پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
یک کنسرت بین المللی با حضور گروه موزیک «آلتون» کشور آذربایجان در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

به گزارش دیباچه، کامران همت پور مدیر موسسه فرهنگی هنری «آوای حنانه» درباره جزئیات اجرای گروه «آلتون» توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته این کنسرت روز ۱۶ اردیبهشت به سرپرستی محمد مطلق و هنرنمایی گروه موسیقی «آلتون» کشور آذربایجان متشکل از صاحب پاشازاده نوازنده تار، طغرل اسدلایف نوازنده کمانچه، آبگول میرزا علی اف خواننده، فرید ممداف نوازنده گارمون، رامیل ولی اف نوازنده کیبورد، امین موسس اف نوازنده قوشا ناغارا و محمد مطلق نوازنده ناقارا برگزار می شود.

کنسرت گروه «آلتون» از آذربایجان در تالار وحدت

وی ادامه داد: گروه موسیقی «آلتون» در سال ۱۳۹۵ با هدف برگرداندن غنا و قدرت موسیقی آذربایجانی به ایران تشکیل شده و در این مسیر تلاش خود را انجام داده تا با بهره گیری از موسیقیدان های صاحب نام موسیقی کشور آذربایجان به نوعی پاسخگوی بخشی از ذائقه علاقه مندان موسیقی آذربایجانی باشد. این گروه طی ماه های گذشته با بهره گیری از نوازندگان معتبری چون صاحب پاشازاده نوازنده تار آذربایجانی تصمیم دارد غیر از برگزاری کنسرت در ایران در کشورهایی چون آمریکا، کانادا، یونان، لیتوانی، لتونی، اوکراین، ترکیه و هلند نیز حضور فعالی داشته باشد.

همت پور با اشاره به ویژگی های دیگر نوازندگان گروه «آلتون» بیان کرد: طغر اسدلایف نوازنده کمانچه گروه جزو نوازندگان فعال کشور آذربایجان محسوب می شود که غیر از حضور در چندین فستیوال بین المللی موفق به دریافت مدرک دکترای نوازندگی کمانچه از آکادمی «موغام آذربایجان» شده است. این در حالی است که آبگول میرزعلی اف از خوانندگان مشهور و قدرتمند موسیقی موغامی آذربایجان و فرید ممداف نیز نوازنده معتبر در حوزه ساز گارمون است. محمد مطلق نوازنده ناقارا و سرپرست گروه «آلتون» نیز با بهره گیری از هنر و دانش نوازندگان بزرگان موسیقی آذربایجان از جمله فامیل شریف حضور قابل توجهی در عرصه موسیقی دارد.

مدیر برگزاری کنسرت گروه «آلتون» در ایران اضافه کرد: رپرتواری که این گروه موسیقی بین المللی در تالار وحدت تهران برگزار می کند عمدتا متمرکز بر اجرای رپرتوارهای برجسته و قدرتمندی از جمله «سماء شمس»، اجراهای «کازوز و لزگینکا» است که می توان گفت تا به امروز در ایران اجرا نشده است. به هر ترتیب موسسه فرهنگی هنری «آوای حنانه» به عنوان یکی از اولین موسسات برگزاری کنسرت گروه های خارجی در ایران تمام تلاش خود را انجام داده تا برنامه ای قابل توجه پیش روی مخاطبان و علاقه مندان موسیقی آذربایجان قرار گیرد و حضور گروه «آلتون» کشور آذربایجان مقدمه ای بر حضور گروه های موفق و صاحب نام موسیقی کشور آذربایجان است که به زودی جزییات آن اطلاع رسانی می شود.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار