جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۳۵۸
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: آموزش‌ و پرورش به‌دنبال این است که در سال ۹۷ میزبانی از گردشگران را برعهده نداشته باشد.

به گزارش دیباچه، زهرا احمدی‌پور در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که در سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تلاشی که در استان کرمانشاه انجام شده، درخور توجه است و سعی شده با توجه به نوع آثاری که در این استان وجود دارد، به حوزه گردشگری کرمانشاه تنوع داده شود که جلوه‌های گوناگون آن در بخش‌های مختلف استان قابل دیدن است.

آیا آموزش و پرورش میزبان گردشگران در سال 97 خواهد بود؟

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: انتظار دوری نیست که استان کرمانشاه بیش‌ از پیش معرفی شود. به همین منظور، تور رسانه‌ای به‌ مقصد استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری این تور در اسفندماه سال گذشته به‌ مقصد سیستان‌وبلوچستان، گفت: براساس گزارش استاندار سیستان‌ و بلوچستان، ورود گردشگران به این استان در نوروز ۹۶ حدود ۲۰ درصد افزایش یافت که یکی از عوامل آن، برگزاری همین تور رسانه‌ای بود.

او با اشاره به درخواست مدیران استان کرمانشاه درباره معرفی جهانی این استان با ثبت آثار، بیان کرد: البته این استان یک اثر در فهرست جهانی یونسکو دارد، اما در حوزه ثبت‌ ملی، نگاه ویژه‌ای داریم و آثاری را که شرایط لازم را دارند، در دستور کار قرار داده‌ایم؛ اکنون محور ساسانی و منظر فرهنگی اورامانات برای ثبت‌ جهانی در برنامه‌ریزی‌های این سازمان قرار دارند.

احمدی‌پور به مجاورت مرزی ایران و عراق اشاره کرد و گفت: روند تبادل گردشگر در این استان با عراق به این صورت بوده که زائران از این استان برای زیارت عتبات عالیات عبور می‌کنند، اما این روند باید به این صورت باشد که گردشگران از عراق نیز به ایران و استان کرمانشاه وارد شوند و در این میان، حوزه گردشگری سلامت می‌تواند در استان کرمانشاه مورد توجه گردشگران کشور عراق قرار گیرد.

وی همچنین به ظرفیت صنایع‌ دستی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه به فرصت پسابرجام می‌توان از این فرصت به‌نحو مطلوب استفاده کرد و برای صادرات صنایع‌ دستی به عراق استفاده کرد.

احمدی‌پور همچنین با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، افزود: به‌طور حتم در این میان صنایع‌ دستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گفت: هماهنگی بین‌ دستگاهی در استان کرمانشاه فرصت بسیار مناسبی است و معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری تنها وظیفه سازمان میراث‌ فرهنگی نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند تا بتوانیم به مرحله‌ای برسیم که برای هر اقدامی پیوست میراث‌ فرهنگی داشته باشیم.

احمدی‌پور با بیان این‌که کرمانشاه مسیر خود را در گردشگری پیدا کرده است، اظهار کرد: این‌که کرمانشاه محور تاریخی را برای توسعه گردشگری خود انتخاب کرده، نشان‌دهنده این است که این استان می‌تواند در سال‌های آینده به یکی از جدی‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شود.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اسکان گردشگران در مدارس، گفت: با توجه به این‌که آموزش‌ و پرورش به دنبال این است که در سال ۹۷ میزبانی از گردشگران را برعهده نداشته باشد، باید ظرفیت‌های جایگزین را شناسایی کنیم و بر همین اساس و براساس برنامه‌ریزی‌ها و تفاهم صورت‌گرفته برخی مراکز دانشگاه آزاد می‌توانند به مراکز اقامتی در طول سال تبدیل شوند و به عرضه خدمات به گردشگران و مسافران بپردازند. همچنین براساس برنامه‌ریزی‌ها قصد داریم با مشارکت برخی دستگاه‌ها نوع متوسطی از هتل‌هایی را با درجه سه‌ ستاره در ایران احداث کنیم که اقشار مختلف بتوانند در این مراکز اقامت کنند.

او افزود: در صورت تصویب این طرح در دولت و اجرایی شدن آن علاوه‌ بر این‌که ساخت‌وساز در کشور دوباره جان خواهد گرفت، کلاس خاصی از هتل‌ها و مراکز اقامتی در کشور ایجاد خواهد شد که به توسعه گردشگری ارزان‌قیمت کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲