چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
به مناسبت حضور اثری ایرانی در جشنواره ای بین المللی
«رویاهای دم صبح» آخرین ساخته مهرداد اسکویی که از جشنواره های مختلف جوایز ارزنده ای کسب کرده است، بی حضور کارگردان در آمریکا اکران می شود.

به گزارش خبرنگار سینمای دیباچه، مهرداد اسکویی باز هم موفق شد با آخرین اثرش برای چندمین بار به یکی دیگر از جشنواره های خارجی برود بلکه جایزه ای به انبوه جوایز این فیلم بیفزاید.

اکران «رویاهای دم صبح» بی حضور کارگردان!

«رویاهای دم صبح» اثر مستندی است که در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر و جشنواره بین المللی«برلیناله» آلمان برگزیده شد؛ فیلمی که مهرداد اسکویی با ساختش جایزه ترو ویژن جشنواره «ترو فالس» را از آن خود کرد و برترین مستند ساز سال 2016 لقب گرفت.

«رویاهای دم صبح» دربارهٔ دختر نوجوانی است که در کانون اصلاح و تربیت «شهرزیبا» تحت نظارت است. این فیلم سومین قسمت از مستندهای سه گانهٔ مهرداد اسکویی است. دو اثر پیشین «روزهای بی تقویم» و «آخرین روزهای زمستان» نام دارند؛ که «روزهای بی تقویم» دربارهٔ سه نوجوان به نام های وحید، سجاد و علیرضا است که به جرمهای مختلف در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می شوند تا دوران بازتوانی را بگذرانند.

«آخرین روزهای زمستان» نیز روایتی از زندگی هفت نوجوان زیر 15 سال است که در کانون اصلاح و تربیت شهر زیبای تهران زندگی می‌کنند.

مهرداد اسکویی عکاس، محقق و فیلمسازی اهل پژوهش است و سالها برای ساخت این سه اثر زمان گذاشته است؛ همین تلاش های میدانی و پژوهش های اجتماعی است که او را به کارگردانی قابل اعتنا تبدیل کرده است. اسکویی تاکنون آثار کوتاه داستانی و مستندهای با ارزشی ساخته است؛ آثاری چون «خانه مادری‌ام مرداب»، «رو به جایی دور»، «از پس برقع»، «دماغ به سبک ایرانی»، «بیوه مرد» و «مریم جزیره هنگام» را ساخته است.

حال قرار است «رویاهای دم صبح» در بخش اصلی مسابقه جشنواره بین المللی حقوق بشر در آمریکا اکران شود. جشنواره بین المللی فیلم حقوق بشر رویدادی سینمایی است که از تاریخ 14 تا 21 آوریل (25 فروردین تا اول اردیبهشت) در شهر فورت کالینز ایالت کلرادو در آمریکا برگزار می‌شود و مستند «رویاهای دم صبح» در روز 16 آوریل یعنی 27 فروردین ماه خودمان نمایش داده خواهد شد.

علاوه بر مهرداد اسکویی تهیه‌کننده و کارگردان مستند «رویاهای دم صبح»، محمد حدادی مدیر فیلمبرداری و امیر ادیب‌ پرور تدوینگر مستند «رویاهای دم صبح» نیزبه صورت رسمی برای حضور در جشنواره بین المللی حقوق بشر دعوت شده بودند اما به دلیل مشکل مهاجرت اتباع چند کشور خارجی، به آمریکا نمی روند و قرار است از طریق تماس ویدئویی اسکایپ با حاضران جشنواره در تماس باشند.

گفتنی است فیلم مستند «رویاهای دم صبح» روز جمعه 18 فروردین ماه نیز در چهارمین دوره از جشنواره فرانسوی «جهان های تصویر» نمایش داده شد؛ جشنواری با حضور کشورهایی چون فرانسه، آلمان، کانادا، پاکستان، بلژیک و نیجریه.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار