پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۴۸۳
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۱۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
با توجه به آغاز سال 96 و در پیش بودن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به معرفی چند کتاب برتر می پردازیم.

 به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه پایگاه خبری دیباچه، با توجه به نزدیک شدن به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مخاطبان و علاقه مندان این حوزه به دنبال آثار جدید چاپ از نویسندگان وشاعران مورد علاقه خود هستند که ما نیز تصمیم گرفته ایم در این امر در کنار مخاطبان باشیم و روزانه کتاب های جدیدی به انها معرفی کنیم.

از بازار کتاب چه خبر!
 
آواز کرگدن:مجموعه‌ شعر «آواز کرگدن»، سروده  لیلا کردبچه از 40 قطعه شعر سپيد تشکیل شده و جدیدترین اثر این شاعر کشورمان است. این کتاب با موضوع فلسفیو هستی شناسانه دارد که می توان چند شعر عاشقانه نیز در آن پیدا کرد.


«سنگ شدن»، «تسلسل»، «کرگدن»، «نگاهم کنید»، «کابوس کلمات»، «کوری»، «دشمن، دروغ، خشکسالی»، «زنی دیگر»، «آغاز یک شب طولانی»، «دست شستن»، «ریشه»، «شب بیداری»، «تبر»، «تمام»، «روزهای دوری» و «پل»نام تعدادی از اشعاری می باشد که در این کتاب جمع آوری شده است.
 مجموعه‌ شعر «آواز کرگدن»، سروده  لیلا کردبچه در 100 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و به‌بهای 10 هزار تومان توسط نشر نیماژ منتشر شد.
 
باغ ملی: اثر کورش اسدی، مجموعه داستانی است که از هشت داستان کوتاه تشکیل و طی روزهای گذشته راهی بازار نشر شده است.

«ساین شاین»، «باغ مهتاب»، «باغ من»، «باغ سوخته»، «‌باغ ملی»، «ایستگاه فانوس»، « جفت» و «کوچه‌ی بابل» عنوان هشت داستان این کتاب است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «توی همین خیال بودم که یک نفر از میان درخت‌ها بیرون آمد، ایستاد، خودش را تکان داد، دو دستش را به دو طرف باز کرد، خمیازه کشید و تا مرا دید برّوبر نگاهم کرد. پالتوی بلند خاکستری رنگی تنش بود که یک آستین نداشت. رفت کنار حوض ایستاد. بعد خم شد چیزی برداشت و پرت کرد طرف درخت‌ها. طرف درخت‌ها یک کلاغ پرید هوا و چند بال نزده افتاد زمین و همان‌ طور که بال چپش را می‌کشید زمین، رفت میان درخت‌ها...»

مجموعه داستان «باغ ملی»، اثر کورش اسدی در 80 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و به‌بهای 8 هزار تومان توسط نشر نیماژ منتشر شده است.

تار مو:اثر سعید بردستانی، عنوان مجموعه داستانی است که از 28 داستان کوتاه تشکیل شده است. این کتاب در رابطه با تنهایی انسان معاصر است و نویسنده در آن به موضوع با اهمیت حریم خصوصی پرداخته‌ است.

مخاطب در نخستین برخورد با این کتاب تصور می‌کند که با یک مجموعه داستان روبه‌رو است اما با مطالعه کتاب و زنجیره بهم پیوسته درمی‌یابد که کتاب مورد نظر یک رمان کوتاه است.

در توضیح سبک نوشته‌های نویسنده این کتاب باید گفت که بردستانی در داستان‌های خود به‌دنبال رسیدن به چیزهای نو و بدیع است و از کلیشه شدن به‌شدت گریزان است. اندیشه و تفکری که از ورای نوشته‌های این نویسنده جوان تراوش می‌یابد، گویای اتفاق خوبی نه تنها در داستان‌نویسی منطقه جنوب، بلکه کشور است. این نویسنده می‌کوشد تا با گره زدن واقعیت به فراواقعیت اثری را خلق کند که مخاطب را درگیر و به کندوکاو در هستی و موضوعات انتخابی خویش ترغیب کند.

سعید بردستانی نویسنده‌ای است که با نخستین اثرش یعنی «هیچ» که توسط انتشارات ققنوس منتشر شد، مورد توجه منتقدین ادبیات قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه گام اول شد.

مجموعه داستان «تارِ مو»، اثر سعید بردستانی در 70 صفحه، به شمارگان 1100 نسخه و به‌بهای 7 هزار تومان توسط نشر نیماژ منتشر شده است.
 این هیچ دنباله دار: اثر فرزاد آبادی عنوان مجموعه شعری طنز است که از 16 شعر سپید بلند تشکیل شده است.

شاعر در شعرهای این کتاب سعی کرده بیشتر به جزئیات زندگی نزدیک شود و در سرایش آن‌ها از طنزی تلخ و ابعاد مختلف زبانی بهره ببرد؛ به این ترتیب، می‌‌توان گفت که شعرهای این کتاب نسبت به شعرهای پیشین شاعر عمق بیشتری دارد.

مجموعه داستان «این هیچ دنباله‌دار»، اثر فرزاد آبادی در 56 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و به‌بهای 7 هزار تومان توسط نشر نیماژ منتشر شده است.

جدید ترین اثر سید علی صالحی نیز برای نمایشگاه کتاب امسال به چاپ می رسد.

 «دختر ویلون‌زن در کوچه‌های برفی آذر ماه» جدیدترین اثر سیدعلی صالحی است که برای دریافت مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است و انتظار می‌رود بعد از گذشت سه سال جدیدترین آثار این شاعر مطرح کشورمان در قالب کتابی توسط نشر چشمه عرضه شود.

این مجموعه شعر حدود 100 صفحه‌ است و گرایش غالب در این دفتر همان حضور رمزیت در شعر حکمت است. پیش از این سیدعلی صالحی در سال 95 کتاب «منشور شعر حکمت»‌ را توسط نشرچشمه عرضه کرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲