پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
نه چندان حاشیه
در راستای انتصاب محمدمهدی حیدری به عنوان رییس جدید سازمان سینمایی، دیروز مراسم تقدیر از رییس اسبق این سازمان،حجت الله ایوبی در موزه سینما برگزار شد که جمعی از سینماگران در آن حضور داشتند و برخی درباره ایوبی سخنانی گفتند.

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، در مراسم تقدیر از حجت الله ایوبی رییس سابق سازمان سینمایی، که دیروز بیست و سوم اسفندماه در موزه سینما برگزار شد تعدادی از سینماگران حضور داشتند و برخی از آنها درباره ایوبی سخنانی گفتند.


سینماگران در مراسم تقدیر از ایوبی، درباره او چه گفتند؟


فاطمه معتمد آریا بازیگر فیلمهایی چون «روسری آبی»، «گیلانه» و «آباجان» و رییس هیأت مدیره خانه سینما

من در فرانسه، نکات زیادی از ایوبی یاد گرفتم. خوب بودن و بد بودن دست ما است و خوشحالم از اینکه به دورانی باز می گردم که عشق، شعور و دوستی وجود دارد.


مهدی کرم پور نویسنده و کارگردان فیلمهایی چون «پل چوبی»، «چه کسی امیر را کشت» و «صوفی و دیوانه»

من اولین چیزی که از ایوبی به خاطر دارم لبخند، ادب و احترام بود و من همیشه لبخند سیف الله داد را به خاطر می آوردم. همه ما شما را دوست داریم. حتی کسانی که امروز در این مراسم حضور پیدا نکرده اند.


رسول صدرعاملی کارگردان آثاری چون «دختری با کفشهای کتانی»، «من ترانه پانزده سال دارم» و «دیشب باباتو دیدم آیدا»

حجت الله ایوبی زمانی پا به عرصه میدان گذاشت که سینما نیازمند آغوشی گرم بود. ایوبی به افزایش مخاطب در سینمای ایران کمک کرد و اکران های «هنر و تجربه» نیز یکی از مهمترین اتفاقات سینمای ایران بود که در زمان ریاست او رخ داد.


سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری

ایوبی مردی است که عرصه های مختلف فرهنگی را درنوردیده و با ادب و تواضع خود، همواره سرزمین خشک مخاطبان خود را سیراب کرده است. او در دوران فعالیتش کارهای بزرگی کرده که ایجاد خدمات «VOD» در موسسه رسانه های تصویری از جمله فعالیت های او است. ایجاد سینمای سیار نیز از دیگر فعالیت های حجت الله ایوبی است که شرایط دیدن فیلم برای ساکنان مناطق مختلف را فراهم کرده است.


محمد مهدی حیدریان رییس جدید سازمان سینمایی

همه ما می دانیم که من از سال ۶۰ در کنار سینماگران بودم و سختی های سینما را می دانم؛ لذا امروز آمده ام تا از همسر آقای ایوبی تشکر کنم؛ زیرا او نیز سختی های بسیاری کشیده است و شرایطی فراهم کرده تا حجت الله ایوبی بتواند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد؛ و البته، بی شک آقای ایوبی در سینما خواهد ماند زیرا هرکس وارد سینما شد از آن خارج نمی شود.


یونس شکرخواه روزنامه نگار و مولف آثاری چون «خبرنویسی مدرن»، «روزنامه نگاری سایبر» و «تاریخ مطبوعات ایران»

من واقعا متوجه نشدم که چرا حیدریان به سینما آمد چرا رفت و چرا دوباره آمد؟! حجت الله ایوبی نیز از دوستان من است و از او می خواستم که سینما را به اهلش بدهد.

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی بود که محمد مهدی حیدریان طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای او منصوب شد تا به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی، سمعی و بصری فعالیت خود را در بخش مدیریتی سینما ادامه دهد.

گفتنی است حجت الله ایوبی دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق است؛ او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لیون ۲ است و پیش از این سمت‌هایی چون ریاست دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق، مدیرکل آموزش دانشگاه امام صادق، مدیر کل پژوهش های سیاسی سازمان صدا و سیما، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، معاونت اجتماعی وزارت کشور و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور را به عهده داشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار