پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
در گفتگو با دیباچه عنوان شد
ایرج راد بازیگر سه عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما که تاکنون در آثار بسیاری ایفای نقش کرده است قرار است در نمایش «دیوان تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان بازی کند و شاید نمایش نیمه تمام زنده یاد جعفر والی را به روی صحنه ببرد.

ایرج راد بازیگر و کارگردان عرصه تئاتر و سینما که تاکنون با کارگردان های شاخصی چون حمید سمندریان، رکن الدین خسروی و بهروز غریب پور ایفای نقش کرده است درباره فعالیت هایش در عرصه بازیگری به خبرنگار تئاتر دیباچه گفت: قرار است از امروز در جلسات تمرین نمایش «دیوان تئاترال» حاضر شوم.

ایرج راد: در نمایش هادی مرزبان ایفای نقش می کنم/خودم را به جعفر والی مدیون می دانم

راد افزود: نمایشنامه «دیوان تئاترال» را علی نصیریان سالها پیش نوشته و قرار است هادی مرزبان پس از سالها آن را کارگردانی کند و جز خودم بازیگرانی چون سعید امیر سلیمانی، داوود فتحعلی بیگی، خسرو احمدی، فرزانه کابلی و امین زندگانی در آن ایفای نقش می کنند.

ایرج راد درباره فعالیت های دیگرش در عرصه هنر گفت: پیش تر به اتفاق هرمز هدایت در نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» آخرین اثر زنده یاد جعفر والی بازی می کردم که با مرگ او نیمه تمام ماند؛ حال از آنجاییکه خودم را به این هنرمند بزرگ مدیون می دانم و بر اساس قراری که پیش تر با اعضای گروه گذاشتیم، قصد دارم در صورت فراهم شدن شرایط آنرا اجرا کنم؛ که در اینباره با خانواده زنده یاد والی گفتگو کرده ام و آنها موافقتشان را اعلام کرده اند؛ البته امیدوارم شرایط هرمز هدایت نیز برای اجرای نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» فراهم باشد تا آنرا بر اساس دیدگاه و سبک و سیاق جعفر والی آنرا به روی صحنه ببریم.

ایرج راد در پایان گفت: به جز اینها قصد دارم نمایشی را کارگردانی کنم اما تا قطعی نشدن چند و چون آن، درباره جزئیاتت آن سخنی نمی گویم.

ایرج راد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه کاردیف ولز است و از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور عنوان درجه یک هنری دریافت کرده است. این هنرمند که به مدت 15 سال پیاپی مدیرعامل خانه تئاتر بود تاکنون در نمایش هایی چون «آی با کلاه آی بی کلاه» به کارگردانی علی نصیریان، «مروارید» به کارگردانی اکبر زنجان پور، «رویاهای رام نشده» به کارگردانی سیاوش طهمورث، «بازرس» به کارگردانی عزت الله انتظامی بازی کرده و چند اثر نمایشی را کارگردانی کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار