جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
«باکس آفیس» هفته با دیباچه
از این پس قرار است جدول باکس آفیس (ده فیلم برتر سینمای هالیوود) به صورت هفتگی در اختیار سینمادوستان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سینمای دیباچه، «باکس آفیس» نام جدولی از جدیدترین و پرفروشترین آثار سینمای جهان است که میزان فروش و شدت استقبال مخاطبان را به اطلاع سینما دوستان می رسد. این هفته فیلم «بچه رئیس» در صدر جدول و فیلم «پرونده ای برای مسیح» آخرین اثر ثبت شده دراین جدول است.

جزئیات بیشتر در جدول پیش رو درج شده است.

«BOX OFFIC»

1-فیلم «بچه رئیس»

بچه رئیس یک انیمیشن کامپیوتری-3D آمریکایی به کارگردانی تام مک گراث است که قرار است در ۳۱ مارس ۲۰۱۷ اکران شود. داستان انیمیشن بر اساس کتابی به همین نام نوشته مارلا فارزی است.

داستان در مورد خانواده‌ای است که با ورود بچه‌ای عجیب و غریب به خانه اشان اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. در حالی که خانواده انگشت اتهام خود را به سوی پسر کوچکتر نشانه می‌رود و او را حسود می‌خوانند طولی نمی‌کشد که اوضاع عوض می‌شود و این دو برادر چاره‌ای ندارند جز اینکه در مقابل خطری که خانواده را تهدید می‌کنند با هم متحد شوند…

الک بالدوین، مایل باکشی، توبی مگوایر، استیو بوشمی، جیمی کیمل، لیسا کودرو در فیلم «بچه رئیس» بازی می کنند.

این انیمیشن خانوادگی در صدر جدول باکس آفیس با نزول فروش ۴۸ درصد در دومین هفته‌ی اکران خود ۲۶٫۳ میلیون دلار فروخت تا تنها در ده روز اکران فروش داخلی خود را به ۹۰ میلیون دلار برساند.

2-«دیو و دلبر»

فیلم «دیو و دلبر» اثری بازسازی شده از فیلمی کلاسیک است که زمانی والت دیزینی تهیه اش کرده است. این فیلم رمانتیک، فانتزی و موزیکال را بیل کاندن کارگردانی کرده و استیون شباسکی و ایوان اسپیلیوتوپولوس آن را نوشته اند.

«دیو و دلبر» نسخه بازسازی شده فیلمی است به همین ناکه که در سال 1991 نوسط کمپانی والت دیزینی ساخته شده است.

فیلمی که بازسازی یکی از آثار محبوب کلاسیک دیزنی بوده و بسیاری انتظارش را می‌کشیدند. از میان نوستالژی بین دو هزاره، ستارگان قوی و عامه‌پسندانه بودن، دیو و دلبر همه را دارد. در مقام دوم جدول باکس آفیس این هفته هالیوود فیلم دیو و دلبر به صعود خود به قله‌ی یک میلیارد دلاری ادامه داد و ۲۵ میلیون دلار دیگر به فروش داخلی و ۳۶ میلیون دلار به فروش بین‌المللی خود افزود تا با فروش جهانی ۹۷۵ میلیون دلار دهان منتقدین را ببندد.

در این فیلم اما واتسون و دن استیونز به عنوان شخصیت‌های اصلی در کنار بازیگرانی همچون لوک ایوانز، کوین کلاین، جش گد، یوان مک‌گرگور، استنلی توچی، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتا-را، ایان مک‌کلن و اما تامسون ایفای نقش می‌کنند.

«دیو و دلبر» با بودجه ای 160 میلیون دلاری ساخته شد و در مجموع در سراسر جهان بیش از یک میلیاردو صد ملیون دلار فروش کرد که با توجه به بودجه اش موفقیتی بسیار بزرگ محسوب می شود.

«دیو و دلبر» قصه زندگی یک دختر زیبا و جوان است. یک دیو بل را در ازای آزادی پدر بل در قلعه خودش زندانی می‌کند. بل با وجود ترس با کارکنان سحر شده قلعه دیو دوست می‌شود و یاد می‌گیرد که چگونه به قلب و روح انسان‌مندانه درون دیو پی ببرد. در همین حین یک شکارچی به نام گاستون که می‌خواهد به هر قیمتی بل را بدست آورد سعی در نجات او از زندان دارد…

اما واتسون، دن استیونز، لوک ایوانز، یوان مک‌گرگور، ایان مک‌کلن، اما تامسون، کوین کلاین، جش گد، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتا-را، استنلی توچی، آدریان شیلر.

فیلم «دیو و دلبر» با صعود خود به قله‌ یک میلیارد دلاری ادامه داد و ۲۵ میلیون دلار دیگر به فروش داخلی و ۳۶ میلیون دلار به فروش بین‌المللی خود افزود تا با فروش جهانی ۹۷۵ میلیون دلار دهان منتقدین را ببندد.


3-فیلم «اسمورف‌ها»

اسمورف‌ها شخصیت‌های مصوری هستند که برای نخستین بار در سال 1958 توسط کارگردانی بلژیکی خلق شدند. مجموعه ای 91 قسمتی که توسط شبکه «ان بی سی» پخش شد.

اسمورف1 در سال 2011 ساخته شد و کارگردانی آن را راجا گاسنل به عهده داشت و ادامه آن در سال 2013 تولید شد و بازیگران آن همان بازیگران «اسمورف1» بودند؛ در این فیلم بی اسموو عضو گروه شرورها و برندن گلیسون در نقش ناپدری پاتریک وینسلو است.

«اسمورف ها: دهکده گمشده» آخرین اثر ساخته شده درباره اسمورف ها است؛ انیمیشنی که مانند دو نسخه پیشین به صورت سه بعدی ساخته شده است و کارگردان آن کلی آسبوری است.

انیمیشن اسمورف‌ها: دهکده گمشده از شرکت سونی رسید که طبق پیش‌بینی‌ها موفق شد ۱۳٫۲ میلیون دلار در سینماهای آمریکا بفروشد. انیمیشن اسمورف‌ها: دهکده گمشده این‌بار تماما انیمیشنی کار شده است و با استفاده از رنگ‌های جیغ و تکنیک‌های انیمیشنی جدید با خلاقیت و روان آدم بازی می‌کند.

در «اسمورف ها: دهکده گمشده» کاراکترهای دختر بیشتری به قصه اضافه شده اند و اینبار کاملأ انیمیشنی کار شده است. تنها مشکل فیلم که قبلا هم گفتم این است که برای مخاطب سه تا هشت سال ساخته‌شده و برای پدر و مادرهایی که به همراه بچه‌هایشان پای این کارتون می‌نشینند احتمالا حرفی برای گفتن نخواهد داشت مگر اینکه متخصص انیمیشن باشند و از تکنیک‌های فنی انیمیشن سر بیاورند.

«اسمورف ها: دهکده گم شده» محصولی است از شرکت سونی که طبق پیش‌بینی‌ها موفق شد ۱۳٫۲ میلیون دلار در سینماهای آمریکا بفروشد.


4-فیلم «زدن به سیم آخر»

«زدن به سیم آخر» اثری بازسازی شده از فیلمی به همین نام است.

این فیلم را زک براف کارگردانی کرده و بازیگرانی چون مورگان فریمن، مایکل کِین و اَلان آرکین در آن ایفای نقش کرده اند.

اگر می خواهید به چند پیرمرد سردرگم بخندید حتمأ این فیلم را تماشا کنید.

فیلم «زدن به سیم آخر» که گمان می‌رفت بیش از ۸ میلیون دلار بیشتر نفروشد بسیار فراتر از انتظارات ظاهر شد و ۱۲٫۵ میلیون دلار فروخت.


5-فیلم «شبح در پیله»

فیلم «شبح در پیله» اثری است جنایی، علمی تخیلی که شرکت سونی آنرا تهیه کرده و روپرت سندرز کارگردان آن است و بازیگرانی چون اسکارلت جوهانسون، پیلو اسبک، مایکل پیت و ژولیت بینوش در آن بازی می کنند.

«شبح در پیله» اقتباسی از مجموعه مانگایی ژاپنی به همین نام از ماسامونه شیرو است و نخستین نمایشش در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۷ در شینجوکو بود و سپس توسط پارامونت پیکچرز در ۳۱ مارس ۲۰۱۷ در ایالات متحده به صورت سه‌بعدی و آی‌مکس اکران شد.

پس از شروعی نا امیدکننده و ۱۸٫۷ میلیون دلاری در هفته‌ی گذشته این هفته را نیز با سقوط ۶۰ درصدی و فروش ناچیز ۷٫۲ میلیون دلار تمام کرد. از فیلم «شبح در پیله» تنها در چین استقبال خوبی شد و این فیلم موفق شد ۲۱٫۴ میلیون دلار در هفته اول اکران در این کشور بفروشد و به‌این‌ترتیب فروش بین‌المللی فیلم تاکنون به ۹۲٫۸ میلیون و فروش جهانی آن به ۱۲۵ میلیون دلار رسید.


6-«پاور رنجر»

«پاور رنجر» فیلم آمریکایی در سبک علمی–تخیلی ابرقهرمانی به کارگردانی دین ایزرالایت و نویسندگی جان گتینز است که بر اساس فرنچایزی به همین نام ساخته شده است. از بازیگران آن می‌توان به دکر مونتگومری، نیومی اسکات، آرجی کایلر، بکی جی، لودی لین، بیل هیدر، برایان کرانستون و الیزابت بنکس اشاره کرد.

«پاور رنجر» طی سه هفته فروش 6.2 میلیون دلار فروخته و فروش کلش 75 میلیون دلار است.


7-«کونگ: جزیره جمجه»

فیلم «کونگ: جزیره جمجه» ساخته جوردن وی روبرت است و ماری پارنت، توماس تول و الکس گارسیا تهیه اش کرده اند و نویسنده آن دن گلیروی است.

این اثر سینمایی که بازیگرانی چون تام هیدلستون، بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، توبی کبل، جان گودمن و جان سی ریلی در آن بازی کرده اند در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۱۷ (۲۰ اسفند ۹۵) در ایالات متحده به نمایش در آمد، و فیلمبرداری این فیلم در هاوایی ویتنام و استرالیا انجام شده است. داستان فیلم در مورد گروهی از اکتشاف گران است که سفری ماجراجویانه را به جزیره‌ای گرمسیری، اسرارآمیز و پر رمز و راز آغاز می‌کنند. این فیلم با بودجه‌ای معادل ۱۸۵ میلیون دلاری کار خود را شروع کرده است.

«کونگ: جزیره جمجه» طی زمان فروشش با نزول ۳۲ درصد ۵٫۸ میلیون دلار دیگر به فروش داخل آمریکای خود افزوده است.


8-«بزن به چاک»

فیلم «بزن به چاک» ساخته جوردن پیل است و جیسون بلوم تهیه اش کرده است.

این فیلم اثری است ترسناک یک فیلم در سبک ترسناک که بازیگرانی چون مارکوس هندرسون، دنیل کالویا، کاترین کینر و الیسون ویلیامز در آن ایفای نقش کرده اند.

اولین نمایش فیلم در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ و در جشنواره فیلم ساندنس داشت و بعد از آن در ۲۴ فوریه توسط یونیورسال در ایالات‌متحده منتشر شد. «برو بیرون» پدیده اکران بهار سال ۲۰۱۷ لقب گرفته است و به عنوان یکی از تحسین شده‌ترین فیلمهای ترسناک تاریخ سینما شناخته می‌شود.

«بزن به چاک» داستان زندگی کریس جوان سیاهپوستی است که همراه با رز که دختری دانشجو و سفید پوست است در رابطه عاشقانه به سر می‌برد. آنها قصد ازدواج با یکدیگر را دارند اما قبل از آنکه بتوانند به این تصمیم جامه عمل بپوشانند از طرف والدینشان به یک ملاقات عجیب در روستایی دور افتاده دعوت می‌شوند. گرچه ابتدا به نظر می‌رسد این دعوت صرفاً یک ملاقات معمولی است اما مشخص می‌شود ماجرا به طور کلی چیز دیگری بوده است.

«بزن به چاک»، طی 4 هفته اکران 4 میلیون فروخته و تاکنون 162 میلیون دلار فروخته است.


9-«لوگان»

فیلم «لوگان» آمریکایی محصول سال ۲۰۱۷ است و جیمز منگولد آنرا نوشته و کارگردانی کرده و بازیگرانی چون هیو جکمن

پاتریک استوار، بوید هالبروک، استیون مرچنت،ریچارد ای گرانت، دافنه کین در آن ایفای نقش می کنند.

فیلم‌نامه این اثر الهام گرفته از مجموعه کتاب کمیک لوگان مرد سال‌دیده، اثر مارک میلر و استیو مک‌نایون است. لوگان ادامهٔ دو قسمت قبلی، خاستگاه مردان ایکس: ولورین (۲۰۰۹) و ولورین (۲۰۱۳) است و دهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مردان ایکس محسوب می‌شود.

لوگان تنها فیلم در مجموعه افراد ایکس است که از طرف سیستم درجه‌بندی فیلم‌ها توسط انجمن تصاویر متحرک آمریکا درجه سنی دریافت کرده است، بدین معنی که تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۷ سال توصیه نمی‌شود.

نخستین نمایش لوگان در تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۱۷، در شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین بود و سپس در ۳ مارس ۲۰۱۷ توسط فاکس قرن بیستم با فرمت استاندارد و آی‌مکس در سینماهای ایالات متحده اکران شد. فیلم با تحسین منتقدان مواجه شد و در گیشه به موفقیت تجاری رسید.منتقدان از فیلم به عنوان بهترین فیلم مارول کامیکس و یکی از برترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ یاد کردند.فیلم با بودجه ۹۷ میلیون دلاری در گیشه به فروشی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رسید. بدین ترتیب لوگان بعد از فیلم دیو و دلبر و سریع و خشمگین ۸ تا به اینجا سومین فیلم پرفروش‌ سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

«لوگان» در فروش آخر هفته 4 میلیون فروخته و تاکنون 218 میلیون دلار فروش داشته است.


10-«پرونده ای برای مسیح»

فیلم «پرونده ای برای مسیح» ساخته جان گان است و برایان بیرد فیلمنامه آنرا نوشته است و بازیگران چون ماک ووگل، اریکا کرستنینسن، فی داناوی، رابرت فورستر، فرانکی فیزن در آن ایفای نقش می کنند.

«پرونده ای برای مسیح» فیلم بر اساس داستان واقعی یک روزنامه نگار برنده ی جایزه و یک ملحد دو آتیشه است که از مهارت های روزنامه نگاری و حقوقی خود استفاده می کند تا ایمان نو ظهور همسرش را رد کند.

این فیلم طی یک هفته 4 میلیون دلار فروخته و تاکنون 218 میلیون دلار فروش داشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار