چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
همزمان با فرارسیدن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شبکه های رادیویی ویژه برنامه های مختلفی را تدارک دیده‌اند.

به گزارش دیباچه، «چالش» عنوان برنامه‌ای از رادیو اقتصاد است که به بررسی مهمترین چالش های اقتصادی روز ایران که بر انتخاب ما مؤثر هستند، می‌پردازد. این برنامه از ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۷۵ دقیقه به تهیه کنندگی نازنین کتابچی از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

ویژه‌برنامه های انتخاباتی شبکه های رادیویی اعلام شد

«شکوه حضور» دیگر برنامه رادیو اقتصاد در ایام انتخابات است که به انتقال فضای انتخاباتی در کل کشور و ایجاد شور و هیجان برای حضور در انتخابات می‌پردازد. این برنامه ۲۹ اردیبهشت در دو بخش صبح از ساعت ۸ الی ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۵ الی ۲۳ به تهیه کنندگی نازنین کتابچی پخش می‌شود.

رادیو ایران

با حضور اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس و کارشناسان مسائل سیاسی «در هوای اردیبهشت» به لزوم شرکت پرشور مردم در انتخابات می پردازد. «در هوای اردیبهشت» به تهیه کنندگی آرمان ستوده، گویندگی سعید توکلی روزهای یکشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ از آنتن رادیو ایران پخش می شود که پیش بینی می شود با نزدیک شدن به روز انتخابات تعداد این برنامه ها افزایش یابد.

برنامه «سه به یک» رادیو ایران در آستانه انتخابات ابعاد شیوه های مقابله دشمن با مشارکت سیاسی ایرانیان را تحلیل و راهبردهای مقابله با آن را تبیین می کند. این برنامه که از سوی اداره کل برنامه های سیاسی تهیه می شود، در مناظره ای چالشی با حضور محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، سارا پارساخو فعال سیاسی و فرهنگی، محمد مهدی اسلامی فر فعال رسانه و نیز حمید مرتضوی فعال سیاسی، شیوه های گوناگون دشمن برای نفوذ و تخریب انتخابات پیش رو را تبیین می کنند. این برنامه به تهیه کنندگی مهدی زال زاده و با اجرای روایت گونه علیرضا جاویدنیا، دوشنبه و چهارشنبه ها ساعت ۱۱ از رادیو ایران پخش می شود.

رادیو پیام

این شبکه رادیویی همگام با دیگر شبکه‌ها با گفتار مجری پیرامون اهمیت انتخابات، اهمیت مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان و... در قالب موسیقی و متن های مرتبط به این موضوع می‌پردازد.

رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه انتخاباتی «جزر و مد» پیگیر انتظارات مردم و تفکر مردم سالاری دینی در انتخابات می شود. رادیو تهران روزهای باقی مانده به انتخابات از کارشناسان سیاسی و نمایندگان احزاب در برنامه «جزرو مد» که شب های پنجشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود، دعوت به عمل می آورد.

شبکه رادیویی تهران تا فرارسیدن زمان انتخابات از مسئولان و دست اندرکاران شهرستان ها در برگزاری انتخابات پیش رو در برنامه «رو به فردا» نیز دعوت به عمل می آورد. در این ویژه برنامه انتخاباتی از فرمانداران و شهرداران گرفته تا مجریان برگزاری انتخابات به برنامه دعوت می شوند. ستاره نقدی و مهدی رادفر تهیه کننده و اکبر یاری و محمد حسین امیدی اجرای این برنامه را بر عهده دارند. ویژه برنامه انتخاباتی «رو به فردا» کاری از گروه مدیریت و برنامه ریزی شهری رادیو تهران است که چهارشنبه ها از ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن می رود.

رادیو جوان

برنامه «تریبون آزاد» روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۶ به تهیه کنندگی مجتبی حسنی و گزارشگران صدیقه مرادی، امین قاسمی‌ فرع و صادق علیخانی در ایام انتخابات تقدیم مخاطبان می‌شود. این برنامه به صورت مستند گزارشی از دانشگاه های سراسر کشور (همدان، اصفهان، اهواز، تبریز و تهران) در مورد شرکت در انتخابات، انتخاب اصلح، مقایسه سیاسی و اقتصادی کشور با کشورهای منطقه و جهان، توقعات جوانان از رئیس جمهور آینده و تاکید دانشجویان بر شرکت پرشور جوانان در انتخابات و نقش اصلی جوانان در این اتفاق سخن می گوید.

رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ‌اسلامی شهر و روستا، ویژه برنامه «سیاه، سفید، خاکستری» را تقدیم شنوندگان می کند. در این ویژه برنامه مخاطبان با مفهوم سواد رسانه‌ای آشنا می‌شوند تا امکان قدرت تحلیل اخبار و رویدادهای منتشر شده در رسانه‌ها اعم از تصویری، صوتی، مکتوب و همچنین اطلاعات و اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی برایشان فراهم شود. این برنامه به تهیه کنندگی ساریا چهری و کارشناسی حسین خطیبی از یکم اردیبهشت ماه ساعت ۱۱:۵۰ به مدت ۱۰ دقیقه با تکرار پخش در ساعت ۲:۳۰ روی آنتن می رود.

ویژه برنامه «روی موج انتخابات» با رویکرد جامعه شناسی سیاسی و روان شناسی اجتماعی می کوشد تا با بیان مباحث کارشناسی به ضرورت شرکت در این دوره از انتخابات تاکید کند. این ویژه برنامه با هدف ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری با حضور کارشناسانی همچون علیرضا شریفی یزدی، جامعه شناس، مینا پورفرخ روان شناس و بهزاد دماری متخصص پزشکی و اجتماعی و بخش هایی نظیر گفتار، کارشناسی، سخنرانی، موسیقی، گزارش و... طراحی شده است. این ویژه برنامه از یکم اردیبهشت ماه از ساعت ۹:۵۰ به مدت ۱۰ دقیقه با تکرار پخش در ساعت ۲۳:۵۰ روی آنتن می رود.

ویژه برنامه «ملاک» به انتخاب هایی که در طول زندگی در تمامی مسائل با آنها مواجه هستیم اشاره کرده و معیارهای صحیح انتخاب در مورد آن مساله خاص را مطرح می کند. این ویژه برنامه رادیویی به تهیه کنندگی سولماز عطایی و گویندگی فیروزه آدابی از یکم اردیبهشت ماه از ساعت ۸:۲۰ به مدت ۱۰ دقیقه با تکرار پخش در ساعت ۱۴:۵۰ پخش می شود.

رادیو صبا

برنامه «صباگونه» با طنزهای سیاسی و انتخاباتی با مخاطبان همراه می شود. این برنامه با هدف فرهنگسازی در جهت چگونگی انتخاب اصلح و درست تقدیم شنوندگان می شود. این برنامه به مناسبت برگزاری انتخابات در ۱۶ قسمت تقدیم مخاطبان خواهد شد. کاندیدا و مشاور، گپ، کارشناسی، نمایش و آیتم کودک از جمله بخش های برنامه «صباگونه» است.

در این برنامه مینا مولایی تهیه کننده، اردشیر منظم و تورج نصر بازیگر، سید یاسر رضوی محقق و شاهرخ باقری نژاد و احمد یوسفی مقدم نیز به عنوان نویسنده همراه مخاطبان هستند که از هفتم اردیبهشت در روزهای یکشنبه و پنجشنبه در ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیوصبا پخش می شود.

رادیو فرهنگ

«سمت و سوی فردا» ویژه برنامه انتخاباتی رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی و نویسندگی مریم مقدسی، گویندگی رضا کاشفی در ایام انتخابات به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

«راهبرد» دیگر برنامه رادیو فرهنگ در ایام انتخابات است که به تهیه کنندگی و نویسندگی مریم حق‌وردی و گویندگی فاطمه حقیقت ناصری یکشنبه ها به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۱۶:۰۰ روی آنتن می‌رود.

رادیو قرآن

«برهان» عنوان ویژه برنامه انتخاباتی رادیو قرآن است که در این ایام ساعت ۱۷:۰۵ با هدف تشریح وظایف و رئوس اقدامات لازم مسئولان قرآنی و قوای سه گانه کشور برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با هدف تبیین مفاهیم انتخاباتی و نگاه قرآنی به تبیین چگونگی خلق خماسه سیاسی در جامعه پخش می‌شود. تهیه کننده این برنامه محمدحسن رحمانی و گوینده آن مهدی بهمنی است.

«اخلاق انتخاباتی در آیینه های بلورین» که با موضوع بررسی اصول اخلاقی در انتخابات به تهیه کنندگی اکرم السادات حسینی زاده و گویندگی مهدی بهمنی از رادیو قرآن پخش می‌شود، در ایام انتخابات ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

رادیو گفت و گو

«چکاد بصیرت» به بررسی فرصت ها و تهدید ها، اخلاق، بررسی گروه های مرجع، بررسی مقایسه ای شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در نظام های سیاسی مختلف، بررسی شیوه های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دیگر کشور ها، تاریخچه نظام انتخاباتی قبل و بعد از انقلاب و... می پردازد. این برنامه ساعت ۱۷:۳۰ در ایام انتخابات از رادیو گفت و گو پخش می‌شود.

«مناظره» عنوان برنامه ای از رادیو گفت و گو است که با موضوع مناظره میان نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با توجه به تعداد نامزدها در ایام انتخابات از ساعت ۱۶:۰۰ با تلاش جمعی از تهیه کنندگان این شبکه رادیویی تقدیم مخاطبان می‌شود.

رادیو معارف

برنامه «از همدلی تا همراهی» با هدف آشنایی مخاطبان در خصوص مشورت و انتخاب از دیدگاه اسلام روی آنتن می رود.این برنامه به تهیه و سردبیری محمد حسن جلالی و مجری کارشناسی سید مرتضی موسوی نژاد از ۱ اسفند ۹۵ روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن رفته است و پخش آن ادامه دارد.

رادیو نمایش

این شبکه رادیویی نیز در ایام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام به پخش آنونس های مرتبط با این مناسبت می‌ کند.

رادیو ورزش

«حرف مردم» عنوان برنامه ای از رادیو ورزش است که در ایام انتخابات روزی ۳ مرحله در قالب آیتم های ۵ دقیقه‌ای مشتمل بر سرود، تکست و انتظارات مردم از کاندیداها در ساعات ۸:۵۵، ۱۵:۵۵ و ۲۲:۳۰ به تهیه‌کنندگی مسعود نجات و گویندگی سبحان اکرامی از رادیو ورزش پخش می‌شود.

«فرهنگ و ورزش» دیگر برنامه رادیو ورزش است که با موضوع ورزش و شوراها در ایام انتخابات به تهیه کنندگی حسین سلطانی و صدف سبحانی و گویندگی محمد درخشنده و سید حسین شریفی در ساعت ۱۱:۳۰ از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

برچسب ها: دیباچه ، انتخابات ، رادیو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳