جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
سال 95 برای برخی بازیگران سال خوبی بود چرا که توانستند در فیلم های موفقی ظاهر شده و به ایفای نقش بپردازند.
به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر پایگاه خبری دیباچه، با توجه پایان یافتن سال نود پنج و شروع اکران های سال نود و شش به سراغ بازیگرانی رفته ایم که در سال 95 پرکار بودند و دیده شده اند.

پر کارترین های سینما در سال 95 چه کسانی بودند؟
 
شقایق فراهانی 
شقایق فراهانی امسال در هفت فیلم، خانه کاغذی، دعوتنامه، نیمکت، پشت دیوار سکوت، انزوا، دزد و پری  و چراغ های ناتمام حاضر شده و از این حیث رکورددار پرکارترین بازیگر زن سینما را به خود اختصاص داده است.


آتیلا پسیانی
 پسیانی امسال در پنج فیلم «سیانور»ساخته بهروز شعیبی«نیمه شب اتفاق افتاد» ساخته تینا پاکروان، «دلبری» ساخته سید جلال دهقانی اشکذری، «آشوب»ساخته کاظم راست‌گفتار و «نقش نگار» ساخته علی عطشانی حضور داشت. 


بهنوش بختیاری 
بختیاری که در جشنواره فجر سی و پنجم در فیلم «ماجان»ساخته رحمان سیفی آزاد در یک نقش متفاوت حضور داشت، سال نودوپنج را با کمدی پرفروش مانی حقیقی در « 50کیلو آلبالو»شروع کرد. همچنین بختیاری با بازی در فیلم‌های «دزد و پری» ساخته حسین قناعت در ژانر کودک و نوجوان و «مشکل گیتی» ساخته بهرام کاظمی حضور داشت؛ اما مهم‌ترین نقش‌آفرینی بختیاری در سالی که گذشت که اتفاقاً مهم‌ترین اثر کارنامه هنری او نیز هست حضور در  فیلم «من»ساخته سهیل بیرقی است. نقشی متفاوت که نامزدی سیمرغ بلورین نقش مکمل را از جشنواره سی و پنجم فجر هم برایش به ارمغان آورد.


حمید فرخ نژاد 
 وی با بازی در«هیهات» هادی مقدم دوست، «مشکل گیتی» ساخته بهرام کاظمی، «ماهمه گناهکاریم» ساخته حامد امرایی و «خوب، بد، جلف» قاسم خانی توانست روی پرده سینما برد و بیش از پیش بدرخشد.

مریلا زارعی
پای ثابت سینمای ایران! سالی نیست که حداقل یکی دو فیلم در اکران نداشته باشد و طبیعتاً امسال هم از این قاعده مستثنا نیست. مریلا زارعی سال نودوپنج را در حالی به پایان برد که علاوه بر نقش‌آفرینی در سه فیلم مطرح، توانسته برای بازی در فیلم « زیر سقف دودی» آخرین ساخته پوران درخشنده، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را کسب کند. زارعی با بازی در نقش اول فیلم « گیتا» ساخته مسعود مددی، نقشی مکمل در فیلم «دختر» ساخته رضا میرکریمی و « بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران در سال نود و پنج بود.


بابک حمیدیان
دیگر بازیگری که سال ۱۳۹۵ را با چهار فیلم سینمایی به پایان رساند بابک حمیدیان است. برخلاف گلایه‌های حمیدیان در جشن خانه سینما که دیده نمی‌شود، باید گفت حمیدیان سال پرباری را گذرانده و خیلی هم خوب دیده‌شده است. فیلم‌های سینمایی «بادیگارد» «سیانور»، «مرگ ماهی» روح‌الله حجازی و «هیهات» ساخته هادی مقدم دوست به ایفای نقش پرداخت و به اندازه کافی مورد استقبال قرار گرفت.

طناز طباطبایی
 طناز طباطبایی هم‌سال نسبتاً پرکاری را گذراند. بازی «خشم وهیاهو» هومن سیدی که نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را برایش به ارمغان آورد، « اروند»کاری از پوریا آذربایجانی، فیلمی با محوریت دفاع مقدس و شهدای غواص و «مرگ ماهی» آخرین اثر روح‌الله حجازی فعالیت‌های سینمایی طباطبایی در سال نودوپنج بود.



نوید محمدزاده
با بازی در فیلم‌های «خشم وهیاهو»هومن سیدی و «لانتوری» رضا درمیشیان درخشید. محمدزاده که قبل از آنکه ستاره سینما باشد، بازیگر صحنه تئاتر بوده است، امسال هم‌ریشه‌هایش را قطع نکرد و با نقش‌آفرینی در نمایش‌های موفقی چون خدای کشتار، دکلره و رومئو وژولیت نیز خوش درخشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار