جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۰ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون پایگاه خبری دیباچه، با توجه به این که خبر تولید کلاه قرمزی بعد از دو سال دلگرمی در بین مردم برای دیدن عروسک های محبوبشان ایجاد کرد اما باز هم نشد!

کلاه قرمزی سال یک هزار وسیصد و نود و چند پخش می شود!

پس از اینکه دغدغه انتخاب عروسک گردان برای شخصیت اصلی برنامه به پایان رسید، ناگهان خبر توقف تولید به علت مسائل مالی در رسانه و بین مردم ناراحتی ایجاد کرد که چرا و به چه دلیل؟! که حمید مدرسی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: ما امسال می‌خواستیم «کلاه‌ قرمزی» را تولید کنیم اما نه اسپانسر داشتیم و نه شبکه بدهی‌های ما را برگرداند و الان هم با کمبود بودجه مواجه شده‌ایم، کار ما به دلیل بی‌پولی از هفته پیش متوقف شده است و من از طرفی می‌بینم که سازمان صدا و سیما، این مجموعه را در کنداکتور قرار داده و درباره آن اطلاع‌رسانی کرده اما وقتی درباره این بدهی‌ها با شبکه جلسه می‌گذاریم، مساله را به بالا ارجاع می‌دهند.

تهیه‌کننده مجموعه «کلاه قرمزی» بیان کرد: سازمان از سه سال پیش به ما بدهی دارد و برای مجموعه‌ای که قرار شد امسال تولید کنیم، تنها یک قسط به ما پرداخت شده است در حالی که گروه ما امسال از ۵۰ تا ۶۰ نفر به حدود ۱۰۰ نفر رسیده و بسیار گسترده شده است.
مدرسی با اشاره به ویژگی‌های مجموعه «کلاه قرمزی» در سال ۹۶ توضیح داد: این مجموعه امسال بسیار جالب‌تر شده، دکور ما دو برابر شده و می‌تواند پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون باشد. ما از چند ماه پیش با جدیت کار را شروع کردیم و آیتم‌های ۱۳ قسمت مجموعه به طور ناقص تولید شده، اما مساله این است که شبکه برای مناسبت‌های سال هم از ما کار می‌خواهد ولی ما بودجه لازم را برای تکمیل کار نداریم.
وی در پایان گفت: متأسفانه ما زمان را هم از دست دادیم، پروژه قرار بود مشارکتی باشد، اما نه ما توانستیم این مشارکت را فراهم کنیم و نه خود سازمان. تلویزیون هم شاید تقصیر نداشته باشد و اکنون در بی‌پولی قرار دارد، اما ما و گروه این کار واقعاً نمی‌دانیم چگونه باید مساله را رفع کنیم.
مجموعه «کلاه قرمزی» سال گذشته نیز به دلیل داشتن طلب از شبکه و سازمان صدا و سیما به تولید نرسید.
 
 اما پس از چند روز مسئولین شبکه دو اعلام کردند برنامه کلاه قرمزی طبق ساعت اعلام شده پخش می شود که حمید مدرسی با انتشار مطلبی براین موضوع تاکید کرد که، این مجموعه هنوز هم در دوران توقف خود به سر می برد. و  مسئولین شبکه دو قصد پخش گلچین سال های قبل کلاه قرمزی را دارند .
که مسئوین مربوطه شبکه دو نیز این بار به صراحت اظهار کرد: ما در شبکه دو تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم تا مجموعه جدید «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۶ تقدیم طیف گسترده علاقه‌مندان و مخاطبان مشتاق این برنامه شود؛ لکن با کمال تاسف، زیاده خواهی‌های بی وقفه عوامل تولید آن که طی سالیان به یک عادت تبدیل شده، مانع از این است و می‌رود که این فرصت از ما و مخاطبان شبکه دریغ شود .

جعفری جلوه گفت: تاسف‌آورتر اینکه تهیه‌کننده این پروژه در یک فضاسازی رسانه‌ای یک‌سویه و ناصواب کوشیده است وانمود کند که سازمان صداوسیما درها را روی او بسته است و حاضر به تامین هزینه‌های مالی مجموعه نیست؛ این در حالی است که بنده در جلسات مکرر با ایشان به نمایندگی از سازمان و با اختیاراتی که ریاست محترم رسانه ملی و نیز معاونت محترم سیما به اینجانب تفویض کرده‌اند، با وجود محقق نشدن منابع مالی لازم وعده داده شده از طرف تهیه‌کننده، به ایشان اعلام کرده‌ام که سازمان برنامه در حال تولید «کلاه قرمزی» را با بهترین قیمت خریدار است؛ این یعنی حتی پنجاه درصد فراتر از مجموعه هزینه مالی «کلاه قرمزی».مدیر شبکه دو سیما با انتقاد از طرح برخی مسائل از سوی تهیه‌کننده مجموعه «کلاه قرمزی»گفت: لکن حتی این همه همراهی و توجه نیز افاقه نکرده است و ایشان با طرح مطالبات رنگ به رنگ و این بار اصرار بر نقض مقررات و قوانین مالی و معاملاتی لازم‌الاجرا صداوسیما، توقع تن دادن به رویه‌ای غیرقانونی دارد؛ یعنی دریافت مستقیم برخی منابع حاصل از اسپانسرها از سوی ایشان، بدون واریزی به خزانه و طی شدن مراحل قانونی و پرداخت هزینه‌های تولید از طرف سازمان صداوسیما .
جعفری جلوه خاطرنشان کرد: به هر حال عهد ما با مخاطبان شبکه دو پابرجاست و امید است به بهترین شکل ممکن محقق شود،
 تا اینکه تهیه کننده این برنامه از به توافق نرسیدن با مدیران تلویزیون برای پخش نوروزی این مجموعه پس از برگزاری جلسه‌ای مشترک خبر داد که شبکه ماهواره ای جم نیز بی نصیب نماند و شیطنت هایی کرد.
اما شاید موضوع مهمی که این روزها ذهن مردم را درگیر است این باشد که آیا مسئولین برنامه به مردم بی توجه هستند؟ یا مسئولین علاقه مردم را نادیده می گیرند و به آنها توجه نمی کنند؟
و اما به نظر شما بالاخره کلاه قرمزی نیز به «جم» سفر می کند؟ مسئولین تسویه حساب می کنند یا اینکه سازندگان کوتاه می آیند؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
0
جناب آقای جعفری جلوه
این برخورد با برنامه سازان درست نیست
چرا ستاره محبوب مردم را از تلویزیون راندید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲