به عرصه بازیگری روی نیاورد.



گزارش وحید خانه ساز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲