پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
پرحاشیه ترین فیلم اکران های نوروزی کدام است؟
فیلم سینمایی «سه بیگانه» ساخته مهدی مظلومی یکی از آثار پرفروش اکران های نوروزی است؛ اثری که طی یک سال گذشته با حاشیه های فراوانی همراه بود. گزارش زیر به حواشی«سه بیگانه» می پردازد.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، فیلم سینمایی «سه بیگانه» یا همان «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» یکی از آثار اکران نوروزی نوبت اول است که پیش از اکرانش تا کنون با حاشیه های فراوانی همراه بوده است! از رفتن مهدی مظلومی کارگردان «سه بیگانه» به ترکیه و پخش تیزرهای فیلم از شبکه جم تا عدم حمایت صدا و سیما از این فیلم با وجود اکرانش در سینماها!

«سه بیگانه» اثری که نان کیفیتش را می خورد! «سه بیگانه» فیلمی که قربانی تبعیض ها نشد!

مقدمه اکران

حبیب اسماعیلی یکی از تهیه کنندگان «سه بیگانه» در اردیبهشت ماه سال 1394 از اکران این فیلم در همان سال خبر داده بود که این اتفاق نیفتاد؛ البته پیش بینی اسماعیلی درباره استقبال مخاطبان از فیلم درست از آب در آمد.

فیلم اکران نشد تا اینکه مسعود ردایی تهیه کننده دیگر فیلم، در شهریورماه همان سال به خبرگزاری مهر گفت: «برای فیلم سینمایی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» به کارگردانی مهدی مظلومی درخواست پروانه نمایش کرده ایم و به زودی مجوز اکران آن صادر می شود».

ردایی در ادامه گفته بود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» بعد از اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی در سینماهای کشور اکران می شود». که بازهم فیلم در موعد مقرر اکران نشد!

مهاجرت مظلومی به GEM

فیلم سینمایی «سه بیگانه» اکران نشد تا اینکه «سینما پرس» از قول غلامرضا فرجی سخنگوی صنفی نمایش نوشت: فیلم سینمایی «سه بیگانه» به کارگردانی مهدی مظلومی در وزارت ارشاد در دست بررسی است به همین دلیل فیلم دیگری در اکران جایگزین آن شده است.

غلامرضا فرجی در ادامه همین مصاحبه گفته بود: قرار بود فیلم سینمایی «سه بیگانه» در گروه سینمایی زندگی اکران شود؛ اما از این هفته فیلم دیگری به جای آن در سینماهای کشور اکران می شود چرا که تکلیف اکران این فیلم سینمایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص نیست.

دلیل بلاتکلیفی در همان زمان مشخص بود و تقریبأ همه رسانه به آن پرداخته بودند؛ مهاجرت مهدی مظلومی به ترکیه و همکاری اش با شبکه جم!


بازهم «سه بیگانه» تا دم اکران

پس از همه اتفاق ها، اوایل زمستان سال پیش، پخش تیزر سه فیلم «سه بیگانه»، «مشکل گیتی» و «عادت می کنیم» از شبکه GEM در روند اکران آنها خلل ایجاد کرد و بالاخره پس از کش و قوس های فراوان حبیب اسماعیلی در اینباره به آی سینما گفت: «این فیلم دیگر مشکل تیزر و... نداشت، کارگردان آن به خارج از کشور مهاجرت کرده و قوه قضاییه در این‌باره نسبت حسن نیت به خرج دادند تا سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده فیلم متضرر نشوند و جا دارد به خاطر این موضوع از آن‌ها تشکر کنیم. سعی می‌کنیم فیلم را پس از جشنواره فجر اکران کنیم».


و بالاخره اکران!

و بالاخره قرار شد «سه بیگانه» پس از جشنواره فیلم فجر اکران شود که این اتفاق افتاد، اما نام مهدی مظلومی از فیلم حذف شد که مسعود ردایی در گفتگویی با «آی سینما» آن را قابل گذشت دانسته بود.

حال فیلم سینمایی «سه بیگانه» به روی پرده سینماهاست و با اینکه از سوی صدا و سیما آنچنان مورد حمایت قرار نگرفته یکی از آثار پرفروش اکران های نوروزی است؛ البته همین عدم حمایت صدا سیما از فیلم نیز حاشیه های جدیدی در پی داشته است؛ تا آنجا که مسعود ردایی دوم فروردین ماه در گفتگویی با مهر از این موضوع گلایه کرده و در اینباره گفته است: تلویزیون حمایتی از این اثر نمی کند و این در حالی است که تلویزیون تعهد داده است که تبلیغات فیلم های سینمایی مجوزدار را پخش کند. جالب است بگویم در حال حاضر تیزرهای فیلم هایی از تلویزیون پخش می شود که از اکران کنار رفته اند و تنها در یکی دو سینما به نمایش در می آیند.


اعتراض جامعه صنفی تهیه کنندگان به تبعیض صدا و سیما!

گویا، اعتراض مسعود ردایی به تلویزیون برای عدم پخش تیزرهای فیلمش اعتراض عده ای از سینماگران را برانگیخته؛ تا آنجا که پس از سعید سهیلی، جامعه صنفی تهیه کنندگان نیز به این اوضاع اعتراض کرده و آنرا تبعیض دانسته است.

با همه حاشیه های موجود فیلم سینمایی «سه بیگانه» ساخته مهدی مظلومی یکی از آثار پرفروش اکران های نوروزی است و رتبه چهارم را در جدول فروش دارد و مبلغی حدود 1 و نیم میلیارد فروخته است؛ نباید فراموش کرد که حاشیه های موجود در فروش بالای فیلم تأثیر داشته است.


گزارش وحید خانه ساز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳