شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۴۷۳
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
در گفتگو با دیباچه
سعید داخ بازیگر عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما که این روزها نمایش «سونات شب» را در سالن انتظامی به روی صحنه دارد، موفقیت اثرش را حاصل همکاری اعضای خوب گروهش می داند.

سعید داخ بازیگر و کارگردان تئاتر که در سالهای اخیر بیشتر در عرصه تلویزیون و سینما فعال بوده، از روز گذشته 15 فروردین ماه نمایش «سونات شب» را در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه برده است؛ این کارگردان درباره نمایشش به خبرنگار تئاتر دیباچه گفت: برای اجرای «سونات شب» دو متن نمایشی انتخاب کرده ام که یکی «بی اعتنا» نام دارد و نوشته ژان کوکتو است و دومی، «ببخشید، شماره عوضیه» نوشته لوسیل فلچر است که اولی را پرویز تأییدی ترجمه کرده و دومی را منیژه محامدی به فارسی برگرداننده است.

سعید داخ: پس از سال ها به تئاتر بازگشته ام/ از حضور گرانبهای حمیدرضا نعیمی استفاده کردم

سعید داخ در توضیحات بیشتر گفت: برای اجرای ایده ام دو متن همگون می خواستم؛ که یکی به آشفتگی های درونی یک زن بپردازد و دومی به آشفتگی های بیرونی اش؛ که پس از جستجوهای فراوان به این دو اثر رسیدم و حال آنها را در یک نمایش به نام «سونات شب» به روی صحنه می برم.

این هنرمند گفت: دو نمایش با یک دکور اجرا می شوند زیرا صحنه به گونه ای طراحی شده که ویژگی های لازم را برای اجرای هردو اثر دارد؛ و بابت این موضوع از رضا مهدی زاده طراح صحنه خلاق و خوش فکر سپاسگزارم.

داخ در ادامه گفت: از آنجایی که هنرمند خوب و کاربلدی چون حمیدرضا نعیمی را به عنوان مشاور کنار خودم داشتم بسیار خوشحالم؛ زیرا در کارگردانی اثر کمک های فراوانی به من کرد و باعث شد ایده ام را به اجرا برسانم و نمایش قابل قبولی را به روی صحنه ببرم.

سعید داخ در پایان، ضمن تشکر از تک تک اعضای گروهش، حضور منوچهر زنده دل بازیگر، دوبلور و گوینده رادیو را در نمایشش مغتنم دانست گفت: از سال 1384 در عرصه تئاتر نبوده ام و حال پس از سالها بازگشته ام و همه تلاشم این است که آثار نمایشی بیشتری را به روی صحنه ببرم

نمایش «سونات شب»به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید داخ، با بازی گیلدا حمیدی، بهار نوحیان و امیر رئیسیان و با صدای منوچهر زنده دل، سعید داخ و فهیمه معین تا روز پنجشنبه 31 فروردین ماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه است و رأس ساعت 19:45 اجرا می شود. از دیگر عوامل این اثر نمایشی می توان به حمیدرضا نعیمی(مشاور کارگردان)، فرشته حدادپور(طراح لباس)، رضا مهدی زاده(طراح صحنه) و محمد بهرامی(مشاور رسانه ای) اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار