شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۹۹۰
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
از سینمای هنر و تجربه چه خبر؟
سینمای هنر و تجربه فرصتی است برای دیدن آثاری با ارزش که به سینمای تجاری تعلق ندارند و با نگاه هنرمندانه شان می خواهند سطح سلیقه مخاطبان سینمای فاخر را بالا ببرند،حال ببینیم این روزها چه فیلمهایی در این بخش به روی پرده است؟

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، سینمای هنر و تجربه فرصتی است برای دیدن آثاری با ارزش که به سینمای تجاری تعلق ندارند و با نگاه هنرمندانه شان می خواهند سطح سلیقه مخاطبان سینمای فاخر را بالا ببرند؛ حال باید دید در آخرین روزهای سال 1395 کدام آثار داستانی در دسته سینمای هنر و تجربه اکران می شوند؛ آثاری که ارزش دیدن دارند و تا 29 اسفندماه امسال به روی پرده هستند.

آخرین فیلمهای اکران شده در سال 95

آثار ایرانی


«نفس»

فیلم سینمایی «نفس» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار با بازی مهران احمدی، پانته‌آ پناهی ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، سیامک عبادی زاده، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خانبابایی، جمشید هاشم پور؛ و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی، ابوذر پورمحمدی و شرکت نور تابان.

خلاصه داستان: «نفس» قصه زندگی یک خانواده یزدی بین سال های ۵۷تا ۶۲است.روایتی از زندگی چهار کودک با نامهای بهار، نادر، کمال و مریم است که همراه پدرشان غفور (با بازی مهران احمدی) و مادربزرگ (با بازی پانته‌آ پناهی‌ها) در دهه۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.


«جاودانگی»

فیلم سینمایی « جاودانگی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرد قادری، با بازی آنانعمتی، فقیه سلطانی، علی رضااستادی، مارال فرجاد، سودابه بیضایی، اتابک نادری، منوچهرعلیپور، میثاق زارع، امیرشریعتمداری، علی ابدالی، آرمان آریانسب، یاسرجعفری، مهساکامیابی، دنیامستعلمی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی.

خلاصه داستان: این فیلم به قصه زندگی شش خانواده در قطار، در شبی بارانی می‌پردازد، که این قصه‌ها با جابه‌جایی زمان روایت می‌شود. وقتی نگاهت می‌کنم ، وقتی صدات می‌کنم، وقتی لمست می‌کنم، وقتی بوت می‌کنم ، وقتی تصورت می‌کنم ... احساس جاودانگی بهم دست میده..


«نیمکت»

فیلم سینمایی « نیمکت» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان، با بازی علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد و اشکان خطیبی؛ و تهیه کنندگی تورج منصوری.

خلاصه داستان: داستان در دهه ۶۰روایت می شود و در ستایش سینماست. این فیلم داستان مردی است که عاشق فیلم و سینماست و درگیر اتفاقاتی در زندگی اش می شود. "سینما-نیمکت” داستان یک گروه دوره گرد نمایشى است که در سال هاى ٦٨-٧٣ (دوران ممنوعیت ویدیو) فیلم هاى تاریخ سینما را در روستاهاى دورافتاده و قهوه خانه ها براى مردم اجرا مى‌کنند.


«فصل بارانهای موسمی»

فیلم سینمایی « فصل باران های موسمی» به نویسندگی حامد رجبی و مجید برزگر به کارگردانی مجید بزرگر، با بازی نوید لایقی مقدم، مرضیه خوش تراش، علی باقری، مهران خدایی؛ و تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

خلاصه داستان: پسر نوجوانی در آستانه‌ جدایی پدر و مادرش زندگی جدیدی را تجربه می‌کند. این زندگی ساده که در تنهایی و پرسه‌های طولانی می‌گذرد، او را ناگزیر به انتخاب‌های جدید می‌کند.


«گاو زخمی»

فیلم سینمایی « گاو زخمی» به نویسندگی و کارگردانی سعید دولتخانی با بازی آرش مهاجر، بهار نوحیان، آزیتا لاچینی، حمیدرضا هدایتی، لیندا کیانی، محمد امین صاحب‌زاده، نیکان راست‌قلم، کاظم علیزاده، امیر صدیقی، سپیدار تاری، امیر فرزان و مهران رجبی؛ و تهیه کنندگی سیدامیر سیدزاده.

خلاصه داستان: کارگری ایرانی که تعادل روانی ندارد با یک کارگر افغانستانی درگیر می‌شود.به دنبال این درگیری،کارگر ایرانی با جریمه سنگینی رو‌به‌رو شده و در وضعیت خطرناکی قرار می‌گیرد.


«وارونگی»

فیلم سینمایی «وارونگی» به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی بهنام بهزادی با بازی سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا، علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان بخش و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات، عباد کریمی؛ و تهیه کنندگی

خلاصه داستان: قصه فیلم مربوط به بیماری تنفسی و ریوی مادری است که بنا به توصیه پزشک باید به علت آلودگی هوا، مابقی عمر خود را خارج از شهر تهران سپری کند، همین امر سبب مشکلاتی بین دو دختر وی می شود.


«یک روز طولانی»

فیلم سینمایی «یک روز طولانی» به نویسندگی پیام ناصر و بابک بهرام بیگی به کارگردانی بابک بهرام بیگی با بازی رضا بهبودی، شبنم مقدمی، علی رضا آرا، مرتضی یونس زاده، باران ابراهیمی ؛ و تهیه کنندگی بابک بهرام بیگی و مرتضی یونس زاده.

خلاصه داستان: شاهین که پس از سال‌ها به زادگاهش سفر کرده، در دوراهی اخلاقی قرار می‌گیرد که در آن مفهوم خوبی و بدی، اخلاقی و غیراخلاقی مشخص نیست.

«تمرین برای اجرا»

فیلم سینمایی «تمرین برای اجرا» به نویسندگی و کارگردانی محمد علی سجادی با بازی میکائیل شهرستانی، مهدی میامی، محمدعلی سجادی، محمود راسخ‌فر، محمد ساربان، حسین فلاح، آزاده موحد، آوا دارویت، نیما لبخنده و...

خلاصه داستان: یک کارگردان تئاتر تصمیم می‌گیرد تا با جمع کردن گروهی بتواند داستان سیاوش را از روی شاهنامه فردوسی بخوانند و تمرین کنند برای اجرا.



آثار خارجی


«رم شهر بی دفاع»

فیلم سینمایی «رم شهر بی دفاع» نوشته فدریکو فلینی، سرجیو آمیدئی به کارگردانی روبرتو روسلینی، با بازی آلدو فابریزی، آنا مانیانی، مارچلو پالی یرو.


«پسر و جهان»

فیلم سینمایی «پسر و جهان» به نوشته آله آبرئو، وینیسیوس گارسی به کارگردانی آله آبرئو.

خلاصه داستان: پسر کوچکی در سفری ماجراجویانه به دنبال پدرش کل جهان را جست‌وجو می‌کند...

گفتنی است آثار اکران شده در بخش سینمای «هنرو تجربه» به فیلمهای داستانی خلاصه نمی شود و آثار مستند و کوتاه نیز در این بخش اکران می شوند و مخاطبان می توانند با مراجعه به سایت هنر و تجربه از جدول اکران این آثار مطلع شوند.



وحید خانه ساز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار