جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۵۱۷
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
اندر مصائب پخش نشدن تنها برنامه سینمایی از شبکه سوم سیما
برنامه سینمایی «هفت» شب گذشته 18 فروردین ماه از شبکه سوم سیما پخش نشد و قرار ست نخستین قسمت از این برنامه در سال جدید، هفته آینده به روی آنتن برود؛ جای خالی برنامه «هفت»، شب گذشته به شدت حس می شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، شب گذشته برنامه «هفت» طبق روال هر هفته از شبکه سوم سیما پخش نشد؛ مجموعه ای که از سال 1389 تا 1391 توسط فریدون جیرانی اداره می شد و پس از آن محمود گبرلو اجرای آن را به عهده گرفت و تا سال 1391 مجری آن بود؛ حال کمتر از یکسال است که برنامه هفت را بهروز افخمی کارگردانی می کند؛ فیلمسازی که فیلمهایی چون «عروس»، «شوکران» و «گاو خونی» از آثار ارزش اوست.

به هر روی برنامه «هفت» اثری برای سینما و درباره سینماست؛ هرچند حاشیه های خاص خود را دارد و به عنوان برنامه ای تخصصی دارای استانداردهای لازم نیست؛ تا آنجا که برخی از سینماگران و منتقدان آنرا ضد سینما می دانند نه برای آن! که دلیل این طرز تفکر حاصل جبهه گیری های عجیب و غریب افخمی و ادبیات کوچه بازاری و نقدهای یک سویه مسعود فراستی است؛ منتقدی که بعد از سالها با برنامه هفت به شهرت رسید و حال دیگر در استودیوی برنامه هفت صندلی ثابت و استواری دارد که تغییر کارگردان ها و عوامل برنامه نیز خللی در جایگاه آن ایجاد نمی کند!

البته هدف از نگارش این یادداشت پرداختن به ویژگی ها و کاستی های برنامه «هفت» نیست و در اینباره بسیار گفته و نوشته اند؛ «هفت»، خوب باشد یا بد، به سود سینما باشد یا تیشه ای باشد به ریشه آن، برنامه ای است درباره سینما که طرفداران خود را دارد و جمعه شبها سینماگران و سینمادوستان بسیاری را پای تلویزیون می نشاند. همه اینها گویای این است که لزوم وجود برنامه ای سینمایی در رسانه ملی به شدت احساس می شود؛ تا آنجا که عدم پخش یک قسمت از برنامه «هفت» کاملأ به چشم می آید و مخاطبان و علاقمندان بسیاری را ناامیدانه وادار به عوض کردن کانال تلویزیون می کند.

«هفت»، برنامه ای که به ناچار مخاطبان بسیاری دارد!

برنامه سینمایی «هفت» شب گذشته 18 فروردین ماه از شبکه سوم سیما پخش نشد و بنا به گفته عوامل این برنامه نخستین قسمت از آن در سال جدید با اجرای بهروز افخمی، هفته آینده ۲۵ فروردین ماه روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

کاش بهروز افخمی و عوامل برنامه پر مخاطبی چون «هفت» کمی نگاهشان را به دنیای پیرامون تغییر دهند و با سینمای شریف ایران همسوتر شوند تا لااقل به این وسیله از مخاطبان پرشمار این برنامه قدردانی کنند!



یادداشت وحید خانه ساز

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار