جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۰۹۰
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
به بهانه افتتاح خیریه «کانون محبت» به وسیله یک بازیگر سینما
افسانه بایگان، بازیگر عرصه سینما، عصر دیروز بیستم اسفندماه خیریه «کانون محبت» را با حضور برخی از چهره های هنری، در تالار ایوان شمس به طور رسمی افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، هنرمندان همیشه برای مردم قابل احترام هستند؛ و اگر تلاش کنند محبوب می شوند و اگر خیلی لایق باشند الگوی عده ای می شوند که به آنها عشق می ورزند.

بی شک محبوبیت و شهرت دو مقوله جدا از یکدیگرند و نمی توان این دو را در دو کفه یک ترازو قرار داد؛ زیرا کفه چنین ترازویی به سمت محبوبیت سنگیت تر است؛ و همه می دانند محبوبیت با انسانیت سرکار دارد و مملو از زیبایی های نادیدنی، بلکه حس کردنی است.


افسانه بایگان و افتتاح رسمی خیریه اش

در میان هنرها سینما از همه مردمی تر است و در همه جای دنیا چنین است؛ مردم به سینما میروند تا یک زندگی دیگر را در دنیای روی پرده تماشا کنند؛ که در این میان رابطه عاطفی میان مخاطب و بازیگران فیلم شکل می گیرد و در نهایت علاقه ای به وجود می آید که اگر تداوم پیدا کند به الگوپذیری می انجامد. به همین دلیل بازیگران سینما جز اندک هنرمندانی هستند که به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارند، پس باید محبوبیت خود را قدر بدانند و از آن مراقبت کنند؛ زیرا عمر شهرت طولانی نیست و سینما بی رحم است و تاکنون به هیچ بازیگری وفا نکرده است.

همه گفته های بالا مقدمه ای است بر اتفاقی که به تازگی در سینمای ایران در حال شکل گرفتن است. بازیگرانی که فعالیت های انسان دوستانه می کنند؛ مانند خوانندگانی که به نفع گروهی خاص کنسرت می دهند و ...

افسانه بایگان یکی از همین بازیگران است که به تازگی خیریه ای با نام «کانون محبت» راه اندازی کرده تا به وسیله آن به کودکان بازمانده از تحصیل یاری برساند. خیریه ای که روز گذشته بیستم اسفند ماه، در تالار ایوان شمس با حضور برخی از هنرمندان، ورزشکاران، و خیرین و برخی از اعضای جامعه پزشکی به صورت رسمی افتتاح شد؛ مراسمی که در آن، برای بچه های بازمانده از تحصیل گلریزان کردند.

افسانه بایگان هنرمند محبوبی است و این محبوبیت زمانی با ارزش ترمی شود که آدم جدیت او را در کارش می بیند! جای بسی خوشحالی است که او به دور از اداهای مرسوم برای کسب شهرت بیشتر، خیریه ای مفید و کارآمد را به راه انداخته و تلاش می کند با مایه گذاشتن از اعتبار خوبش در عرصه سینما، دیگران را به کارهای نیک وا دارد.

افسانه بایگان البته پیش از افتتاح خیریه «کانون محبت» تحقیق کرده و درباره جرقه ایجاد چنین مکانی می گوید: اوایل زمستان امسال از طریق یکی از دوستانم که مدیر مدرسه‌ای در یک روستا است در جریان قرار گرفتم که این مدرسه شبانه‌روزی ۸۰ دانش آموز داشته اما به دلیل مشکلات معیشتی و رفت و آمد و یک سری مسائل خانوادگی و شخصی به ۳۰ نفر تقلیل پیدا کرده‌اند و بقیه درس را رها کرده و برای گذران زندگی خود و خانواده‌شان از تحصیل صرف‌نظر کرده و به نوعی مشغول کار هستند.

این بازیگر، پس از رسیدگی به اوضاع نابسامان دانش آموزان محروم از امکانات به تحقیق بیشتری پرداخته ؛ که خودش در توضیحات بیشتر در اینباره گفته: ما فعلا در حال شناسایی چهل مورد دیگر در جاده تهران مشهد هستیم که شرایط سخت و عجیبی دارند و به دلایلی مثل بد سرپرستی، اعتیاد والدین، ابتلا به بیماری های سخت و... ممکن است از تحصیل باز بمانند؛ ما همچنین در سفرهایمان و نزدیک شدن به بچه ها متوجه شدیم که برای ایجاد فضایی سلامت و امن و بی دغدغه نمی توانیم نسبت به مسائلی که خانواده شان دچار آنها هستند بی تفاوت بمانیم لذا در بسیاری موارد به غیر از خودمان از موسسه های ذیربط و کمپین های مختلف کمک گرفته ایم که از همه عزیزان همراه سپاسگزارم.

علاوه بر خیرین، حسین الهی قمشه ای، یدالله صمدی، همایون ارشادی، اکرم محمدی، فاطمه گودرزی، برخی از چهره های شاخصی بودند که در مراسم افتتاحیه خیریه «کانون محبت» حضور داشتند.

به امید موفقیت افسانه بایگان و همراهان نیک اندیشش و  به امید اینکه «کانون محبت» پلی باشد برای ارتباط هنرمندان خیرخواه جامعه با محرومان و نیازمندان.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار