جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۷۴۰
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
پرویز شیخ طادی در اولین گفت‌وگوی خود درباره «امپراطور جهنم» گفت: بعد از 5 سال فعالیت برای ساخت فیلم به این مهم رسیدم که دغدغه مبارزه علیه جنگ نرم در شعار وجود دارد اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد.

به گزارش دیباچه، نسخه اولیه فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی به جشنواره فیلم فجر ارائه شد اما با نظر هیات انتخاب این فیلم در بخش سودای سیمرغ قرار نگرفت و فیلم در بخش غیررقابتی قرار شد به نمایش درآید اما با تصمیم تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم از بخش غیررقابتی جشنواره خارج شد. درباره عدم حضور فیلم در بخش رقابتی جشنواره واکنش‌های متعددی از سوی تهیه‌کننده، کارگردان و سرمایه گذاران و... صورت گرفت اما در طول این مدت پرویز شیخ طادی سازنده اثر هیچ واکنشی نشان نداد. اما متاسفانه امروز مطلع شدیم فیلم به دلیل مشکلات مالی و عدم انجام تعهدات از سوی سرمایه‌گذاران متوقف مانده است. با پرویز شیخ طادی درباره نحوه تولید، ارائه نسخه اولیه به جشنواره و دغدغه‌هایش درباره ساخت اثر به گفت‌وگو نشستیم.

«امپراطور جهنم» در چه وضعیتی است؟

پرویز شیخ طادی درپاسخ به این سوال که فیلم «امپراطور جهنم» در چه مرحله‌ای از آماده‌سازی قرار دارد، گفت: تاریخچه نگارش و تحقیق این فیلم به سال 90 بازمی‌گردد، از آن سال با توجه به تحولات منطقه و تجمیع مجموعه کشورهای وابسته به آمریکا بر علیه ایران و نوع شیوه نوع حمله به کشورهای منطقه به خصوص ایران، تحقیقی را شروع کردم و از موضع روانشناختی جریانات انحرافی و تکفیری به فیلمنامه نگاه کردم و به یک داستان رسیدم .

«امپراطور جهنم» منطبق بر واقعیت است

وی ادامه داد: این داستان نگارش شد و در شور‌اهای اولیه بنیاد روایت فتح پذیرفته شده بود و تغییر و تحولات در شوراها مانع تولید فیلم شد و در نهایت 4 سال طول کشید تا توانستم نظر شوراهای مختلف و مدیران فرهنگی که اهرم اجرایی در دست آن‌هاست را برای تولید یک اثر با نگاه بنیادی به انحرافات در جهان اسلام با خود همراه کنم زیرا معتقدم اگر به صورت بنیادی به این مهم توجه نکنیم راه به جایی نمی‌بریم .تلاش کردیم کاری بسازیم که از واقعیت دور نباشد و بتواند با مخاطب هم ارتباط خوبی برقرار کند.

کارگردان تحسین شده فیلم «روزهای زندگی» در ادامه گفت: بالاخره به اتفاق آقای خزاعی موفق شدیم پس از چهار سال و نیم مدیران را به ضرورت تولید این کار واقف کنیم در این کار نگاهی به توصیه رهبری درباره مسایل منطقه داشتیم . این که ایشان می فرمایند مسایل منطقه را مسایل کشور بدانید و امنیت منطقه را امنیت خانواده خود بدانید، مسایل منطقه اهمیت بسیاری دارد. مرزهای امنیتی کشور جلوتر رفته و باید به این مهم توجه داشت همانطور که جهان غرب به این مهم توجه دارد و در آثارش به دنبال منافع ملی و استعماری خود هستند.

نگاه بنیادین به جریان انحرافی

شیخ طادی در ادامه تاکید کرد: ساخت فیلم با نظر شخص آقای نقدی و یکی دو تن از دوستان که جوان هم بودند و به این مهم پی بردند که نیاز کشور توجه به مسایل بنیادی به جریان انحرافی جهان اسلام است فیلمنامه به تولید رسید. با آقای خزاعی قرارداد بستند و قرار شد بودجه فیلم در مراحل مختلف تولید پرداخت شود . اولین مرحله بودجه پرداخت شد و بخشی از بودجه فیلم هم قرار شد آقای آقای ایوبی از طریق بنیاد فارابی متعهد به پرداخت شد که حدود 25 درصد بودجه بود. بنیاد روایت بودجه اولیه را پرداخت کردند ما کار را آغاز کردیم، درمرحله ای که دو ماه به جشنواره باقی مانده بود گفتند اگر به جشنواره برسانید بودجه را کامل پرداخت می‌کنیم اصرار از سوی روایت فتح و سازمان سینمایی بود که فیلم را هر طور شده به جشنواره برسانیم. ما هم متعهد شدیم نسخه‌ای قابل قبول و مناسب به جشنواره ارائه کنیم، نسخه‌ای که بتواند مخاطب را راضی نگه دارد. ما متعهد شدیم اما دوستان به تعهدات عمل نکردند. با گذشت سه ماه از جشنواره هنوز هم به تعهداتشان عمل نکردند. پیش بینی من این است که دوستان تا 6 ماه آینده هم به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: سطح استانداردی که برای فیلم تعیین کردم سطح بالایی است و به گونه ای کار طراحی شده که بتواند در آسیا و منطقه موفق عمل کند و خوش ساخت باشد وتماشاگر از فیلم لذت ببرد. تخصص‌های مختلف و نوظهور جدید داخلی از جمله ویژال افکت، طراحی صحنه و گریم در این اثر درسطح بالایی استفاده شده و به ارتقاء کیفی فیلم کمک می‌کنند. فیلم مجموعه ای از این تکنیک ها در سطح بالا است . اگر تامین مالی نکنند6 ماه که هیچ شاید یک سال آینده هم فیلم آماده نشود.

دوستان به تعهدات خود عمل کنند

کارگردان تحسین شده «شکارچی شنبه» درباره صحنه‌های فیلمبرداری فیلم گفت: بخشی از فیلمبرداری به بک‌راند برای ویژال افکت فیلم اختصاص دارد که اگر فیلم تامین مالی شود این بخش به انجام می‌رسد اما با این افقی که من می بینم با این فراموشکاری و بی تعهدی دوستان این اتفاق به زودی رخ نمی دهد. علی الظاهر این دغدغه مبارزه علیه جنگ نرم در شعار وجود دارد اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد بعد از حدود 5 سال فعالیت برای ساخت فیلم «امپراطور جهنم» به این نتیجه رسیدم توقع من از آقای حیدریان این است که فارابی را متعهد به انجام تعهدات مالی کند و از سوی دیگر از آقای حسین محمدی توقع دارم مساعدت کنند تا فیلم به اتمام برسد.

وی در خاتمه گفت: با این روند کار شش ماه دیگر ما را معطل نگه می دارند. کاری که می‌تواند ظرف مدت کوتاهی به انجام برسد ما همین طور معطل هستیم و همه نیروها پراکنده می‌شوند و وضعیت ما روی هوا است. متاسفانه این موضوعات نزدیک جشنواره باعث درگیری شد و به فضاهای دیگر کشیده شد که این نوع بحث در شان هیچ کس نیست.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲