سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۷۱۲
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
در گفتگو با دیباچه
نمایش «اگر یک روز دیگر زنده بودم» به نویسندگی و کارگردانی مهدی راستی تا پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه به روی صحنه است؛ اثری سورئالیستی درباره گورکنی که با ارواح ارتباط دارد.

نمایش «اگر یک روز دیگر زنده بودم» به نویسندگی و کارگردانی مهدی راستی از دوشنبه 21 فروردین ماه به روی صحنه است و اجرای آن تا پنجشنبه هفتم اردیبهشت ادامه دارد؛ مهدی راستی نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی درباره چگونگی نگارش و اجرای نمایشش به خبرنگار تئاتر دیباچه گفت: کلیت نمایشم درباره گورکنی است که با ارواح سرگردان در گورستانی ارتباط دارد.

مهدی راستی: کیفیت کار را برای جذب مخاطب ملاک قرار داده ام

راستی افزود: چند سال بود که دغدغه نگارش و اجرای این اثر را داشتم و حال این اتفاق افتاده است و چند روزی است آن را در تماشاخانه پرویز پرستویی به روی صحنه برده ایم.

مهدی راستی در توضیحات بیشتر گفت: سبک و سیاق نمایشم سورئال است و برای رسیدن به آنچه در ذهن داشتم از نور، موسیقی تمام و کمال استفاده کردم و برای اجرای هرچه بهتر، از داشته ها و توانایی های بازیگران در فرم، سود بردم.

این کارگردان درباره ویژگی های نمایشش گفت: من به اتفاق گروهم کیفیت کار را برای جذب مخاطب ملاک قرار داده ایم و تمام تلاشمان این بوده همه چیز به بهترین نحو انجام شود تا در نهایت با خروجی خوبی روبرو باشیم.

این هنرمند درباره چگونگی استقبال مخاطبان از نمایشش گفت: به نظرم اگر در سالنی غیر دولتی اجرا می رفتیم با استقبال بیشتری مواجه می شدیم و فروش بالاتری داشتیم.

مهدی راستی کارگردان جوان تئاتر است و نخستین اثرش را در سال 1387 کارگردانی کرده و در آمفی تئاتر باقرالعلوم شهر قدس برده است؛ او از صدای خوبی برخوردار است همین موضوع دلیل اتفاقی ورودش به تئاتر است.

نمایش «اگر یک روز دیگر زنده بودم» به نویسندگی و کارگردانی مهدی راستی، با بازی آرمین اسحاق محمدی، بهنوش فرهودی، حنانه محمودی، مریم بابایی، میترا پوررمضان، مهدی راستی، نازنین چزانی شراهی امید در تماشاخانه پرویز پرستویی به روی صحنه است.

کاظم خواه ،زینب سادات موسوی،سعید بابایی،فرناز حسن زاده،فرشته حسن زاده،فرناز خرمی که اجرای حرکات فرم را بر عهده دارند و پردیس رضاپوری، محمد حسین پیوند، دریا مجیدی، آرمین اسحاق محمدی، بهنوش فرهودی، حنانه محمودی، مریم بابایی برخی از عوامل این نمایش هستند.

نمایش «اگر یک روز دیگر زنده بودم» تا هفتم اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 19:00 اجرا می شود.

گفتنی است تماشاخانه پرویز پرستویی بین چهارراه ولیعصر و میدان فردوسی، خیابان نجات اللهی، کوچه مراغه، پلاک ۲، طبقه سوم واقع شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار