پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
به بهانه اکران نخستین فیلم بلند پیمان قاسمخانی
این روزها فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» ساخته پیمان قاسمخانی به روی پرده سینماهاست. اثری کمدی که بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، سام درخشانی و پژمان جمشیدی بازیگران اصلی آن هستند.

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، «خوب، بد، جلف» که در جشنواره فیلم فجر امسال به روی پرده رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت اثری کمدی است که برای سرگرمی مخاطب ساخته شده است و این قدرت را دارد که از آغاز تا پایان خنده بر لب مخاطب بنشاند؛ که این امتیاز کمی نیست.

دیدن «خوب، بد، جلف»، تجربه ای شاد و جمعی!

امتیاز دیگر اینکه پیمان قاسمخانی که تاکنون چند اثر طنز نوشته، خط داستانی ساده و سرراستی برای قصه فیلمش در نظر گرفته و تلاشش این بوده که بدون ایجاد گره های دراماتیک، موقعیت های ویژه ای خلق کند؛ تا در درجه اول مخاطب را سرگرم کند؛ و البته اثر پرفروشی بسازد.

قضیه از این قرار است که یک کارگردان هنری سینما(مانی حقیقی) به اصرار تهیه کننده‌اش(ویشکا آسایش) باید از دو بازیگر تجاری (پژمان جمشیدی و سام درخشانی) برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. کارگردان با حضور این دو بازیگر موافق نیست؛ با این وجود شرطش این است که پژمان جمشیدی و سام درخشانی دوره آموزشی کوتاه مدتی را بگذرانند تا به نقش هایشان نزدیک شوند. دو بازیگر توسط سرگرد آگاهی(حمید فرخ نژاد) تحت آموزش قرار می گیرند و درگیر پرونده قتلی می شوند و ماجراهایی شکل می گیرد.

پیمان قاسم خانی با انتخاب بازیگران اصلی فیلمش، مثلثی را ایجاد کرده که با بده بستان هایی به دور از حرکات سخیف ایجاد موقعیت می کنند و بدون به کار بردن دیالوگ هایی نخ نما و تکراری مخاطب را می خندانند؛ هرچند که سام درخشانی و پژمان جمشیدی در سکانس هایی از فیلم مخاطب را به یاد سریال «پژمان» (نوشته قاسمخانی، به کارگردانی سروش صحت) می اندازند، اما استفاده درست قاسم خانی از توانایی بازیگرانش، این تکراری بودن را از یاد مخاطب می برد. حمید فرخ نژاد نیز در این فیلم خوش درخشیده و با بازی جدی اش پاس کاری خوبی با دیگر بازیگران دارد.

«خوب، بد، جلف» پر از رنگ است و کنتراست فیلم با ریتم تند آن هم خوانی دارد و بروز اتفاق های پی در پی اکشن و کمیک فیلم را به کمدی «اسلپ استیک» یا همان بزن و بکوب نزدیک می کند؛ تا مخاطب سفت و سخت امروز بخندد و در شادی جمعی تماشاچیان حاضر در سالن شریک شود.

در پایان باید گفت «خوب، بد، جلف» فیلم با شرافتی است که به مشکلات اجتماعی و غیر آن نمی پردازد و طرح مسئله نمی کند؛ «خوب، بد، جلف» ساخته شده تا به اقتصاد سینما کمک کند و خوب بفروشد.

فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» را پیمان قاسم خانی ساخته و بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی،رضا رویگری، مجید مظفری، بهاره رهنما و مهراب قاسمخانی در آن ایفای نفش می کنند.

فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» این روزها بر پرده سینماهاست و ارزش دیدن دارد.



یادداشت وحید خانه ساز


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳