جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۳۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
نیما مسیحا گفت: ما روز به روز شاهد بدتر شدن موسیقی پاپ هستیم. این موضوع موجب شد که پیشنهاد برگزاری مسترکلاس خوانندگی در بنیاد رودکی را قبول کنم.

به گزارش دیباچه؛ نشست خبری مسترکلاس پرورش خواننده توسط نیما مسیحا در تالار رودکی با حضور بابک صحرایی، نیما مسیحا، علیرضا قرائی‌منش، علیرضا شمس‌اسکندری و ملیکا تهرانی با یک ساعت و نیم تاخیر در تالار رودکی برگزار شد.

بابک صحرایی (ترانه‌سرا) گفت: حضور خواننده‌ای مانند نیما مسیحا که از نظر آموزشی در سطح بالایی قرار دارد، برای هنرجویان بسیار خوب و قابل تامل است.

نیما مسیحا: وضعیت موسیقی پاپ روز به روز بدتر می شود

وی افزود: موسیقی ما در مقابل مخاطب برخورد احساسی را تجربه کرده است. مخاطب این سرزمین هیچ‌وقت آموزش ادبیات و موسیقی نداشته است. خواننده باید گستره صدای زیادی داشته باشد که نیما مسیحا جزو این خواننده‌هاست.

ترانه‌سرای آلبوم با من حرف بزن با صدای حمید حامی، درباره وضعیت خوانندگی در موسیقی روز ما گفت: در این سال‌ها با موسیقی‌هایی مواجه بودیم که موفقیت‌های زیادی کسب کردند، اما مشکلات فاحشی در شعرها و موسیقی آنها دیده می‌شود. نیما مسیحا خود؛ علاقه زیادی به آموزش نداشت اما با پیشنهاد یاشار درفشه وارد این کار شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر آموزش هنری ضعف زیادی داشته. ما باید استعدادهای موجود را پرورش دهیم و بعد به مخاطب معرفی کنیم. ما پنج تا 10 سال زمان نیاز داریم تا خواننده‌هایی که هم دانش موسیقی داشته باشند و هم محبوبیت بالا داشته باشند؛ پرورش دهیم. در ده سال گذشته هم شاهد بوده‌ایم که نفرات زیادی به دنبال کلاس‌های خوانندگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: اواسط دهه 80 آثاری که ضعف‌های موسیقی و ادبیاتی فراوانی داشتند، تعدادشان افزایش پیدا کرد اما در دو سه سال اخیر شرایط بهتر شد و گواه آن موفقیت‌های خوانندگانی مانند حمید حامی و نیما مسیحا در کنسرت‌هایشان بود.

وی درباره همکاران برگزارکنندگان این مسترکلاس گفت: ملیکا تهرانی، سبحان اکرامی، نیما مسیحا و رضا تاج‌بخش این مسترکلاس را برگزار می‌کنند.

بابک شیبانی (مدیر مرکز آموزش بنیاد رودکی) نیز گفت: به فارغ‌التحصیلان این دوره مدرکی داده می‌شود که می‌تواند استعلام جهانی داشته باشد و سه نفر نیز تقدیرنامه‌های ویژه‌ اخذ خواهند کرد.

در بخش دیگری از نشست؛ نیما مسیحا (خواننده ارکستر سمفونیک تهران) درباره ضرورت برگزاری این مستر کلاس گفت: موسیقی کشور ما به این مسترکلاس‌ها نیاز دارد. ما روز به روز شاهد بدتر شدن وضعیت موسیقی پاپ هستیم. وضعیت موجود باعث شد دغدغه‌ای در من شکل بگیرد تا این پیشنهاد را قبول کنم.

وی در رابطه با علت کم کاریش نیز گفت: من تنها خواننده‌ای هستم که در پنج سالن مهم دنیا به همراه ارکستر سمفونیک تهران برنامه اجرا کرده‌ام. در این سال‌ها سعی کرده‌ام کم‌کارتر باشم تا ببینم وضعیت موسیقی به چه سمتی می‌رود ولی هرچه جلوتر رفتم؛ دیدم کارها روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. نسل امروز فاکتورهای کوک‌خواندن را مدنظر نمی‌گیرد. با احساس خواندن خوب است اما به شرطی که کوک بخوانیم.

وی در رابطه با نحوه برگزاری این مسترکلاس گفت: ما در مسترکلاس خوانندگی؛ آموزش خوانندگی نمی‌دهیم بلکه کسی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کند باید خواننده باشد تا ما بتوانیم اشکالات جزئی او را براساس تجربه خودمان به او متذکر شویم.

وی درباره پاداش نفر برگزیده این مسترکلاس گفت: به نفر اول این مسترکلاس یک قطعه با شعر بابک صحرایی، ملودی علیرضا قرائی منش و تنظیم علیرضا شمس‌اسکندری هدیه می‌شود و در موقع ضبط نیز؛ من به عنوان ناظر ضبط حضور خواهم داشت.

در پایان نیما مسیحا در رابطه با آلبوم جدیدش توضیحاتی ارایه داد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان تور کنسرتی در تهران و شهرستان‌ها خواهم داشت. درحال حاضر نیز مشغول آماده‌سازی آلبوم خود هستم که در سال 96 به بازار عرضه خواهد شد.

مستر کلاس نیما مسیحا روزهای 26 و 27 اسفند در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲