پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۱۲۲
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش دیباچه
تئاتر کودک و نوجوان یکی از گونه های نمایشی است که برخی از کارگردان ها به آن می پردازند. در بهار امسال نیز چند اثر نمایشی کودک بر روی صحنه است و تا پایان اجرای برخی از آنها زمان زیادی نمانده است.

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه، تئاتر کودک و نوجوان از آن نوع ژانرهای مهجوری است که هنرمندان تئاتر روی خوشی به آن نشان نمی دهند؛ بنابراین کمتر پیش می آید که مانند فروردین و اردیبهشت امسال، چند اثر کودک و نوجوان همزمان به روی صحنه باشد؛ حال آثار کودک در حال اجرا کدام ها هستند و در چه تماشاخانه هایی اجرا می شوند؟

از تئاتر کودک در تهران چه خبر؟

نمایش های کودک و نوجوان در حال اجرا


فرهنگسرای نیاوران

سالن گوشه

نمایش «جنگل و جینگیل» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا جعفری مرام با بازی پیمان کلانتری، پارسا پولادوند، محیا سالاری، شهرام قاصدزاده و لیلا میرحسینی.

در خلاصه نمایش «جنگل و جینگیل» آمده است: این نمایش روایتگر موجودی ناشناخته است که به علت عدم توجه از سوی تمامی حیوانات جنگل تصمیم می‌گیرد تا با ایجاد ترس توجه آنها را به خود جلب کند. هدف این نمایشنامه توجه و درک بیشتر به اطرافیان خصوصا کودکان می‌باشد. از سویی نیز به کودکان آموزش می‌دهد چگونه می‌توانند با مشورت گرفتن از دیگران مشکلاتشان را حل کنند.

این نمایش تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 18:00 اجرا می شود.

فرهنگسرای نیاوران در خیابان پاسداران، بعد از سه راه اقدسیه، روبروی پارک نیاوران، خیابان فرهنگسرا واقع شده و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۲۲۸۷۰۸۱-۲، ۲۲۲۹۹۷۳۰ تماس بگیرند.


تالار هنر

نمایش «دم پنبه ای ها» به نویسندگی کیومرث قنبری آذر به کارگردانی بابک مولانا با بازی احمد خیر‌آبادی، رضا نعمتیان، محمد کار آزاد، لیلا ارجمند پیوند، سهیل پناهی، حدیثه‌سادات حسینی.

در خلاصه این نمایش آمده است: خلاصه: گرگ‌ها با زور سرزمین زیبا و شادی که خرگوش‌های دم پنبه ای بر آن حکمرانی می کردند را گرفته اند... گرگ شاه دستور می دهد کسی حق ندارد دیگر اسم خرگوش‌ها را بیاورد و هر جا عکس یا نشانه ای از آنها باشد باید پاک شود... او دستور می دهد میمون عکاس بیاید از او عکس بگیرد و در تمام جنگل پخش کنند و در ادامه اتفاقات دیگری می افتد.

این نمایش تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 18:15 اجرا می شود.

تالار هنر، در میدان هفت تیر، ورزشگاه شیرودی، خیابان شهید مفتح، خیابان ورزنده واقع شده است. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88847272 تماس بگیرند.

نمایش «موش تا موش» به کارگردانی هانی حسینی، معصومه آرواز با بازی(عروسک گردانان) سعید ابک، پرستو آریاکیا، الهام ایروانی، علی باروتی، فاطمه پورهاشمی، هانی حسینی (مهمان از گروه آران)، بهار صدفی،حمیدرضا گودرزی، متین گودرزی، مرضیه نادری و صداپیشگی الکا هدایت،امیررضا میرآقا، محمدرضا مالکی.

این نمایش تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:00 اجرا می شود.


سالن ارغنون

نمایش «خروس زری پیرهن پری» نوشته احمد شاملو و نمایش «خاله سوسکه» بر اساس قصه های فولکوریک ایرانی، هر دو به کارگردانی سینا نورائی با بازی آنا نمکچیان، معصومه بیاتی، سعید عظیمی، فربد نوزاد صدیق، سینانورائی.

این نمایش در روزهای ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ و ۲۲ و ۲۴ و ۲۵ و ۳۰ و ۳۱ فروردین و ۱، ۵ و ۷ اردیبهشت ماه به روی صحنه می رود و رأس ساعات 17:00 و 17:30 به روی صحنه می رود.

تماشاخانه «ارغنون» در حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱، سالن ارغنون واقع شده و علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66483742تماس بگیرند.


پردیس تئاتر تهران (خاوران)

سالن جمشید مشایخی

نمایش «سارا و ماه» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد طاهری راد با بازی سیمین خرم، تکتم رسول زاده، زهره بختیاری، الهه موچانی، محمدعلی پویا، پریسا مرادیان، نگین طاهری راد، حنانه شاهرخی.

در خلاصه این نمایش آمده است: سارا با نامادری (زن آقا) و خواهر ناتنی خود (ثریا) زندگی می‌کند. تمام توجه زن آقا به دخترش ثریاست و او را تنبل، لوس و بی ادب تربیت کرده است ولی به سارا ظلم می‌کند و همه کارهای سخت را به او می‌سپارد. تنها دلخوشی سارا کبوتری است که با او دوست شده و می‌تواند با او صحبت کند. یک روز که سارا برای چیدن پنبه به صحرا و دشت می‌رود تا آن را بریسد و نخ درست کند، باد شدیدی می وزد و اتفاقی می افتد.

این نمایش تا چهارشنبه 31 خردادماه به روی صحنه است و رأس ساعت 11:00 اجرا می شود.

سالن داوود رشیدی

نمایش «جادوگر کوچولو» نوشته هادی حسنعلی به کارگردانی فریبا دلبری با بازی آرش صادقیان حقیقی، هادی حسنعلی، شیرین کاشفی، آرین ناصری مهر، احسان سامانی منش، علی محمدی، لیلی قربانعلی، آوا ناصری مهر.

در خلاصه نمایش «جادوگر کوچولو» آمده است: داستان از جایی شروع می شود که بچه جادوگری تصمیمی می‌گیرد وارد جشن جادوگری بشود ولی به علت اینکه هنوز بچه است و نمی‌تواند خوب جادو کند اجازه ورود به جشن را ندارد.

این نمایش تا جمعه 22 اردیبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 19:30 اجرا می شود.

پردیس تئاتر تهران (خاوران) در بزرگراه امام علی، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی، جنب فرهنگسرای خاوران واقع شده است.


فرهنگسرای ابن سینا

نمایش «شش جوجه کلاغ و یک روباه» نوشته بهروز غریب پور به کارگردانی شیما حسن زاده با بازی حبیبه نبی پور، نوشین آجوند، علی صفایی، فاطمه بردبار، شیما حسن زاده، هانیه نصیری، محمدقائدی، گلین میر، مصطفی ساری.

این نمایش تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 19:00 اجرا می شود.

فرهنگسرای ابن سینا در شهرک غرب . خیابان ایران زمین واقع شده است.


تماشاخانه رنگین کمان

نمایش «پول تو جیبی» به نویسندگی و کارگردانی محسن یوسفی، با بازی نجلا پناهی، الهام اصغری، فرشید عسگری، هادی نعیمی، شهرزاد بخشی و پانیذ نوروزی.

در خلاصه این نمایش آمده است: خلاصه: سحر اسکناس کهنه و بدون گوشه ای دارد که کسی آنرا قبول نمی کند در شب تولد سحر اسکناس ها در کیف دچار اختلاف شده اند و از کیف برون می آیند به همراه سحر اتفاقات خاصی را رقم می زنند.

این نمایش تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 18:00 اجرا می شود.

تماشاخانه رنگین کمان در میدان پونک، بلوار میرزا بابائی، بلوار عدل شمالی، خیابان اردیبهشت واقع شده است.


سینما ایران

نمایش «آدم آهنی» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد قرآن کیش با بازی نیلوفر ابراهیمی، زینب شیخی، مهرداد ابریشم کار.

این نمایش تا سه شنبه 30 خردادماه به روی صحنه است و رأس ساعت 18:00 اجرا می شود.


فرهنگسرای فردوس

نمایش «جک و لوبیای سحرآمیز» به کارگردانی علیرضا دهقانی با بازی ماندانا عبقری، پویا شش‌وری، راشین رضایی، الهام اصغری، میثم بهره‌مند.

این نمایش تا پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 17:00 اجرا می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲