شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
به گزارش دیباچه
در سال جدید چه نمایش هایی برای اجرا به روی صحنه رفته اند و کدام اثر را برای تماشا انتخاب کنیم؟

به گزارش خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه، سالن های تئاتر پایتخت در سال جدید میزبان نمایش های جدیدی هستند و دوستداران تئاتر می توانند برای اطلاع از شناسنامه آثار و جزئیات بیشتر به لیست پیش رو مراجعه کنند.

سال 1396 و نمایش های روی صحنه


تئاتر شهر

تالار اصلی

نمایش «هملت» یکی از آثار شاخص ویلیام شکسپیر به کارگردانی آرش دادگر با بازی مهران امام بخش، حسام منظور، بهروز کاظمی، عمار عاشوری، علیرضا آرا، امین طباطبایی، شبنم فرشاد جو، پانته آ پناهی ها، مونا فرجاد. این نمایش از پنجشنبه ۱۷ فروردين تا چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 19:30 اجرا می شود.


تالار چهارسو

«بوف کور» با نگاهی به اثر ماندگار صادق هدایت، به کارگردانی ناصر حسینی مهر با بازی، بابک قهرمانی، مژگان خالقی، نیره سادات میرزایی، شاهو رستمی، عزالدین توفیق، میثم دامن زه، مهشید کاظمی، وحید فریدی، رضا شهرآ، اسماعیل خزایی، مرتضی مظلومی. نمایش «بوف کور» ازسه‌شنبه ۱۵ فروردین تا جمعه ۲۲ اردییهشت ماه به روی صحنه می رود و ساعت اجرای آن ۲۰:۰۰ است.


تالار قشقایی

نمایش «شلتر» به نویسندگی ساناز بیان، با طراحی و کارگردان امین میری و با بازی الناز اسمعیل زادگان، بهار اعتماد، سمیرا اکبری، سارا بانکی، بهنوش پات، ساناز پوردشتی، ستاره جباری، خدیجه حسانی، ساجده حمیدی، سرور خسروانی و ...

نمایش «شلتر» تا جمعه، ۱۸ فروردین ماه به روی صحنه است و رأس ساعت ۱۷:۳۰ اجرا می شود.

نمایش«بی پدر» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات با بازی حسین منفرد، ابراهیم نائیج، علی حسین زاده، میلاد آریافر، علیرضا گلدهی، کوروش شاهونه.

این نمایش از سه شنبه 22 فروردين ماه تا یکشنبه 10 ارديبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت20:00 اجرا می شود.


تالار سایه

«مرگ آسید کاظم» نوشته احسان بدخشان (با نگاهی به نمایشنامه آسید کاظم اثر زنده یاد محمود استاد محمد)، به کارگردانی محمد محقق منتظری با بازی هادی افشار، احمد لشینی، ابوذر ساعدی، وحید نفر و مهرداد ضیایی. نمایش «مرگ آسید کاظم» از سه‌شنبه ۱۵ فروردين ماه تا جمعه ۰۱ ارديبهشت ماه به روی صحنه می رود و ساعت اجرای آن ۲۰:۰۰ است.

نمایش «وارونه» به نویسندگی همایون حجازى و على نورانى و کارگردانی همایون حجازى با بازی اسماعیل گرجى، بی تا عزیز اقلی، امین اسفندیار و على نورانى. این نمایش از جمعه 25 فروردين ماه تا یکشنبه 10 ارديبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت18:00 اجرا می شود.

کافه تریای اصلی تئاترشهر

نمایش «کافه پولشری» نوشته آلن وتز، با کارگردانی و بازیگری الهام پاوه نژاد. این نمایش از پنجشنبه ۱۷ فروردين ماه تا يكشنبه ۱۷ ارديبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت ۱۸:۰۰ اجرا می شود و قیمت بلیت آن بیست هزار تومان است.


پلاتو اجرا

نمایش «برلین» با طراحی و کارگردانی آریان رضایی، با بازی رویا دعوتی و محمد هادی عطایی.

نمایش «برلین» از دوشنبه ۱۴ فروردين ماه تا پنجشنبه ۳۱ فروردین به روی صحنه است و رأس ساعت ۱۸:۳۰ اجرا می شود و قیمت بلیت آن بیست هزار تومان است. لازم به یادآوری است دیدن این نمایش به افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود.

تئاترشهر در چهارراه ولیعصر واقع شده است.


تماشاخانه ایرانشهر


سالن استاد ناظر زاده کرمانی

نمایش «آوازهای سرشام» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی، با بازی علیرضا مهران، فرامرز قلیج خانی، غزاله جزایری، رستا رضوی، امین وحیدی پور، سینا نصرالهی، شِیماء ملکیان، جعفر کرمانی. این نمایش از پنجشنبه 17 فروردين تا یکشنبه 17 ارديبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت21:00 اجرا می شود.

نمایش «ولپن» نوشته بن جانسون به کارگردانی مهدی کوشکی، با بازی سجاد باقری، حسین برفی نژاد، ماهان خورشیدی، غزل شجاعی، امیر حسین طاهری، محمد طیب طاهر، صحرا فتحی، عرفان ناصری، آذین نظرى، میلاد نصر الهی، مجید نوروزی، میثم نوروزی. این نمایش از جمعه 18 فروردين ماه تا جمعه 15 ارديبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت21:00 اجرا می شود.

سالن استاد سمندریان

نمایش «سونات پاییزی» نوشته اینگمار برگمان به کارگردانی جلال تهرانی با بازی گلچهره سجادیه و بهاره رهنما. این نمایش از چهارشنبه 16 فروردین تایکشنبه 17 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:30 اجرا می شود.

نمایش «و چند داستان دیگر» به نویسندگی و کارگردانی پیام لاریان با بازی مهدی حسینی نیا، حمید رحیمی، معصومه کریمی، مجتبی فلاحی، سینا کرمی، افشین زمانی، الهه شه پرست، سجاد تابش، کیوان ساکت‌اف، عامر مسافر آستانه، ملودی آرام نیا، مریم نقیبی. این نمایش پنجشنبه ۱۷ فروردين ماه تا يكشنبه ۱۷ ارديبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 18:30 اجرا می شود.


تماشاخانه ایرانشهر در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان واقع شده است.


خانه هنرمندان

سالن استاد انتظامی

نمایش «من تو آیینه» به نویسندگی و کارگردانی غزل شجاعی با بازی آذین نظری، غزل شجاعی. این نمایش از سه شنبه 15 فروردین ماه تا چهارشتبه 6 اردیبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 18:00 اجرا می شود.

نمایش «و خداوند، هایم را فراموش کرده است» نوشته هومن سیدی به کارگردانی هامون سیدی، با بازی کیارش اردشیرپور، مرجان اتفاقیان، معین شاهچراغی، سوگل خلیق، وحید منافی. این نمایش از سه شنبه 15 فروردین ماه تا چهارشتبه 6 اردیبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 21:00 اجرا می شود.

نمایش «سونات شب» به کارگردانی سعید داخ، با بازی گیلدا حمیدی، بهار نوحیان، امیر رئیسیان. این نمایش از سه شنبه 15 تا پنجشنبه 31 فروردین ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 19:45 اجرا می شود.

خانه هنرمندان در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر واقع شده است.


سالن حافظ

نمایش «نویسنده مرده است» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی با بازی لادن مستوفی و آرش عباسی. این نمایش از پنجشنبه 17 فروردین ماه تا چهارشنبه 13 اردیبهشت به روی صحنه است و رأس ساعت 19:00 اجرا می شود.

سالن حافظ در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت واقع شده است.


تئاتر باران

نمایش «کلاه آهنی ها» به نویسندگی و کارگردانی پژمان عبدی با بازی محمد‌علی حسینعلی پور، میثاق زارع، پژمان عبدی، مهتاب شیروانی. این نمایش تا جمعه 18 فروردین ماه به روی صحنه است و رأس ساعات 16:30 و 21:00 اجرا می شود.

نمایش «مافیا» به نویسندگی و کارگردانی افروز فروزند با بازی نگار عابدی، حمیدرضا فلاحی، علی تاجمیر، میثاق زارع، غزاله نظر، اِروین گالستیان، تنی آواکیان. این نمایش تا تا پنجشنبه ۳۱ فروردين ماه به روی صحنه است و ساعت اجرای آن ۲۱:۰۰ است.

نمایش «سیزیف و کمدی مرگ» به کارگردانی علی ضیایی و مسعود اوستا با بازی محمدرضا مالکی، فرامرز قلیچ خانی، شیما لطیفی، محمدعلی حسینعلی پور، مسعود روستا. این نمایش تا پنجشنبه 31 فروردین ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 18:30 اجرا می شود.

تئاتر باران در خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲ واقع شده است.

تئاتر پالیز

نمایش «آخرین نامه» به نویسندگی و کارگردان مهرداد کوروش‌نیا با بازی نوید محمدزاده، میثم نوروزی، پوریا رحیمی سام. این اثر هر روز به جز شنبه ها راس ساعت 18:00 اجرا می شود و تا 25 فروردین ماه به روی صحنه است.

نمایش «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا به کارگردانی علی سرابی با بازی مارال بنی آدم، ستاره پسیانی و نوید محمد زاده. این نمایش هر روز رأس ساعات 20:00 و 22:00 اجرا می شود و تا 31 فروردین ماه به روی صحنه است.

نمایش «پپرونی برای آقای دیکتاتور» به کارگردانی علی احمدی، با بازی محسن کیایى، خسرو احمدى، نسیم ادبى، پژمان جمشیدى، على احمدى، سوگل قلاتیان و با حضور افتخاری فریده سپاه‌منصور. این نمایش از چهارشنبه 16 فروردین ماه تا 16 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:30 اجرا می شود.

نمایش «هام» به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله زاده، با بازی سروش طاهری، آرزو نبوت، مانلی حسین پور، حسین شفیعی، میر نادر مظلومی، حسین پورکریمی و...

این نمایش از یکشنبه 20 فروردین ماه تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 18:00 اجرا می شود.

تئاتر پالیز در تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ واقع شده است.


تماشاخانه سنگلج

نمایش «خواستگاری» به نویسندگی و کارگردانی عظیم موسوی با بازی محمود راسخ‌فر، علی فتحعلی، ثمیلا کریمی، رضا گیلانپور، حمیدرضا مرادی. این نمایش تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 19:30 اجرا می شود.

تماشاخانه سنگلج در پایین تر از میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت واقع شده است.


تماشاخانه مولوی

نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» به نویسندگی مونا احمدی و محمدحسین معارف به کارگردانی شیوا مسعودی با بازی نگین کشفی، متین گودرزی، سارا شاهرودیان، اسماعیل کمالی دهقان، بهداد بلیغ فر و ساینا سراج. این نمایش 17 فروردین ماه تا جمعه 15 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 18:00 اجرا می شود.

نمایش «آدم آدم است» نوشته برتولت برشت به کارگردانی حبیب الله دانش با بازی حسن برجکی، فرزانه جمال زاده، پیام حقی، فریبا رسولی، علی اصغر زارعی، محمدرضا صالحی، صادق طالعی، عباس طباطبایی، حسن فضلی، نگار محمدزاده، عباس نورمحمدی، فریبرز واحدی. این نمایش از جمعه 18 فروردین ماه تا پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 20:30 اجرا می شود.

نمایش «ماراساد» نوشته پیتر وایس به کارگردانی مریم برزگر با بازی شکیب شجره و همایون حیدرزاده. این نمایش از جمعه 18 تا پنجشنبه 31 فروردین ماه به روی صحنه است و رأس ساعت 19:30 اجرا می شود.

تماشاخانه مولوی در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، سالن اصلی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران واقع شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار