جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
در نشست خبری سریال نوروزی «علی البدل» عنوان شد:
محسن تنابنده در نشست این سریال عنوان کرد: که این داستان را دو سال و نیم قبل ارائه کرده بودیم که به دلیل مشغله هایمان ساخت آن به نوروز موکول شد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون دیباچه، نشست خبری عوامل سریال «علی البدل» عصر دیروز با حضور سیروس مقدم، مهدی فخیم‌زاده، محسن تنابنده، هادی کاظمی، بهرام افشاری و هومن حاجی عبداللهی برگزار شد. 

مقدم: ریسک آگاهانه برای ساخت سریال داشتیم/کلیت کار را دو سال و نیم قبل ارائه داده بودیم
 
سیروس مقدم کارگردان این سریال نوروزی ابتدا در خصوص جدید بودن  این داستان گفت: سریال های سال های اخیر من در موقعیت های واحد و ژانر بخصوصی نبوده است و هر بار سعی کردیم موقعیت های جدیدی را کشف کنیم. حتی سریال «پایتخت» هم که 4 فصل از آن ساخته شد، در ابتدا از جهت داستان و موقعیت کمدی تازگی داشت اما بعد از مدتی به عادت تبدیل شد.

 مقدم افزود: هنرمندان از رفتن به دنبال موضوع جدید می ترسند. اما ما در اين سریال وارد فضای جدیدی شدیم که همه چیز را از لباس، دکور و ... خودمان طراحی کردیم.

مقدم در خصوص طرح سریال نیز گفت: طرح اولیه را دو سال قبل به تلویزیون ارائه دادیم اما به دلیل سختی کار و اینکه باید در یک فصل مشخص ساخته می شد، ساخت آن به تعویق افتاد. 

مقدم: ریسک آگاهانه برای ساخت سریال داشتیم/کلیت کار را دو سال و نیم قبل ارائه داده بودیم
 
او در ادامه افزود: برخي از ما هراس داریم که سراغ پدیده های جدیدتر برویم و کمدی های تازه تر را تجربه کنیم ولی ما می دانستیم که در سریال «علی البدل» قرار است یک فضای جدید را از نقطه شروع بسازیم.


مقدم با اشاره به ساخت سریال «علی البدل» تصریح کرد: در این روستا گویش، پوشش و دکوراسیونی جدید طراحی شد به گونه ای که ممکن بود تماشاچی احساس کند همه چیز برایش غریبه است و این ریسکی بود که ما آگاهانه به آن پرداختیم و در آن پاگذاشتیم.

کارگردان این سریال عنوان کرد: «علی البدل» در ناکجاآباد اتفاق می افتد تا هیچ کس اتفاقات این سریال را به خود نگیرد.


در ادامه محسن تنابنده نیز درباره ایده قصه بیان کرد: ممکن است یک قصه بارها تعریف شده باشد، فقط لحن و سر و شکل آن هر بار تغییر کند. ما مدعی بوجود آوردن هسته اصلی این قصه نیستیم ، اما من زمانی به یک روستای آب گرم در لاریجان رفتم که چند نفر در آنجا درباره مساله و بحران آب حرف می زدند و این خیلی برای من جالب بود که افرادی که در آب غوطه ور هستند از آن به عنوان یک مشکل یاد می کنند.
در ادامه در این نشست مقدم در واکنش به سوال دیگری درباره جهت گیری های سیاسی «علی البدل» اظهار کرد: ما یاد گرفتیم که سریال ها بتوانند خود را با روزگارشان منطبق کنند و وقتی با آنچه که در جهان اتفاق می افتد هماهنگ باشند، فیلمنامه پویاتری خواهیم داشت. 

در ادامه محسن تنابنده در پاسخ به انتقادی دیگر درباره شخصیت پردازی ضعیف سریال و قصه عنوان کرد: به نظرم قصه همانقدر که لازم است باید حرف بزند. اینکه آدم های قصه در گذشته چه بوده اند و چه می کرده اند اهمیتی ندارد. آغاسی خبری را برای شهر می آورد که فضا را عوض می کند.

وی درباره انتخاب یک ناکجا آباد عنوان کرد: عدم پذیرش از سوی تلویزیون، دولتمردان و اصناف باعث می‌شود که نه تنها این سریال بلکه سریال های دیگری مثل «شب های برره» ناکجا آباد را انتخاب کنند و این به دلیل سانسور است،  زیرا این نهادها همه چیز را به خود می گیرند وگرنه ما آنقدر متوجه می شویم که بتوانیم شرایط را تعریف کنیم،  ولی باور کنید طاقتی برای شنیدن وجود ندارد.


تنابنده بازیگر مجموعه های «پایتخت» در پایان تصریح کرد: مخصوصا زمانی که قصه ها رنگ و بوی سیاسی می گیرند شرایط بدتر می‌شود و بعد مواجهه شما با گروهی است که دیگر اصلا طاقت ندارند؛ این یک حقیقت است که باید آن را بپذیریم.


فخیم زاده در خصوص چگونگی پذیرفتن این نقش و ایفای آن گفت: من تا به حال در چنین ژانری کار نکرده بودم و برایم جذاب بود. این علاقه را هم داشتم که با سیروس مقدم که سال ها است که او را می شناسم و از قدیم هم با هم کار کرده ایم همکاری داشته باشم.


سعیده سادات احمدی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بي نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
3
0
من سريال اينخت را خيلي دوست داشتم اما اين سريال اصلا قشنگ نبود هيچ خيلي هم مسخره بود. چون اصلا داستان خوبي نداشت ما توقعمان از آقاي تنابنده و آقاي مقدم بيشتر از اينها بود. . مردم فيلم خوب و بد را از هم تشخيص مي دهند . البته لوكيشن فيلم خوب بود و با ي داستان خوب مي شد كار خوبي را ارائه داد اما ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲