چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
به گزارش دیباچه
با به پایان رسیدن نخستین ماه سال 1396 برخی از نمایش های روی صحنه جای خود را به آثار جدید می دهند؛ تا انبوه سالن های نمایش میزبان تئاتردوستان باشد.

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه، با پایان فروردین ماه سال نمایش های جدیدی به روی صحنه می روند و اجرای برخی از آثار به علت استقبال مخاطبان تمدید شده است. نکته قابل توجه اینکه دو اثر نمایشی ژاپنی و ایتالیایی نیز در تماشاخانه «باران» به روی صحنه است و علاقمندان می توانند برای دیدن این آثار به تاریخ و اجرای این نمایش توجه کنند.

چه نمایش هایی در پایتخت به روی صحنه است?


تئاتر شهر

تالار اصلی

نمایش «هملت» یکی از آثار شاخص ویلیام شکسپیر به کارگردانی آرش دادگر با بازی مهران امام بخش، حسام منظور، بهروز کاظمی، عمار عاشوری، علیرضا آرا، امین طباطبایی، شبنم فرشاد جو، پانته آ پناهی ها، مونا فرجاد. این نمایش از پنجشنبه ۱۷ فروردين تا چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 19:30 اجرا می شود.

تالار چهارسو

«بوف کور» با نگاهی به اثر ماندگار صادق هدایت، به کارگردانی ناصر حسینی مهر با بازی، بابک قهرمانی، مژگان خالقی، نیره سادات میرزایی، شاهو رستمی، عزالدین توفیق، میثم دامن زه، مهشید کاظمی، وحید فریدی، رضا شهرآ، اسماعیل خزایی، مرتضی مظلومی. نمایش «بوف کور» ازسه‌شنبه ۱۵ فروردین تا جمعه ۲۲ اردییهشت ماه به روی صحنه می رود و ساعت اجرای آن ۲۰:۰۰ است.

تالار قشقایی

نمایش«بی پدر» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات با بازی حسین منفرد، ابراهیم نائیج، علی حسین زاده، میلاد آریافر، علیرضا گلدهی، کوروش شاهونه. این نمایش از سه شنبه 22 فروردين ماه تا یکشنبه 10 ارديبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت20:00 اجرا می شود.

تالار سایه

«مرگ آسید کاظم» نوشته احسان بدخشان (با نگاهی به نمایشنامه آسید کاظم اثر زنده یاد محمود استاد محمد)، به کارگردانی محمد محقق منتظری با بازی هادی افشار، احمد لشینی، ابوذر ساعدی، وحید نفر و مهرداد ضیایی. نمایش «مرگ آسید کاظم» از سه‌شنبه ۱۵ فروردين ماه تا جمعه ۰۱ ارديبهشت ماه به روی صحنه می رود و ساعت اجرای آن ۲۰:۰۰ است.

نمایش «وارونه» به نویسندگی همایون حجازى و على نورانى و کارگردانی همایون حجازى با بازی اسماعیل گرجى، بی تا عزیز اقلی، امین اسفندیار و على نورانى. این نمایش از جمعه 25 فروردين ماه تا یکشنبه 10 ارديبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت18:00 اجرا می شود.

نمایش «محفل بی عاری» به نویسندگی سیاوش بهادرى‌راد با بازی عرفان ابراهیمى، الهه افشارى، الهه بخشى، مجتبى رجبى، علیرضا ساوه درودى، مهرداد مصطفوى، پرهام یداللهى. این نمایش از دوشنبه چهارم تا 20 اردیبهشت ماه به روی صحنه است.

کافه تریای اصلی تئاترشهر

نمایش «کافه پولشری» نوشته آلن وتز، با کارگردانی و بازیگری الهام پاوه نژاد. این نمایش از پنجشنبه ۱۷ فروردين ماه تا يكشنبه ۱۷ ارديبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت ۱۸:۰۰ اجرا می شود و قیمت بلیت آن بیست هزار تومان است.

پلاتو اجرا

نمایش «برلین» با طراحی و کارگردانی آریان رضایی، با بازی رویا دعوتی و محمد هادی عطایی. نمایش «برلین» از دوشنبه ۱۴ فروردين ماه تا پنجشنبه ۳۱ فروردین به روی صحنه است و رأس ساعت ۱۸:۳۰ اجرا می شود و قیمت بلیت آن بیست هزار تومان است. لازم به یادآوری است دیدن این نمایش به افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود.

تئاترشهر در چهارراه ولیعصر واقع شده است.


تماشاخانه ایرانشهر

سالن استاد ناظر زاده کرمانی

نمایش «آوازهای سرشام» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی، با بازی علیرضا مهران، فرامرز قلیج خانی، غزاله جزایری، رستا رضوی، امین وحیدی پور، سینا نصرالهی، شِیماء ملکیان، جعفر کرمانی. این نمایش از پنجشنبه 17 فروردين تا یکشنبه 17 ارديبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت21:00 اجرا می شود.

نمایش «ولپن» نوشته بن جانسون به کارگردانی مهدی کوشکی، با بازی سجاد باقری، حسین برفی نژاد، ماهان خورشیدی، غزل شجاعی، امیر حسین طاهری، محمد طیب طاهر، صحرا فتحی، عرفان ناصری، آذین نظرى، میلاد نصر الهی، مجید نوروزی، میثم نوروزی. این نمایش از جمعه 18 فروردين ماه تا جمعه 15 ارديبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت21:00 اجرا می شود.

سالن استاد سمندریان

نمایش «سونات پاییزی» نوشته اینگمار برگمان به کارگردانی جلال تهرانی با بازی گلچهره سجادیه و بهاره رهنما. این نمایش از چهارشنبه 16 فروردین تا یکشنبه 17 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:30 اجرا می شود.

نمایش «و چند داستان دیگر» به نویسندگی و کارگردانی پیام لاریان با بازی مهدی حسینی نیا، حمید رحیمی، معصومه کریمی، مجتبی فلاحی، سینا کرمی، افشین زمانی، الهه شه پرست، سجاد تابش، کیوان ساکت‌اف، عامر مسافر آستانه، ملودی آرام نیا، مریم نقیبی. این نمایش پنجشنبه ۱۷ فروردين ماه تا يكشنبه ۱۷ ارديبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 18:30 اجرا می شود.

تماشاخانه ایرانشهر در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان واقع شده است.


خانه هنرمندان

سالن استاد انتظامی

نمایش «من تو آیینه» به نویسندگی و کارگردانی غزل شجاعی با بازی آذین نظری، غزل شجاعی. این نمایش از سه شنبه 15 فروردین ماه تا چهارشتبه 6 اردیبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 18:00 اجرا می شود.

نمایش «و خداوند، هایم را فراموش کرده است» نوشته هومن سیدی به کارگردانی هامون سیدی، با بازی کیارش اردشیرپور، مرجان اتفاقیان، معین شاهچراغی، سوگل خلیق، وحید منافی. این نمایش از سه شنبه 15 فروردین ماه تا چهارشنبه 6 اردیبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 21:00 اجرا می شود.

نمایش «سونات شب» به کارگردانی سعید داخ، با بازی گیلدا حمیدی، بهار نوحیان، امیر رئیسیان. این نمایش از سه شنبه 15 تا پنجشنبه 31 فروردین ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 19:45 اجرا می شود.

خانه هنرمندان در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر واقع شده است.


تماشاخانه سنگلج

نمایش «خواستگاری» به نویسندگی و کارگردانی عظیم موسوی با بازی محمود راسخ‌فر، علی فتحعلی، ثمیلا کریمی، رضا گیلانپور، حمیدرضا مرادی. این نمایش تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 19:30 اجرا می شود.

تماشاخانه سنگلج در پایین تر از میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت واقع شده است.


تماشاخانه مولوی

نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» به نویسندگی مونا احمدی و محمدحسین معارف به کارگردانی شیوا مسعودی با بازی نگین کشفی، متین گودرزی، سارا شاهرودیان، اسماعیل کمالی دهقان، بهداد بلیغ فر و ساینا سراج. این نمایش 17 فروردین ماه تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 18:00 اجرا می شود.

نمایش «آدم آدم است» نوشته برتولت برشت به کارگردانی حبیب الله دانش با بازی حسن برجکی، فرزانه جمال زاده، پیام حقی، فریبا رسولی، علی اصغر زارعی، محمدرضا صالحی، صادق طالعی، عباس طباطبایی، حسن فضلی، نگار محمدزاده، عباس نورمحمدی، فریبرز واحدی. این نمایش از جمعه 18 فروردین ماه تا پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:30 اجرا می شود.

نمایش «ماراساد» نوشته پیتر وایس به کارگردانی مریم برزگر با بازی شکیب شجره و همایون حیدرزاده. این نمایش از جمعه 18 تا پنجشنبه 31 فروردین ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 19:30 اجرا می شود.

تماشاخانه مولوی در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، سالن اصلی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران واقع شده است.


سالن حافظ

نمایش «نویسنده مرده است» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی با بازی لادن مستوفی و آرش عباسی. این نمایش از پنجشنبه 17 فروردین ماه تا چهارشنبه 13 اردیبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 19:00 اجرا می شود.

نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتور و اویی» نوشته برتولت برشت به کارگردانی امیر دژاکام با بازی امیر کربلایی زاده، بهرام ابراهیمی، نرگس محمدی، حمید فلاحی، مرتضی آقا حسینی، تینو صالحی، سروش طاهری، ملیحه کیا، شهره رعایتی، حسین شهبازی، هدیه آزاده، مهرنوش دارا، ابوالفضل جمشیدی، حامد پور محمد، عارف عباسی، احسان ابوالقاسم، سمیه صباغی، بهار قاسمی، دانیال ابراهیمی. این نمایش تا چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:45 اجرا می شود.

سالن حافظ در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت واقع شده است.


تماشاخانه باران

نمایش «مافیا» به نویسندگی و کارگردانی افروز فروزند با بازی نگار عابدی، حمیدرضا فلاحی، علی تاجمیر، میثاق زارع، غزاله نظر، اِروین گالستیان، تنی آواکیان و با صدای گلچهر دامغانی. نمایش «مافیا» تا پنجشنبه 31 فروردین ماه به روی صحنه است و رأس 21:00 اجرا می شود.

نمایش «سیزیف و کمدی مرگ» به کارگردانی علی ضیائی و مسعود روستا با بازی محمدرضا مالکی، فرامرز قلیچ خانی، شیما لطیفی، محمدعلی حسینعلی پور، مسعود روستا. این اثر نمایشی تا پنجشنبه 31 فروردین ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 18:30 اجرا می شود.

نمایش «بانوی نامه ها» نوشته آلن بنت به کارگردانی و بازی بهاره مشیری. این نمایش از 24 تا 30 فروردین در تماشاخانه باران به روی صحنه است و رأس ساعت 17:00 اجرا می شود.

نمایش «شکوفه آلبالو» به کارگردانی، اجرا و شعرخوانی کئین یوشیمورا. این نمایش از کیشنبه سوم اردیبهشت تا دوشنبه 11 اردیبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 19:00 اجرا می شود.

نمایش «برای کلاه آهنی ها» به نویسندگی و کارگردانی پژمان عبدی بابازی محمدعلی حسینعلی پور، میثاق زارع، پژمان عبدی و مهتاب شیروانی. این نمایش تا جمعه یکم اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعات 16:30 و 21:00 اجرا می شود.

نمایش«عاج معلق» به کارگردانی پینو دی بودو با بازی ناتالی منتا، کین یوشیمورا، سوفیا گولیاس. این اثر که محصول کمپانی تئاتر پوتیچ ایتالیاست و از یکشنبه 3 اردیبهشت ماه تا دوشنبه 11 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 21:00 اجرا می شود.

تماشاخانه باران در خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲ واقع شده است.


تماشاخانه پالیز

نمایش «آخرین نامه» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کوروش نیا با بازی وید محمدزاده، میثم نوروزی، پوریا رحیمی سام، با صدای باران کوثری. نمایش «آخرین نامه» تا پنجشنبه 31 فروردین ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 17:30 اجرا می شود.

نمایش «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا به کارگردانی علی سرابی، با بازی مارال بنی آدم، ستاره پسیانی، علی سرابی و نوید محمدزاده. این نمایش تا جمعه یکم اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعات 20:00 و 22:00 اجرا می شود.

نمایش «هام» به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله زاده با بازی سروش طاهری، آرزو نبوت، مانلی حسین پور، حسین شفیعی، میر نادر مظلومی، حسین پورکریمی، روزبه حصاری، شادی امیری، هدیه آزاده، احمد داودی، افشین غیاثی، زهره بختیاری و...نمایش «هام» تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 18:00 اجرا می شود.

نمایش « پپرونى براى دیکتاتور» به کارگردانی على احمدى با بازی محسن کیایى، خسرو احمدى، نسیم ادبى، پژمان جمشیدى، على احمدى، سوگل قلاتیان و با حضور افتخاری فریده سپاه‌منصور. این نمایش تا شنبه 16 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:30 اجرا می شود.

نمایش «عروسی خون» با طراحی و کارگردانی محمد ولیزادگان با بازی مرضیه بدرقه، سارا رسول زاده، بانی پال شومون، احسان کریمی، عامر مسافر آستانه، دنیا نصر، مریم نورمحمدی و محمد ولیزادگان. این نمایش از سوم تا 31 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:00 اجرا می شود.

تماشاخانه پالیز در خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ واقع شده است.


تماشاخانه ارغنون

نمایش «بازگشت به خانه» نوشته هارولد پینتر به کارگردانی و دراماتورژی رامین معصومیان و فرید قادرپناه، با بازی رامین جعفری، امین جلالی، مینا زرنانی، محمدرضا سجادیان، حمیدرضا کشوردوست و ... این اثر نمایشی تا چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:15 اجرا می شود.

نمایش «خروس زری پیرهن پری و خاله سوسکه» نوشته احمد شاملو به کارگردانی سینا نورائی با بازی آنا نمکچیان، معصومه بیاتی، سعید عظیمی، فربد نوزاد صدیق، سینانورائی. این نمایش تا جمعه یکم بهمن ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 17:30 اجرا می شود.

تماشاخانه ارغنون در خیابان حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱، واقع شده است.


تئاتر مستقل تهران

نمایش «رومئو و ژولیت» نوشته باقر سروش (بر اساس اثر ویلیام شکسپیر) به کارگردانی هستی حسینی با بازی شهروز دل افکار، رامین سیاردشتی، تابا فجرک، نازآفرین کاظمی، علیرضا کی منش و فرزین محدث. «رمئو ژولیت» تا 30 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:30 اجرا می شود.

نمایش «تو با کدام باد می روی؟» نوشته جمال هاشمی به کارگردانی کمال هاشمی با بازی کاظم سیاحی، محمد عباسی، شیوا فلاحی، سونیا سنجری، حامد نجابت. این نمایش تا 31 اردیبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 19:00 اجرا می شود.

تئاتر مستقل تهران در ضلع شرقی چهار راه ولیعصر، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل پلاک ۵۰ واقع شده است.


تماشاخانه مشایخی

نمایش «کسی جرج را نشناخت» به نویسندگی زینب آقاجانپور به کارگردانی امیر حسین علیپور با بازی امیر حسین بختیاری، یزدان دارابی، فاطمه زارع، زهرا طهاری، فرزین عوض زاده، نیما سید موسوی، سپیده محمد ترشانی، محمد مرادی، ارین یوسفی. این اثر نمایشی تا 8 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 17:15 اجرا می شود.

نمایش «اگه میشه گوش کنید» نوشته امیر عبادی به کارگردانی ارسلان محمدی با بازی آیدا حکیمی، امیر عبادی، بهاره گودرزی، محمد جابری، رژین صالحی، ارسلان محمدی. این اثر تا 7 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و هر روز رأس ساعت 19:00 اجرا می شود.

نمایش «تماشاخانه» نوشته مرجان هاشمی نیا و مارال طاهری به کارگردانی مارال طاهری. این نمایش تا دوشنبه 11 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:30 اجرا می شود.

تماشاخانه مشایخی در خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸ واقع شده است.


تماشاخانه «سه نقطه»

نمایش «رزمایش شاید عاشقانه» نوشته مسعود ترابی به کارگردانی کامبیز نیک آمیز با بازی على پیله‌ور، فاطمه روشنى، مهران محمدى، سوگل نواب‌صفوى، مهدى راستى، مریم بابایى، پریسا سلمانى، کامبیز نیک‌آمیز. این نمایش تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:00 اجرا می شود.

تماشاخانه «سه نقطه» در میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین خ کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ واقع شده است و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن۸۸۹۵۲۴۴۰ تماس بگیرند.


تماشاخانه پرویز پرستویی

نمایش «اگر یک روز دیگر زنده بمانم» به نویسندگی و کارگردانی مهدی راستی با بازی آرمین اسحق محمدی، بهنوش فرهودی، پریسا زارع، حنانه محمودی، میترا پوررمضان، مهدی راستی، نازنین چزانی شراهی، امید کاظم خواه، زینب سادات موسوی، سعید بابایی، فرناز حسن زاده، فرشته حسن زاده، فرناز خرمی. این نمایش تا پنجشنبه 7 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 19:00 اجرا می شود.

تماشاخانه پرویز پرستویی در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان نجات الهی (ویلا)، کوچه مراغه، پلاک ۲، طبقه ۳، موسسه فرهنگی و هنری گندم واقع شده و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر با شماره های ۸۸۸۰۸۰۱۷-۸ تماس بگیرند.


خانه موزه استاد انتظامی(قیطریه)

نمایش «دو آدم خجالتی» نوشته آوزن لابیش به کارگردانی داریوش مودبیان با بازی علیرضا اخوان، سعید پارسا، علی دشتی، آریا راد، میعاد راشدی، هستی رزازچیان، آرین صفایی، مهرناز عباسی، سعید عسکری، اشکان میرزاشفیع، داریوش مودبیان، نگار نیکنامی. این نمایش از سه شنبه 5 اردیبهشت ماه تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:00 اجرا می شود.

خانه موزه استاد انتظامی در خیابان اندرزگو (قیطریه)، شرق به غرب، روبروی بلوار کاوه، خیابان احمدی واقع شده و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22390320 تماس بگیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳