جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
به گزارش خبرنگار دیباچه، این مراسم که با حضور جمع کثیری از هنردوستان در تالار وحدت برگزار می شود، توسط شاهین جمشیدی اجرا می شود.


آئین بدرقه عارف لرستانی در حال برگزاری است+عکس

در مراسم وداع با پیکر عارف لرستانی که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد تعداد زیادی از هنرمندان و علاقمندان به این بازیگر محبوب حضور داشتند؛ اجرای مراسم  به عهده شاهین جمشیدی مجری تلویزیون و یکی از دوستان عارف لرستانی بود و سید جواد هاشمی دقایقی مرثیه خوانی کرد. سید جواد هاشمی در ابتدای مراسم، پس از دقایقی مرثیه خوانی گفت:  متاسفانه اشتباهی در هماهنگی‌ها رخ داد و موجب شد خیلی‌ها به مکان دیگری بروند. ما در اینجا باید منتظر بمانیم تا این دوستان هم به جمع ما اضافه شوند. حتما خواست خدا بوده و قرار است اتفاق بهتری بیفتد. وی در ادامه گفت: من از تمام کسانی که اینجا تشریف دارند خواهش می‌کنم همچون مراسم‌های دیگر هنرمندان در بهشت زهرا (س) برخورد نشود و باعث اذیت و آزار عارف لرستانی فراهم نشود. عارف عزیز به قدری برای جامعه هنری ما و مردم عزیز بود که همه او را دوست داشتیم و باید این دوست داشتن را در مراسم امروز به نمایش بگذاریم. سپس شاهین جمشیدی ضمن تسلیت به خانواده داغدار عارف لرستانی و خواندن شعری از حافظ رو به حاضران گفت: امروز همه اینجا جمع شدیم تا با هنرمند قلب‌ها وداع کنیم، قطعا نام و اثر عارف عزیزمان تا ابد در قلب و ذهن ما باقی خواهد ماند. چقدر جای عارف پیش مادرش خالی بود، مادری که داغ فرزند دیده، پدرش که همیشه با افتخار از اصالت و پدرش صحبت می کرد، چقدر جایش خالی ماند پیش الهام عزیز همسرش که همیشه از آرامش زندگی‌اش و عشق و علاقه‌شان می گفت.

آئین بدرقه عارف لرستانی در حال برگزاری است+عکس

وی ادامه داد: چقدر جای عارف عزیز خالی ماند در کنار برادرانش و چقدر جای او خالی ماند در تمام برنامه های تلویزیونی و سینما و تئاتر. عارف عزیز حتما اینجا هستی و می بینی آنهمه صداقت و مهربانی چه نتیجه ای داشت و افراد بسیاری برای بدرقه ات آمده اند. لازم به ذکر است بگویم بخشی از جمعیت در مسجد بلال بودند و الان در راه تالار وحدت هستند. رضا یزدانی نیز در ادامه مراسم پشت تریبون رفت و گفت: من نمی‌دانم چه خبر است؟ ما ظرف یک ماه اخیر عزیزان زیادی را از دست دادیم. برایم بسیار سخت است که در این شرایط بتوانم بخوانم اما به خاطر عارف عزیز این کار را می‌کنم.
رضا یزدانی سپس قطعه «چگونه با تو باشم» را اجرا کرد. در ادامه امیر پوریا، یکی از دوستان نزدیک عارف لرستانی نیز گفت: نوع رهسپاری مورد علاقه عارف عزیز در خواب رفتن بود  و وقتی چیزی که مطلوب کسی است، رخ می دهد نمی دانم باید محزون بود یا خرسند!


آئین بدرقه عارف لرستانی در حال برگزاری است+عکس

میلاد باقری نیز در این مراسم قطعه ای را با بغض اجرا کرد. 

جواد رضویان هم در سخنانی گفت: عارف بچه تلویزیون بود و شاید باید از مسیر تلویزیون تشییع می شد. او سال ها کار نکرد ولی گردنش را نزد کسی کج نکرد. عارف، عارف بود.

وی افزود: علی معلم تازه رفته بود که افشین یداللهی رفت. چهلم این دو نشده عارف رفت. خدایا به ما صبر بده.

این بازیگر سخنانش را با بغض بیان کرد و به همسر عارف لرستانی و خانواده اش تسلیت گفت.

تریبون دقایقی نیز در اختیار همسر عارف لرستانی قرار گرفت و او با گریه از مردم تشکر کرد که برای مراسم تشییع عارف لرستانی آمده اند.

مهدی کرم پور کارگردان سینما نیز بیان کرد: آنچه که ناراحت کننده است این است که دل ما برایش تنگ می شود و دوم اینکه او خیلی بیشتر از آنچه بود که در فیلم و سریال ها از او دیدیم. لرستانی بسیار اهل مطالعه بود و من بسیار تجربه ها با او داشتم.

این کارگردان سینما از مردم خواست به خاطر تمام لحظه هایی که عارف لرستانی آنها را شاد کرده است برایش دست بزنند و جمعیت دقایقی به افتخار او کف زدند.

در این بخش از مراسم محمدرضا هدایتی بیان کرد: من و عارف جزو کسانی بودیم که به شهرستانی بودن خود افتخار می کردیم و اکنون حس می کنم یکی از حامیان خوب خود را از دست دادم. ما هیچ پارتی ای نداشتیم و عارف در عین حال به کرد بودن خود و من به زابلی بودنم افتخار می کردیم. سپس او هم از مخاطبان خواست لرستانی را تشویق کنند.

آئین بدرقه عارف لرستانی در حال برگزاری است+عکس

سپند امیرسلیمانی در سخنان کوتاهی گفت: اینجا آخر دنیاست برای ما جایی که نمی توان دروغ گفت و مبالغه کرد. دوستی ویژگی عارف بود و هرکسی چند بار او را می دید می گفت که عارف دوست اوست.

سیدجواد هاشمی از علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد تشکر کرد که با توجه به نبود برنامه ریزی و تغییر برنامه صداوسیما این فرصت را فراهم کرد تا تشییع پیکر عارف لرستانی از تالار وحدت انجام شود و گفت این در حالی است که لرستانی بچه تلویزیون بود.

حسین سلیمانی نیز در حالی که اشک می ریخت از همبازی بودن خود با عارف لرستانی در تیم فوتبال هنرمندان گفت .

هاشمی در ادامه این مراسم بیان کرد که مهران مدیری حالش بد شده است و فعلا نتوانسته حضور یابد.

بعد از این قطعه یار تویی با صدای مهران مدیری از بلندگوهای سالن پخش شد.

آئین بدرقه عارف لرستانی در حال برگزاری است+عکس

در مراسم وداع با این هنرمند فقید تاکنون افرادی چون سیامک انصاری، برزو ارجمند، سحر ولدبیگی، جواد هاشمی، پرستو صالحی، کوروش سلیمانی، علی فروتن، خسرو احمدی، شهره سلطانی، حسین رفیعی، ستاره اسکندری، گلاره عباسی، علی مشهدی، رضا یزدانی و ... در ساختمان تالار وحدت حاضر شده‌اند.

برزو ارجمند از دیگر بازیگران حاضر در مراسم یادآور شد: از طرف همه همکلاسی های عارف در ورودی ۷۴ حرف می زنم. ما همه ویژه بودیم ولی باور کنید مردترین عارف ترین و مهربان ترین ما عارف بود. او اهل کتاب و مطالعه بود و وقتی حرفی می زد با دلیل و برهان ما را قانع می کرد.

ارجمند که دیروز در یزد بوده است بیان کرد: نمی توانم به شما بگویم از دیروز که این خبر را شنیدم چه حالی پیدا کردم تا به ایجا رسیدم. حتی استادانش هم به اینجا آمده اند چرا که عارف یلی بود برای دوستانش برای همسر و خانواده اش.

این بازیگر در پایان سخنانش عنوان کرد که سیامک انصاری نمی تواند حرف بزند و خواسته که از طرف او هم سخن بگوید.

علی اوجی هم در سخنانی گفت: عارف لرستانی دغدغه شما و کشورش را داشت و به فکر مردمش بود. او یک سال آخر عمرش را بیکار بود و ما قدرش را ندانستیم.

همسر لرستانی در پایان این مراسم اظهار کرد: عارف خوشحال خوشحال رفت و آرزویش این بود که در خواب برود. همیشه دردش مردم بود و از این درد ناراحت می شد و خوشحالم که خوشحال رفته است و به گوشم رسیده که جایش آرام است.

در پایان مراسم پیکر عارف لرستانی بر دستان علاقه مندانش تشییع شد.

لازم به ذکر است، بنا است پیکر مرحوم عارف لرستانی فردا در روستای سیمینه و در جوار پدربزرگش به خاک سپرده شود.





نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
3
روحش قرین رحمت الهی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲