پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۸۳۰
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
دیباچه گزارش می دهد
در نوروز امسال قرار است دوازده فیلم اکران شود؛ آثاری با موضوعات متفاوت که به مخاطب حق انتخاب می دهند؛ اما این فیلمها در چه سبک و سیاقی ساخته شده اند و چه ژانری دارند؟
به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه، تا پایان سال 1395 چند روزی بیشتر نمانده و تعطیلات نوروزی زمان مناسبی است برای انجام کارهای که در طول سال فرصتی برای پرداختن به آنها نداشته ایم؛ مثلأ اینکه می توانیم به مسافرت برویم، ایران گردی کنیم یا اصلأ در خانه بمانیم و کتاب بخوانیم، تلویزیون ببینیم و گاه به تئاتر یا سینما برویم.  
در نوروز امسال قرار است دوازده فیلم اکران شود؛ آثاری با موضوعات متفاوت که به مخاطب حق انتخاب می دهند؛ اما این فیلمها در چه سبک و سیاقی ساخته شده اند و چه ژانری دارند؟

فیلمهای اکران نوروزی چه ژانری دارند؟


فیلمهای برگزیده اکران نوروزی سال 1396

«هاری» ساخته امیر احمد انصاری، «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان، «گشت 2» ساخته سعید سهیلی، «یک روز بخصوص» ساخته همایون اسعدیان، «رگ خواب» ساخته حمید نعمت الله، «فراری» ساخته علیرضا داوودنژاد، «بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند، «سه بیگانه» ساخته مهدی مظلومی، «زرد» ساخته مصطفی تقی زاده، «آشوب» ساخته کاظم راست گفتار، «آباجان» ساخته هاتف علیمردانی، «کارگر ساده نیازمندیدم» ساخته منوچهر هادی.


آثار کمدی

«گشت 2» ساخته سعید سهیلی که بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد ، پولاد کیمیایی ، ساعد سهیلی ، بهاره افشاری ، ترلان پروانه  در آن ایفای نقش می کنند. 
فیلم سینمایی «گشت2» درباره عباس و حسن است که پس از پنج سال از زندان آزاد می شوند و سراغ شخصی به نام عطا می روند. عطا مدتی در کما بوده و به تازگی به هوش آمده است. این سه رفیق چون گذشته با هم همراه می شوند بلکه شرافتمندانه ای بیابند؛ اما پس از تلاش های بسیار با مشکلاتی مواجه می شوند
«سه بیگانه» ساخته مهدی مظلومی که بازیگرانی چون امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، لیلا اوتادی، رضا شفیعی جم، برزو ارجمند، سحر قریشی در آن ایفای نقش می کنند. 
فیلم سینمایی «سه بیگانه» درباره سه مأمور خارجی است که برای انجام عملیاتی سری و از پیش تعیین شده وارد ایران می شوند؛ اما از لحظه ورودشان با مشکلاتی روبرو می شوند که موقعیت های طنزی به وجود می آورد.


آثار خانوادگی

«یک روز بخصوص» ساخته همایون اسعدیان که بازیگرانی چون مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزد یار، محسن کیایی، شیرین آقا کاشی، شیرین یزدان بخش با معرفی افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده، بازیگر خردسال: ایلیا نصر الهی حضور دارند.
فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» درباره روزنامه نگاری است که برای عمل قلب خواهرش به پول احتیاج دارد و پس از بروز اتفاقاتی مجبور می شود انتخاب کند؛ انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش‌روی او قرار می دهد.


آثار دفاع مقدس و درباره جنگ

«آباجان» ساخته هاتف علیمردانی با بازی فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی، محمود نظرعلیان، محمدرضا غفاری، فریبا متخصص، حوری امیری، ملیسا ذاکری.
فیلم سینمایی «آباجان» که اثری اجتماعی نیز محسوب می شود، روایتگر زندگی خانواده ای اهل و ساکن زنجان است که در دهه شصت زندگی می کنند؛ خانواده ای که جنگ و فضای آن سال ها تأثیر زیادی روی زندگیشان می گذارد.


آثار اجتماعی

«کارگر ساده نیازمندیدم» ساخته منوچهر هادی که بازیگرانی چون آتیلا پسیانی، یکتا ناصر،  سیامک صفری، سحر قریشی،  فاطمه رستمی، مهران احمدی در آن ایفای نقش می کنند.
فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» که قصه آن در فضای جنوب شهر می‌گذرد؛ درباره سه کارگر آذری زبان است که درگیر فضایی عاشقانه می‌شوند.

«رگ خواب» ساخته حمید نعمت الله که بازیگرانی چون لیلا حاتمی، کوروش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی، حسین عرفانیان، خسرو بامداد، بامداد نعمت‌اله و حمیدرضا آذرنگ در آن ایفای نقش می کنند. 

فیلم سینمایی «رگ خواب» دربارهٔ زنی است که به مرور به اضمحلال می رسد و نابود می شود؛ نقش این زن را لیلا حاتمی بازی کرده و بابتش از جشنواره فیلم فجر امسال سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را دریافت کرده است.

«زرد» ساخته مصطفی تقی زاده با بازی بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهی، امیرعلی نبویان، علیرضا استادی.

«هاری» ساخته امیر احمد انصاری با بازی هنگامه قاضیانی، میلاد کی مرام، مینا ساداتی، حسین سلیمانی و جمشید هاشم پور.

در خلاصه فیلم سینمایی «هاری» آمده است، من خطر کردم که همه چی درست شه یا هیچی… هر کاری می‌کنم واسه خاطر بچمونه که تو کوچه‌هایی که من بزرگ شدم بزرگ نشه.
«بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند با بازی امیر آقایی، هدیه تهرانی، نوید محمدزاده،سعید داخ،علیرضا استادی.

فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون امضاء»، ساخته وحید جلیولوند با بازی هدیه تهرانی، نوید محمدزاده  امیر آقایی.
فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون امضاء» داستان فردی به نام دکتر نریمان را روایت می کند که کارمند پزشکی قانونی است و به دلیلی خودش را در مرگ یکی از جنازه‌ هایی که به پزشکی قانونی رسیده مقصر می‌داند.


«فراری» ساخته علیرضا داوودنژاد با بازی محسن تنبانده، ترلان پروانه، سیما تیرنداز ، محمدرضا داوودنژاد و سیامک صفری.
فیلم سینمایی «فراری»، درباره دختری به نام گلنار است که در پی یافتن یک ماشین فراری قرمز به تهران می آید تا شاید به آرزوهای خود برسد؛ در این میان یک راننده تاکسی به نام نادر، با آگاهی از موقعیت گلنار تلاش می کند او را به واقعیت های زندگی برگرداند.


تاریخ معاصر

«آشوب» ساخته کاظم راست گفتار با بازی داریوش فرهنگ، محمدرضا شریفی نیا، فرهاد آییش، آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، کوروش تهامی، محمدرضا هدایتی، امیرحسین صدیق، شهره لرستانی.
فیلم سینمایی «آشوب» درباره زندگی جوانی به همین نام است که خواننده است و در دوران پر آشوب سال 1320، در تئاترهای لاله زار پیش پرده خانی می کند و در میانه راه، در دوران پر آشوب و مخوف دهه 20 گرفتار می شود.
«ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان که بازیگرانی چون مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر،لیندا کیانی، هاشمی، جواد عزتی و مهدی پاکدل در آن ایفای نقش می کنند.
فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» راوی مبارزات عده ای جوان انقلابی است که گاه تندروی می کنند و گاه دچار شک دودلی می شوند اما در نهایت تفنگ به دست می گیرند و در یک جبهه  می جنگند تا منافقان را چون لکه ای از در و دیوار شهر پاک کنند.



گزارش وحید خانه ساز


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲